Profil korisnika

Dubravko Prskalo: Ukidanje olakšica moglo bi smanjiti broj polica životnog osiguranja

seebiz.eu - 5.5.2010.

Osiguravatelji su se proteklih tjedana ponovno našli u središtu pozornosti nakon što su Vladine mjere oporavka djelomično pogodile i ovu industriju. O tome, ali i aktualnostima iz osiguravateljnog biznisa razgovarali smo s Dubravkom Prskalom iz Sektora životnih osiguranja Kvarner Vienna Insurance Group d.d.

Kvarner Vienna Insurance Group d.d. osiguratelj je koji konstantno bilježi rast u segmentu životnih osiguranja dok je VIG grupa u ovom segmentu osiguranja lider na hrvatskom tržištu. Postoji li recept za kvalitetu?

Recepta za kvalitetu nema no po našem „know-how“ pristupu prepoznatljivi smo na tržištu životnih osiguranja u Hrvatskoj. Kako smo jedini od prvih 5 osiguratelja na tržištu u protekloj 2009.g. zabilježili rast ukupne premije, držimo da je tržište prepoznalo našu kvalitetu. Konstatan rad na edukaciji i širenju prodajne mreže, praćenje potreba tržišta i neposredan i fleksibilan pristup klijentima u svakom trenutku, samo su neki od razloga našeg rasta u 2009.g., a posebno smo ponosni na podatak da je rast životnih osiguranja iznosio 4%. VIG grupa u Hrvatskoj koju uz nas čine i Helios osiguranje, Erste osiguranje i Cosmopolitan osiguranje, tržišni je lider u segmentu životnih osiguranja, a rezultati te sinergije ne izostaju.

Kakvi su prvi pokazatelji u ovoj godini?

U pogledu životnih osiguranja pokazatelji na razini prvog tromjesečja su pozitivni uz nastavak trenda rasta iz 2009. no taj podatak nas ne zadovoljava već smo si uz povećanje premije kao glavni cilj zadali i rad na povećanju profitabilnosti.

Je li životno osiguranje nužnost ili samo povlastica onih s boljim dohotkom?

Ukoliko to do sada i nije bilo, životno osiguranje sada postaje nužnost. Statistički pokazatelji u pogledu životnog osiguranja ostavljaju prostor optimizmu no i zavaravajući su u pogledu osigurateljne svijesti građana jer vrlo veliki udio polica kojie su ugovorene kao instrumenti osiguranja kredita u najmanju ruku nije ugovoren dobrovoljno. Nedvojbeno je da je upravo osobama pod većim kreditnim opterećenjem životno osiguranje prijeko potrebno. Predstojeći bolni rezovi u mirovinskom sustavu životno osiguranje nesumnjivo će staviti u prvi plan kada se govori o promišljanju bezbrižne budućnosti svakog pojedinca koji želi osigurati egzistenciju i dostojanstvo u svojoj „trećoj dobi“. Sve smo svjesniji činjenice kako su besplatno stanovanje, zdravstvo i školstvo stvar prošlosti i kako na dobrobit svoje djece moramo misliti gotovo od trenutka njihovog rođenja i štedjeti za njihov lakši start u svijet odraslih.

Kako ocjenjujete nove mjere Vlade u pogledu ukidanja prava na korištenje premije životnog osiguranja kao porezne olakšice?

Prskalo: Bez obzira na osnovnu dilemu radi li se uopće o poreznoj olakšici u pravom smislu te riječi, ova mjera zorno pokazuje kako javno proklamiranu politiku poticanja štednje za razdoblje „treće dobi“, uzimajući u obzir bolne rezove u sustavu mirovinskog osiguranja koji su pred nama, ne prate i konkretne mjere. S obzirom da je velikom broju ugovaratelja osiguranja mogućnost korištenja porezne olakšice bila nit vodilja za ugovaranje životnog osiguranja, u slučaju ukidanja iste počet će preispitivanje motiva za ugovaranje i kod postojećih i potencijalno novih ugovaratelja životnih osiguranja. Rezultat toga tada bi mogao biti povećan broj zahtjeva za otkup i kapitalizaciju polica životnog osiguranja, a s obzirom da se radi o ugovorima s višegodišnjim trajanjem i stvaranje općeg nepovjerenja u ovaj vrlo važan segment osiguranja. U razgovoru s klijentima pak ističemo i druge, osobito dugoročne koristi posjedovanja police životnog osiguranja.

