Allianz je u srednjoj i istočnoj Europi u 2013. ostvario solidne rezultate. Ukupni prihodi u iznosu od 3,5 milijardi eura bili su za 4,6 posto niži u usporedbi s 3,7 milijardi eura godinu ranije, što je posljedica kontinuiranih poteškoća u okruženju. Izvrsni rezultati u segmentu neživotnih osiguranja te segmentu upravljanja mirovinskim fondovima i imovinom nisu uspjeli nadomjestiti pad premije u segmentu životnih i zdravstvenih osiguranja. Na taj segment utjecala su regulatorna ograničenja u Poljskoj koja su dovela do nestanka premije od životnih osiguranja s depozitom. Operativna dobit pala je za 13,4 posto na 252 milijuna eura, što se uglavnom pripisuje rastu troškova odštetnih zahtjeva u automobilskom osiguranju na ruskom tržištu.
„S obzirom na nejednako gospodarsko okruženje i promjene u političkim situacijama na nekima od tržišta srednje i istočne Europe, rezultati većine naših podružnica odgovaraju našim očekivanjima. Ono što nam je kao organizaciji najvažnije jest da naše osnovno poslovanje ostane solidno“, rekao je Manuel Bauer, član Upravnog odbora Allianza SE zadužen za rastuća tržišta.
U Hrvatskoj je Allianz Zagreb u 2013. godini ostvario bruto dobit u iznosu od 125,2 milijuna kuna. Ukupni bruto premijski prihodi dosegli su 1.179,5 milijarde kuna, što je za 90,1 milijuna kuna više u usporedbi s istim razdobljem u 2012. godini. Ukupni rast premije iznosio je 8,3 posto dok je tržište zabilježilo rast od 0,4 posto. Granica solventnosti, kao važan pokazatelj kvalitete poslovanja je u 2013. godini iznosila 234,9 posto, što je za 16,8 posto više nego u istom razdoblju prethodne godine. U životnim osiguranjima tvrtka je učvrstila lidersku poziciju povećavši tržišni udio na 18,6 posto uz ostvareni bruto premijski prihod od 471 milijuna kuna. Zabilježen je rast premijskog prihoda od 4,2 posto u neživotnim osiguranjima, uz ostvareni premijski bruto prihod od 708,1 milijuna kuna.
"Treću smo godinu zaredom prešli milijardu kuna premijskog prihoda i ove godine ostvarili najbolji rezultat do sada. Rasli smo brže od tržišta i, s obzirom na okolnosti, zadovoljni smo rezultatima, a posebno nas veseli porast broja novih klijenata", izjavio je Boris Galić, predsjednik Uprave Allianza.
Segment životnih osiguranja - operativna dobit stabilna, potvrda liderske pozicije u Hrvatskoj
U srednjoj i istočnoj Europi je ukupna premija u segmentu životnih i zdravstvenih osiguranja u 2013. iznosila 913 milijuna eura u usporedbi s 1.176 milijuna eura ostvarenih prethodne godine, što predstavlja pad od 22,4 posto (pad prilagođen za učinke konverzije valuta i (de)konsolidacijske učinke iznosio je 21,0 posto). Pad je najvećim dijelom uzrokovan regulatornim promjenama u Poljskoj početkom 2013. koje su dovele do pada od 210 milijuna eura u depozitnom poslovanju, što je djelomično nadoknađeno uspjehom akcijske prodaje investicijskih proizvoda životnog osiguranja s jednokratnom premijom u Mađarskoj. Operativna dobit u 2013. ostala je stabilna na razini od 78 milijuna eura u usporedbi sa 79 milijuna eura ostvarenih u istom razdoblju 2012.
„S regulatornim rizikom suočavamo se na svakom tržištu. Događaji u Poljskoj, koliko god bili nezgodni, naglašavaju važnost diversifikacije tržišta i proizvodnih linija“, rekao je Manuel Bauer. „Naš osnovni rezultat u segmentu životnih i zdravstvenih osiguranja bio je snažan.“
U životnim je osiguranjima Allianz Zagreb u protekloj godini uspješno poslovao te je ostvario rast premijskog prihoda od 15 posto dok je tržište istovremeno bilježilo rast od 3,1 posto u odnosu na 2012. godinu. Tako je premija od životnih osiguranja u 2013. godini iznosila 471,4 milijuna kuna te je povećan tržišni udio na 18,6 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine kada je iznosio 16,7 posto.
