Profil korisnika

Novi rok izvršavanja izravnih terećenja prema SEPA pravilima

Osiguranje.hr - 8.2.2017.

Zbog izmjene rokova i uvjeta koje su se dogodile, iz HGK ističu najnovije informacije o aktualnim rokovima implementacije usluge SEPA izravna terećenja u nacionalnim okvirima, te uvjete obveznosti pristupanja primatelja plaćanja SEPA Shemi izravnih terećenja i migraciji postojeće usluge izravna terećenja na SEPU.

Novi rokovi i uvjeti koje je usvojio Nacionalni odbor za platni promet nalaze se u Nacionalnom planu migracije – Dodatak 2.

Primatelji plaćanja koji koriste postojeću uslugu izravnih terećenja moći će pristupiti nacionalnoj SEPA Shemi izravnih terećenja u razdoblju od 05.06.2017. do 03.06.2019. godine. U Dodatku 2 Nacionalnom planu migracije navedeni su pristupni datumi i koraci koje primatelji plaćanja (poslovni subjekti koji koriste postojeću uslugu izravnih terećenja) moraju napraviti kako bi pristupili nacionalnoj SEPA Shemi izravnih terećenja. Primatelji plaćanja imaju mogućnost, u gore navedenom periodu, nastaviti koristiti postojeću uslugu izravnih terećenja koja je bilateralno ugovorena između banaka i poslovnog subjekta-primatelja plaćanja ili migrirati na SEPA izravna terećenja u nekom od navedenih datuma do zaključno 03.06.2019. godine.

Poslovni subjekti-Primatelji plaćanja, nakon što pristupe nacionalnoj SEPA shemi izravnih terećenja, više neće moći koristiti postojeću uslugu izravnih terećenja.

Primateljima plaćanja svakako sugeriramo migraciju postojeće usluge izravna terećenja na SEPA izravna terećenja budući da ista donosi:
unificirano procesiranje naloga izravnih terećenja na nacionalnoj razini korištenjem jedinstvenih formata poruka
mogućnost procesiranja naloga izravnih terećenja samo s jednom poslovnom bankom neovisno o tome u kojoj banci platitelj ima otvoren račun terećenja

Poslovni subjekti koji nemaju s nekom od banaka ugovorenu postojeću uslugu izravno terećenje mogu nakon 05.06.2017. ugovarati s bankama isključivo uslugu SEPA izravno terećenje u kunama.

Svu potrebnu dokumentaciju o SEPA izravnim terećenjima možete pronaći ovdje.

Izravno terećenje (engl. Direct debit – DD) je  plaćanje na teret računa za plaćanje Platitelja, koje inicira Primatelj plaćanja,  preko svojeg pružatelja platnih usluga (banke). Izravno terećenje često se koristi za ponavljajuća plaćanja (npr. komunalni računi). Usluga SEPA izravnog terećenja uvjetovana je davanjem prethodne Suglasnosti Platitelja Primatelju plaćanja. 

Koja je razlika između Trajnih naloga i Izravnog terećenja?

Trajni nalozi i dalje ostaju usluga koju ste ugovorili s bankom i obavljat će se kao i do sada. Trajnim nalogom vaš račun u poslovnoj banci tereti se svaki mjesec u fiksnom iznosu. 

Izravno terećenje je platna usluga koju inicira Primatelj plaćanja prema vašoj poslovnoj banci, na temelju vaše Suglasnosti koju ste dali Primatelju plaćanja i u pravilu je iznos za koji će teretiti vaš račun promjenjiv na mjesečnoj razini. 
 
Postojeća izravna terećenja (bivši trajni nalog promjenjivog iznosa, ovlašteno povlačenje ili usluga sličnog naziva) koja ste ugovarali sa svojom poslovnom bankom ili primateljem plaćanja bit će migrirana na novi sustav SEPA Izravnih terećenja, o čemu će vas pravovremeno informirati primatelj plaćanja i vaša poslovna banka.


NatragTisakDiskutirajte o temi na forumu

Komentari

Članak nema komentara.

Profil korisnika
Komentari
Najčitanije
Anketa

Kako ocjenjujete razinu digitalizacije u svom radnom okruženju?

Osiguranje Forum

Posjeti forum

tlopar | 15.4.2024. 13:35:51
Izvid štete u slučaju kad okrivljenik prometne nesreće pobjegne
tkrajnov | 20.12.2023. 18:00:32
članak 43 ili 57. zakona o sigurnosti prometa na cestama
mkostincer | 13.10.2023. 22:43:45
Osiguranje od potresa
Dakio | 28.10.2022. 11:36:58
Koliko košta premija UNIQA dopunskog osiguranja?