Pridaju li osiguratelji premalo pažnje štetama i kvaliteti njihove obrade?

Po pitanju šteta osiguratelji vrlo stidljivo govore o tom (pre)važnom segmentu poslovanja i često se u promidžbenim aktivnostima fokusiraju samo na prikupljenu premiju. Štete su esencija osiguranja i više no tisuću riječi govore o Društvu kojem je poklonjeno povjerenje. U Kvarner Vienna Insurance Group njegujemo aktivan pristup rješavanju šteta i dajemo sve od sebe kako klijent koji prijavljuje štetu, često i po prvi puta, isto obavi uz minimalan utrošak vremena i korektan pristup svih zaposlenika s kojima se pritom susreće . Kao dugogodišnjem voditelju Odjela šteta iz osobnih osiguranja vrlo mi je dobro poznato kako kvalitetan pristup dugoročno veže klijenta za Društvo i stvara potreban odnos povjerenja. Kao prilog tom povjerenju rječito govori i podatak da smo gotovo od stupanja na tržište u RH među osigurateljima sa najmanjim udjelom šteta u sporu. Kod životnih osiguranja kao dugoročnih ugovora to je povjerenje osobito potrebno jer klijent koji redovito plaća premiju to ispravno shvaća kao ispunjenje svog dijela ugovora i zauzvrat očekuje najmanje korektan pristup prilikom prijave i realizacije odštetnog zahtjeva. U tom dijelu našeg rada postigli smo prepoznatljiv standard kvalitete koji naravno ima i svoj tržišni odjek. Isto tako, naš konzervativan pristup rezervaciji šteta jamči našim klijentima ispunjenje svih kako kratkoročnih tako i dugoročnih obveza prema njima.

Što pripremate u ovoj godini?

Od 1. ožujka krenuli smo s novim produktom investicijskog životnog osiguranja pod nazivom „Garant 2010“ koji se odlikuje atraktivnom garancijom na uloženi kapital uz isplatu od minimalno 145% do maksimalno 182% uplaćene premije što predstavlja garantiranu godišnju kamatnu stopu od 3,75% do 6,16% godišnje kroz svih 10 godina.U slučaju smrti osiguranika isplaćuje se tržišna vrijednost police a uz „Garant 2010“ moguće je ugovoriti i atraktivna dopunska osiguranja od nezgode. Tijekom ove godine planiramo uvesti i mogućnost ugovaranja dopunskog osiguranja od operativnog zahvata kao dodatnu pogodnost za sve osigurane policom životnog osiguranja u Kvarner Vienna Insurance Group d.d. i kao i za sve one koji će to tek postati, što je osiguranje koje predstavlja financijsku potporu osiguraniku i njegovoj obitelji u trenucima odlaska u bolnicu na operativni zahvat i tijekom oporavka i odlična je nadopuna zdravstvenom osiguranju.

Osim spomenutog, s ciljem uštede vremena i novca našim klijentima u procesu smo uvođenja mogućnosti plaćanja premije životnog osiguranja putem Diners kartice odnosno kartičnog trajnog naloga, koji se nadovezuje na već postojeći Amex kartični trajni nalog te trajni nalog bez naknade za ugovaranje i vođenje kod gotovo svih većih bankarskih institucija u Republici Hrvatskoj, a naši ga klijenti mogu ugovoriti i u poslovnicama Društva.

Jednostavno, želja nam je prići još bliže svojim klijentima koji kod nas imaju policu životnog osiguranja a ostati otvoreni za sve sugestije i eventualne pritužbe, kako bismo održali visoku razinu profesionalnosti a ujedno bili što bliže klijentima u trenucima kada smo im najpotrebniji.


NatragTisakDiskutirajte o temi na forumu

Komentari

Članak nema komentara.

Profil korisnika
Komentari
Najčitanije
Anketa

Kako ocjenjujete razinu digitalizacije u svom radnom okruženju?

Osiguranje Forum

Posjeti forum

tlopar | 15.4.2024. 13:35:51
Izvid štete u slučaju kad okrivljenik prometne nesreće pobjegne
tkrajnov | 20.12.2023. 18:00:32
članak 43 ili 57. zakona o sigurnosti prometa na cestama
mkostincer | 13.10.2023. 22:43:45
Osiguranje od potresa
Dakio | 28.10.2022. 11:36:58
Koliko košta premija UNIQA dopunskog osiguranja?