Profil korisnika

Povećanjem broja osoba starijih od 75 godina raste broj prometnih nezgoda

REDAKCIJA - 27.7.2012.

Kako starost vozača ima utjecaj na povećanje broja prometnih nezgoda pokazalo je nedavno istraživanje Allianzova centra za tehnologiju (AZT), koji je proučavao učestalost prometnih nezgoda među starijom populacijom u okviru članstva AZT-a u Europskoj povelji o sigurnosti na cestama, zajedno s Europskim vijećem za sigurnost prometa. Istraživanje je pokazalo kako učestalost prometnih nezgoda nije veća među 65-godišnjacima, ali se nakon 75. godine neproporcionalno povećava. „Uzrok nezgoda kod osoba preko 75 godina starosti često je u tome što stariji ljudi brže pogube konce u složenijim situacijama“, kaže Christoph Lauterwasser, glavni direktor AZT-a.

Prosječna životna dob u Hrvatskoj, ali i u većini zemalja u svijetu sve više raste, a time se povećava i broj starijih ljudi u prometu. Prema podacima Državnog zavoda za statistiku u Hrvatskoj danas živi 17 posto osoba starijih od 65 godina, a očekuje se da će se taj broj do 2051 povećati za dodatnih 14 posto. „Tema sigurnosti na cesti postaje sve važnijom u društvu koje postaje sve starije. Do 2051. broj osoba starijih od 75 godina će se udvostručiti u SAD-u i Europi, dok će se u Aziji čak učetverostručiti. Prema podacima Državnog zavoda za statistiku broj stanovništva starijeg od 65 godina do 2051. porasti će na 31%, a čak 9,7% njih bit će starije od 80 godina.“, objašnjava Sonja Miočić Maksić, direktorica Korporativnih komunikacija u Allianzu.

Danas postoje već 23 megagrada poput New Yorka ili Tokija te gotovo svaka 10. osoba na svijetu živi u jednom od njih. Prema procjenama stručnjaka, svjetska će populacija do 2050. narasti za 2,3 milijarde, a svi će ti ljudi biti apsorbirani u urbana područja. Kako pokazuje studija UN-a, to znači da će 2050. godine otprilike 67 posto svih ljudi u svijetu živjeti u gradovima. Broj megagradova bi do tada mogao dosegnuti stotinu. Ako uzmemo u obzir mase ljudi koji se kreću ovim gradovima te neodrživu razinu cestovnog prometa, jasno je da naši postojeći prometni sustavi više neće biti u stanju zadovoljavati potrebe. Allianz upozorava da, dok se ne uvedu novi koncepti, je potrebno zaštititi najosjetljivije sudionike u prometu, a među njima su i osobe treće životne dobi.

Potaknut spomenutim statistikama Allianz je jučer u suradnji s Policijskom upravom Vukovarsko-Srijemskom pokrenuo akciju brige o sudionicima u prometu, točnije biciklistima treće životne dobi. Tim je povodom donirano čak 150 sigurnosnih svjetlećih prsluka korisnicima Doma umirovljenika i Udruzi starih i nemoćnih osoba u Borovom naselju. S ciljem prevencije i povećanja sigurnosti na cestama biciklista treće životne dobi, akcija se nastavlja i dalje, a u planu su donacije drugim umirovljeničkim domovima tog kraja.


NatragTisakDiskutirajte o temi na forumu

Komentari

Članak nema komentara.

Profil korisnika
Komentari
Najčitanije
Anketa

Kako ocjenjujete razinu digitalizacije u svom radnom okruženju?

Osiguranje Forum

Posjeti forum

tlopar | 15.4.2024. 13:35:51
Izvid štete u slučaju kad okrivljenik prometne nesreće pobjegne
tkrajnov | 20.12.2023. 18:00:32
članak 43 ili 57. zakona o sigurnosti prometa na cestama
mkostincer | 13.10.2023. 22:43:45
Osiguranje od potresa
Dakio | 28.10.2022. 11:36:58
Koliko košta premija UNIQA dopunskog osiguranja?