Profil korisnika

Kulić: Unatoč krizi planiramo otvoriti 80 novih radnih mjesta

Poslovni dnevnik - 26.4.2010.

Velebit osiguranje osnovano je u drugoj polovici 2007. godine i kontinuirano bilježi visoke stope rasta. Dok veći dio konkurencije, pa i veliki sustavi iz branše premijski padaju od 2 do 13 posto, Velebit je i u prvom ovogodišnjem tromjesečju u odnosu na isto razdoblje lani ostvario rast i premije i broja ugovorenih polica osiguranja veći od 36 posto. Ovo mlado osiguravajuće društvo najavljuje i brojno zapošljavanje zbog čega smo o aktualnoj situaciji u industriji te planovima društva razgovarali s predsjednikom Uprave Draženom Kulićem.

U vrijeme kad domaća gospodarska scena bilježi otpuštanja i rekordnu nezaposlenost Velebit navodno u 2010. otvara 80 radnih mjesta? 
U ovoj fazi primaran je organizacijski razvoj sukladno strategiji društva, a to je razvoj vlastite prodajne mreže. U vrlo kratkom roku otvorili smo 40 ureda u kojima danas radi 227 djelatnika. Iako postoje jeftiniji, vanjski kanali prodaje kao što su banke, agencije i posrednici, mi smo odlučili svoju budućnost primarno “nasloniti” na vlastitu prodajnu mrežu, zato je i planiramo ove godine povećati za 80 novih djelatnika.

Smatram da je bez obzira na visoke troškove stvaranja vlastite prodajne mreže ovo dugoročno ispravan način i čimbenik stabilnosti društva za osiguranje. Uostalom, ova kriza svjedoči da svi koji su većim dijelom bili vezani na vanjske kanale prodaje imaju osjetan pad premijskog prihoda.

Čak i po cijenu visokog troška, je li točno da Velebit osiguranje za prve dvije godine poslovanja ima gubitak od 37,6 milijuna kuna?
U poslovnom planu kojim smo svojedobno tražili zainteresirane investitore stajalo je da ćemo prvih pet godina raditi s gubitkom. Taj se dio plana ostvaruje i uglavnom se odnosi upravo na troškove osnivanja vlastite prodajne mreže.

Velebit je na tržištu startao gotovo istodobno s gospodarskom krizom, no kod vas premija unatoč recesiji ima uzlaznu putanju. Prvo tromjesečje 2008. zaključeno je sa 6 milijuna kuna premije, lanjsko sa 11, da bi ovoga ožujka premija bila iznad 15 milijuna. Novo smo društvo i svaki pomak premije daje visoke indekse... Naravno, međutim neki konkurenti financijski moćniji i s duljim stažem na tržištu bilježe znatan pad premije. Pojedini među njima ugovorili su i desetke tisuća polica manje nego lani, dok ste vi u plusu za više od 3600 novih ugovora. Zašto bi klijenti vjerovali Velebitu, a ne njima? Iako smo startali kao “greenfield” investicija, nedugo potom u vlasničku strukturu ušlo je 80-ak dioničara koji su i naši klijenti. Osim toga razvojem vlastite prodajne mreže njegujemo pristup koji je pandan osobnim bankarima, klijentima nudimo osobnog savjetnika u osiguranju. To je pristup kojim se brišu razlike između velikih i malih, starih i novih klijenata jer osiguranik povjerenje daruje u prvom redu svojem zastupniku, a zatim osiguravatelju.

Recesija ne jenjava, Vlada je najavila rezove koji pogađaju i industriju osiguranja. Kakva su očekivanja za razdoblje ispred nas? 
U petogodišnjoj projekciji razvoja bit ćemo i dalje fokusirani na ostvarenje zacrtanih vlastitih planova koji se tiču organizacije društva, a zatim, naravno, i povećanja premijskog prihoda. To znači da očekujemo daljnji rast premijskog volumena veći od 30 posto, rast broja polica i ugovaratelja osiguranja i u drugim vrstama osim osiguranja vozila.

