Krajem veljače ove godine, prema podacima Hrvatskog ureda za osiguranje (HUO), 23 hrvatska društva za osiguranje zaračunala su ukupnu bruto premiju u iznosu od 1,65 milijardi kuna, što predstavlja rast od 2,59 posto u odnosu na veljaču 2016. godine.
U skupini neživotnih osiguranja, koja čini 71,61 posto ukupne premije, zaračunata bruto premija u veljači ove u odnosu na veljaču prošle godine porasla je za 0,02 posto, na 1,18 milijardi kuna.
U segmentu životnih osiguranja zaračunata bruto premija je porasla za 9,71 posto, na 468,98 milijuna kuna, pokazuju podaci HUO-a.
Najzastupljenija vrsta osiguranja u segmentu neživotnih osiguranja i dalje je osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, sa zaračunatom bruto premijom krajem veljače u iznosu od 293,15 milijuna kuna ili 1,73 posto nižom u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
U sklopu osiguranja od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, najveći udio ima obvezno osiguranje vlasnika, odnosno korisnika motornih vozila od automobilske odgovornosti za štete nanesene trećim osobama ili tzv. obvezno autoosiguranje, s premijom u iznosu od 274,5 milijuna kuna. Taj je iznos premije za 2,44 posto niži nego u veljači prošle godine, a i dalje se može pripisati utjecaju liberalizacije tog tržišnog segmenta, odnosno nižim cijenama polica obveznog autoosiguranja.
Potvrđuju to i podaci HUO-a o prosječnoj premiji u toj vrsti osiguranja, koja je u veljači ove godine iznosila 1.002,54 kune te je bila za 1,61 posto niža u odnosu na veljaču prošle godine.
U segmentu životnih osiguranja, najveći udio ima klasično životno osiguranje s premijom krajem veljače u iznosu od 339,6 milijuna kuna, što je za 4,44 posto manje u odnosu na premiju iz veljače lani.
Krajem veljače je najveći tržištni udio mjeren iznosom zaračunate bruto premije, od 29,38 posto, zauzimalo Croatia osiguranje, s ukupnom zaračunatom bruto premijom višom od 485,39 milijuna kuna.
Drugi je Allianz, s 257,26 milijuna kuna premije, odnosno 15,57 postotnim tržišnim udjelom, dok je na trećem mjestu Euroherc, s 124,7 milijuna kuna premije i udjelom na hrvatskom tržištu osiguranja od 7,55 posto.
Croatia osiguranje je krajem veljače zauzimalo najveći udio i u segmentu neživotnih osiguranja, 33,85 posto (premija od 400,5 milijuna kuna), dok je u segmentu životnih osiguranja bilo na drugom mjestu s udjelom od 18,10 posto (84,8 milijuna kuna premije).
Prvo mjesto u životnim osiguranjima zauzeo je Allianz s udjelom od 20,45 posto i premijom većom od 95,9 milijuna kuna, dok je u segmentu neživotnih osiguranja zauzeo drugo mjesto s 13,64 posto udjela (161,3 milijuna kuna premije).