Segment neživotnih osiguranja i dalje vrlo dobar
Bruto zaračunata premija u segmentu neživotnih osiguranja u srednjoj i istočnoj Europi dosegnula je 2.477 milijuna eura u usporedbi s 2.393 milijuna eura ostvarenih u 2012., što predstavlja rast od 3,5 posto (6,3 posto je rast prilagođen za učinke konverzije valuta i (de)konsolidacijske učinke). Pozitivan trend u segmentu neživotnih osiguranja posljedica je rasta premije u Rusiji za 130 milijuna eura ili 19,2 posto (26,4 posto je rast prilagođen za učinke konverzije valuta i (de)konsolidacijske učinke), ponajviše u automobilskom osiguranju, osobnom osiguranju od nezgode i zdravstvenom osiguranju. Taj je rast daleko nadmašio pad industrijskog i automobilskog osiguranja u Mađarskoj te smanjen opseg automobilskog osiguranja u Slovačkoj, koji je posljedica selektivnog preuzimanja rizika i nepovoljnih uvjeta na tržištu. Operativna dobit iznosila je 127 milijuna eura, što predstavlja pad od 25,7 posto (pad prilagođen za učinke konverzije valuta i (de)konsolidacijske učinke iznosio je 20,7 posto). Taj negativni trend najvećim je dijelom posljedica rasta odštetnih zahtjeva u segmentu automobilskog osiguranja u Rusiji. Kombinirani razmjer za 2013. iznosio je 99,5 posto u usporedbi s prošlogodišnjih 96,9 posto.
„Većina tržišta srednje i istočne Europe približava se zasićenju, što odražavaju i naši ovogodišnji rezultati u segmentu neživotnih osiguranja. Stoga ćemo u budućnosti staviti naglasak na iste stvari na kojima je naglasak na razvijenim tržištima: strogu disciplinu u preuzimanju rizika, poboljšanu operativnu učinkovitost i još bolju uslugu za korisnike“, istaknuo je Manuel Bauer.
U segmentu neživotnih osiguranja ukupna bruto premija Allianz Zagreba iznosila je 708,1 milijuna kuna, što je za 4,2 posto više u odnosu na isto razdoblje prethodne godine, dok je tržište zabilježilo pad od 0,6 posto. Allianz Zagreb je ostvario dobre rezultate i u segmentima osiguranja imovine, osiguranja od odgovornosti, osiguranja od nezgoda, pomorskim i transportnim osiguranjima te osiguranjima motornih vozila. Kombinirani razmjer, tj. odnos ukupnih rashoda i zarađene premije, kao najvažniji pokazatelj uspješnosti u segmentu neživotnih osiguranja i dalje je vrlo dobar te je iznosio 89,3 posto.
Rast baze klijenata u segmentu upravljanja mirovinskim fondovima i imovinom
Allianz nastavlja rasti u segmentu mirovinskih fondova u srednjoj i istočnoj Europi, gdje je poslovanje tvrtke dobro diversificirano na sedam tržišta. Baza klijenata povećala se 2013. na 4,7 milijuna u usporedbi s 4,6 milijuna u 2012. godini. Segment upravljanja imovinom porastao je u cijeloj 2013. godini za 12,6 posto na 9,8 milijardi eura u usporedbi s 8,7 milijardi eura u 2012. Tom rezultatu pridonijeli su svi mirovinski fondovi s pozitivnim neto priljevima, a najviši neto priljevi zabilježeni su u Hrvatskoj, Češkoj i Rumunjskoj.
Prihodi u segmentu upravljanja mirovinskim fondovima i imovinom porasli su za 11,3 posto (rast prilagođen za učinke konverzije valuta i (de)konsolidacijske učinke iznosi 11,9 posto) na 79 milijuna eura u usporedbi sa 71 milijunom eura u 2012. Operativna dobit je posljedično porasla za 12,1 posto na 37 milijuna eura. Omjer troškova i prihoda u 2013. ostao je stabilan na 52,9 posto u usporedbi s prošlogodišnjih 53,0 posto.
U Hrvatskoj su, na dan 31. prosinca 2013. godine, AZ obvezni i dobrovoljni mirovinski fondovi imali približno 24 milijarde kuna imovine pod upravljanjem i 715 tisuća članova. Time AZ fondovi drže vodeći tržišni udio u obveznim mirovinskim fondovima (približno 36 posto imovine), kao i u segmentu otvorenih dobrovoljnih mirovinskih fondova (približno 51 posto imovine.