I u prvih devet mjeseci 2014. Triglav grupa, vodeća osiguravajuće-financijska grupa u Sloveniji te jedna od najvećih u Europi, dobro je poslovala. Grupa i dalje zadržava visok nivo financijske stabilnosti i jača vodeći položaj na slovenskom tržištu osiguranja, na kojem je tržišni udio povećala za 0,4 postotnih bodova, na dobrih 36 posto. U usporedbi s prošlogodišnjih devet mjeseci, grupa je ostvarila 36% veću neto dobit u iznosu od 77 milijuna eura, a uz to je u teškim ekonomskim uvjetima fakturirala 668,6 milijuna eura premija. Triglav osiguranje Zagreb, koje je dio Triglav grupe, u prva je tri tromjesečja ove godine, unatoč posljedicama liberalizacije tržišta osiguranja automobilske odgovornosti, dobro poslovalo i u usporedbi s jednakim razdobljem prošle godine povećala prodaju polica osiguranja od automobilske odgovornosti za 15,4%, dok je ukupni broj prodanih polica neživotnog osiguranja uvećan za 12,7%.
Triglav grupa i matično društvo u prvih su devet mjeseci 2014. godine dobro poslovali i u skladu sa strateškim usmjerenjima, što potvrđuju i postignuti rezultati. U prva tri kvartala 2014. godine Triglav grupa ostvarila je 77 milijuna neto dobiti (36-postotni porast u usporedbi s istim razdobljem prošle godine), a matično društvo 56,1 milijuna eura neto dobiti (11 posto više nego u istom razdoblju prošle godine).
Visoku razinu financijske stabilnosti potvrđuju bonitetne agencije
Triglav grupa u 2014. godini uspješno zadržava visoku razinu financijske stabilnosti, što potvrđuju i kreditni rejtinzi "A" rejting agencija Standard & Poor's i A.M.Best. Kreditni rejting Standard & Poor's ima stabilnu srednjoročnu prognozu, a A.M.Best podigla je svoju prognozu za srednji rok iz stabilne u pozitivnu. Visoku financijsku stabilnost Triglav grupe pokazuju, u odnosu na kraj 2013. godine, povećane najvažnije financijske kategorije: za osam posto povećana je knjigovodstvena vrijednost sredstava (3.311,9 milijuna eura), za šest posto povećale su se bruto tehničke rezerve, koje su temelj uravnoteženog poslovanja i osiguranja dugoročne sigurnosti osiguranika (2.396,4 milijuna eura), dok je čak za 16 posto viša cjelokupna vrijednost kapitala Triglav grupe, što je važno za sigurno poslovanje (684,0 milijuna eura).
Jačanje uloge na tržištu
Triglav grupa u ovoj godini jača svoj vodeći položaj na slovenskom tržištu. Među klasičnim slovenskim osiguravajućim kućama njezin je tržišni udio s visokih 36 posto najveći i povećao se za 0,4 postotni bod u usporedbi sa istim razdobljem prošle godine. Uvjeti na slovenskom tržištu ostaju teški i u ovoj godini, i to za sve sudionike. Na to upozorava i ovogodišnji pad fakturiranih premija osiguranja svih klasičnih osiguravajućih kuća na ovom tržištu za 2,8 posto u prvih devet mjeseci ove godine. Pad fakturirane premije Triglav grupe na slovenskom osiguravajućem tržištu bio je manji od pada kompletnog tržišta i iznosio je 1,9 posto. Šire gledajući, Triglav grupa na svojih je osam tržišta fakturirala 688,6 milijuna eura bruto premije osiguranja i suosiguranja (dva posto manje nego u istom razdoblju prošle godine), a matično društvo 463,7 milijuna eura (tri posto manje nego u istom razdoblju prošle godine).