Na što ciljate, možda imovinu? 
Svi želimo imovinu, no koliko ćemo tu napraviti dosta ovisi o edukaciji tržišta. Prosječna hrvatska obitelj, a takvih je od 80 do 90 posto, u vlasništvu ima stan ili kuću. To je najveća imovina u Hrvatskoj, a samo 16 posto te imovine je osigurano. Iz dostupnih izvješća branše uočava se da ni veliki gospodarski subjekti nisu baš odgovorni, ne ugovaraju police za rizike na imovini. Velike tvrtke nisu naše prioritetne tržišne niše. Ne bježimo od te premije, no više smo okrenuti malom i srednjem poduzetništvu te fizičkim osobama koje Velebit želi u svom portfelju iz nekoliko razloga. To su tehnički rezultat, disperzija rizika, naplate premije i sl. Nelikvidnost je već mjesecima najčešće spominjana riječ u poslovnom miljeu, imate li problema u naplati ugovorene premije? Mi u Velebitu smo zadovoljni, prošlu godinu završili smo sa 92 posto naplaćene od fakturirane premije, što je vrlo visok učinak. I to bez utjecaja “represivnih” akcija, odnosno naplate kroz tužbe. Industrija osiguranja za 2008. ukupno je iskazala gubitak, rezultati za 2009. još nisu poznati, no neke projekcije slute da bi možda mogla biti i teža. Vjerujem da je ovo razdoblje iskorišteno za rasčišćavanje nagomilanih problema te da je bilo i idealna prigoda za rješavanje “repova”.

Ovaj tjedan održana je Skupština društva na kojoj je odlučeno o novoj dokapitalizaciji, sa 66 na 77 milijuna kuna. Čime je motivirana ta odluka? 
Ona je dio naših strateških planova. Podsjetit ću, startali smo s dosta visokim kapitalom u odnosu na situaciju u grupaciji. Plan je da svake godine provodimo dokapitalizaciju koja će biti ovisna o postignutom rezultatu. Vjerujem da ćemo za nekoliko godini po visini temeljnoga kapitala biti odmah iza Croatia osiguranja.

Upis novih dionica namijenjen je samo sadašnjim vlasnicima, ne izlazite na tržište?
Sadašnji dioničari imaju pravo prvenstva. Mislim da će upis biti stopostotni, no ako nešto ipak ostane neupisano, bit će ponuđeno slobodnom tržištu. Povećanje kapitala odnosi se i na buduću, ali već poznatu regulativu Solvency II. Da bi se opstalo u industriji, mora se povećavati kapital.

Otkriva li nedavno povećanje vlasničkog udjela u Slatinskoj banci ambiciju da Velebit osiguranje u budućnosti ima svoju banku kao kanal prodaje? 
Dozvolu Hrvatske narodne banke dobili smo zbog povezanih osoba, nemamo kvalificirani udjel i nije nam namjera biti vlasnik ni Slatinske ni neke druge banke. Ipak smatram da se ovakvim povezivanjem donosi dodatna vrijednost i nama i banci.


Tržište osiguranja u prvom tromjesečju

Premija sve niža 
Podaci Hrvatskog ureda za osiguranje za prva tri mjeseca ove godine pokazuju da je zaračunata premija svih osiguravajućih kuća u Hrvatskoj do kraja ožujka dosegnula 2,54 milijarde kuna. Iznos je za 1,2 posto niži nego u istom razdoblju prošle godine. Među 25 aktivnih društava njih je čak 15 ostvarilo rast premije. Radi se većinom o manjim društvima koja su u prvom tromjesečju imala manje od 100 milijuna kuna zaračunate premije odnosno o društvima koja drže manje od po pet posto tržišnog udjela.

Pad velikih 
Velebit osiguranje se sa 0,6 posto tržišnog udjela krajem ožujka nalazi među manjim hrvatskim osiguravajućim kućama. No, čini se kako manja društva koriste priliku te velikima oduzimaju dio klijenata. Od četiri najveća društva po iznosu zaračunate premije jedino je Allianz uspio tijekom prva tri mjeseca izbjeći pad tržišnog udjela. Udio Croatia osiguranja snižen je sa 38,8 posto krajem ožujka lani na sadašnjih 38,2 posto, udio Euroherc osiguranja smanjen je sa 9,3 na 8,7 posto, dok se udio Jadranskog osiguranja snizio sa 6,1 na 5,8 posto.


NatragTisakDiskutirajte o temi na forumu

Komentari

Članak nema komentara.

Profil korisnika
Komentari
Najčitanije
Anketa

Kako ocjenjujete razinu digitalizacije u svom radnom okruženju?

Osiguranje Forum

Posjeti forum

tlopar | 15.4.2024. 13:35:51
Izvid štete u slučaju kad okrivljenik prometne nesreće pobjegne
tkrajnov | 20.12.2023. 18:00:32
članak 43 ili 57. zakona o sigurnosti prometa na cestama
mkostincer | 13.10.2023. 22:43:45
Osiguranje od potresa
Dakio | 28.10.2022. 11:36:58
Koliko košta premija UNIQA dopunskog osiguranja?