Kombinirani kvocijent neživotnih osiguranja Triglav grupe, koji mjeri uspješnost osiguravajućeg društva u osnovnoj djelatnosti osiguranja, u skladu sa zacrtanom strategijom, kreće se oko ciljne vrijednosti i iznosi 95,4 posto (3,1 posto više nego u istom razdoblju prošle godine). Kombinirani kvocijent Triglav osiguranja iznosi 94,3 posto. Dakle, povećao se za 6,5 postotnih točaka.
Investicije i štete
Na poslovni rezultat kako matičnog društva, tako i grupe relativno jači utjecaj imaju štetni događaji širokih razmjera. U prvih devet mjeseci ove godine ponajprije treba spomenuti nevrijeme sa snijegom i ledom na području cijele Slovenije, sa štetama u visini od 10 milijuna eura. Grupa je u prvih devet mjeseci 2014. godine, u usporedbi s istim razdobljem prošle godine, zabilježila za šest posto manje bruto iznosa šteta (440,8 milijuna eura), a u matičnom društvu za pet posto manje (296,3 milijuna eura).
Dobiti iz financijskih investicija grupe, koji i predstavljaju najveći dio sredstava grupe, u prvih devet mjeseci bili su do 140,0 milijuna eura, te tako za 208 posto viši nego prošle godine. Visok porast ponajprije je posljedica povećanja dobiti od prodaje kod trgovanja dužničkim vrijednosnim papirima i bitno manjih trajnih oslabljenja financijskih investicija nego u istom prošlogodišnjem razdoblju.
Za razliku od istog razdoblja prošle godine, bruto operativni troškovi djelatnosti osiguranja Triglav grupe povećali su se za tri posto i iznosili su 170,7 milijuna eura, dok su se u Triglav osiguranju povećali za dva posto i iznosili su 119,1 milijuna eura. Povećanje navedenih troškova ponajprije je rezultat provedenih prodajnih akcija.
Poslovanje u suglasnosti sa strateškim usmjerenjima
Predsjednik Uprave Triglav osiguranja Andrej Slapar izjavio je o poslovanju u prvih devet mjeseci 2014. godine: "Poslovanje Triglav grupe i matičnog društva bilo je dobro i usmjereno prema postizanju strateških ciljeva. U skladu s prihvaćenom strategijom do 2017. godine, grupa provodi sve potrebne aktivnosti za jačanje već sada jakog položaja kako na slovenskom, tako i na drugim ciljnim tržištima, uz istodobno zadržavanju čvrste adekvatnosti kapitala, financijske stabilnosti i visoke profitabilnosti. Stabilnost grupe te pravilnu usmjerenost potvrđuju i dobiveni visoki kreditni rejtinzi priznatih rejting agencija".
Triglav osiguranje Zagreb bilježi rast prodaje polica
Unatoč velikim pritiscima od strane konkurencije i zbivanjima na tržištu, što je, među ostalim, posljedica ulaska Hrvatske u Europsku uniju, Triglav osiguranje Zagreb u prvih je devet mjeseci 2014. godine dobro poslovalo i u usporedbi s istim razdobljem prošle godine povećao broj prodanih polica neživotnog osiguranja za 12,7%, a polica osiguranja od automobilske odgovornosti za čak 15,4%. Ulaskom Hrvatske u EU liberaliziralo se tržište osiguranja automobilske odgovornosti, što je rezultiralo djelomičnim padom prosječne cijene ove vrste osiguranja u prvih devet mjeseci ove godine, te potaknula agresivnije tržišno nadmetanje među osigurateljnim društvima. "Rezultati poslovanja Triglav osiguranja u razdoblju od prvih devet mjeseci pokazuju da, unatoč vrlo jakoj konkurenciji, bilježimo rast prodaje polica - kako kumulativno za neživotna osiguranja, tako i za osiguranje od automobilske odgovornosti, što smatram izuzetnim uspjehom i rezultatom truda svih djelatnika našeg Društva", ocijenio je poslovanje Marin Matijaca, predsjednik Uprave društva Triglav osiguranja.