Povezivanje osiguranja s drugim informacijskim (i poslovnim) sustavima

Iva Matić - 18.7.2017.
Da živimo u posve povezanom svijetu nije neka tajna. Putem smartphone-a, tableta, laptopa u stalnom smo kontaktu s ljudima oko sebe putem raznih platformi, sustava, mreža. Ta potreba za povezanošću jednako je očita i u tzv. business to business (B2B) komunikaciji. Naravno da u toj priči osiguranja nisu izolirane cjeline, već su itekako povezane s „ekosustavom“ koji ih okružuje. 

Tom okruženju osiguranja pripadaju i banke, leasinzi, bolnice, ambulante, ljekarne, razni distributeri vozila, elektroničke opreme, vanjski procjenitelji, različite platforme za dodatne usluge kao što su katalozi vozila, tu su i web agregatori za on line prodaju osiguranja, ali i regulatorna tijela, nacionalni uredi za osiguranja i sl. 

Ta razina povezanosti u poslovnom smislu, nužno donosi i potrebu za interkonekcijom u softverskom smislu.

Iako potpuno svjesni da se radi o različitim i odvojenim organizacijama, moramo se zapitati što tehnologija može učiniti da integrira te poslovne sustave u dijelu u kojem se oni dotiču i usko surađuju.

Integracija informacijskih sustava ovdje dobiva jednu novu dimenziju i izlazimo iz dobro poznate zone i potrebe integracije na razini poslovnih funkcija osiguranja – prodaje, šteta, premijskog, tarife, računovodstva itd. Ta je integracija i dalje baza, ali ukazuje se i potreba za integracijom potpuno različitih informacijskih (i poslovnih) sustava, u svrhu obavljanja osigurateljnog posla.

Kako povezati i gdje primijeniti?

Mada postoje različiti tehnički načini povezivanja IT sustava, u osigurateljnoj industriji pri uspostavljanju interkonekcije s drugim organizacijama i informacijskim sustavima, svoje su prednosti pokazali web servisi. Web servise možemo definirati kao programska rješenja, koja putem internet tehnologije i koristeći definirane standarde i protokole, omogućuju različitim IT sustavima međusobnu komunikaciju, odnosno razmjenu podataka. 

Tehnologija web servisa postoji već duži niz godina, a bilo je potrebno vrijeme da i osiguranja hrabrije zakorače u to područje. Pri tome se ne misli isključivo u dijelu „konzumacije“ postojećih web servisa (npr. HUO web servis za provjeru osiguranja AO), već se snažnije krenulo i u razvoj vlastitih web servisa za potrebe komunikacije s drugim poduzećima.

Kada se radi o Hrvatskoj, zdravstveno osiguranje je uvelike poguralo taj trend, obzirom da se za potrebe dopunskog osiguranja stvorila potreba za povezivanjem osiguranja s mrežom raznih medicinskih ustanova – bolnice, ambulante, ljekarne … Komunikacija između osiguratelja i takvih ustanova se ostvarila razvojem web servisa za povezivanje sa sustavom primarne zdravstvene zaštite, ljekarničkim IT sustavima, bolničkim IT sustavima. Tako se komunikacija raznih medicinskih ustanova s osiguranjem, putem tehnologije web servisa, odvija u idućim osnovnim dijelovima: provjera važenja i pokrića police osiguranja, autorizacija kao potvrda o iskorištavanju medicinske usluge koja ujedno automatizmom generira i osnovu za obradu štete (prijavu), te naposljetku i elektroničko slanje grupnog računa za sve realizirane usluge u informacijski sustav osiguratelja. 

CUBIS web servisi zdravstvenog osiguranja, tvrtke In Cubis d.o.o., primjer su razvoja cijelog sustava web servisa zdravstvenog osiguranja za potrebe komunikacije osiguravajućih društava sa svim sudionicima u zdravstvu. Korištenje CUBIS web servisa od strane zdravstvenih ustanova osiguralo je da pružatelji zdravstvenih usluga (bolnice, ljekarne, ambulante) izravno kroz svoj IT sustav, a naslanjajući se na CUBIS web servise, u realnom vremenu dobivaju informacije koje se tiču police osiguranja i ugovorenih osigurateljnih pokrića. 

U zdravstvu je taj komunikacijski sloj web servisa omogućio jedan kontroliran pristup bazi podataka osiguratelja, odnosno informacijama o polici osiguranja, a koje su prezentirane medicinskom djelatniku u IT sustavu same zdravstvene ustanove. Osim pristupa informacijama, web servisi osiguratelja su kroz autorizaciju iniciranu od strane zdravstvene ustanove, automatizirale dio procesa obrade šteta, a to znači i omogućile osiguraniku jednostavnije korištenje svoje police osiguranja. Samo u slučaju postojanja autorizacije ove vrste možemo govoriti o kartici zdravstvenog osiguranja kao sredstvu plaćanja u medicinskim ustanovama. Naime, to je trenutak u kojem se potvrđuje postojanje osigurateljnog pokrića i u centralnom informacijskom sustavu osiguranja kreira prijava štete i priprema se za obradu i isplatu. Osim osiguranicima, web servisi olakšavaju rad i poslovnim partnerima osiguranja, u ovom slučaju medicinskim djelatnicima, jer kroz vlastite IT sustave pristupaju podacima o polici osiguranja, a o kojoj bez prikladnih softverskih rješenja ne bi imali uvid.

Zdravstveno osiguranje samo je jedan primjer korištenja ovakve tehnologije povezivanja. Mogućnosti interkonekcije web servisima mogu biti različiti, ovisno o poslovnom partneru s kojim se osiguranje povezuje, a o čemu ćemo u budućim člancima više govoriti. 

Naposljetku, možemo zaključiti da je integracija dobila jednu novu razinu. Potreba za integracijom na razini poslovnih funkcija osiguranja i baze podataka i dalje je osnova, a uz to dobro smo zakoračili u doba integracije osiguranja s drugim poslovnim sustavima. Intenzivna komunikacija, umreženost na razini poslovnih subjekata, traži zdravi način povezivanja različitih sustava, a kroz korištenje modernih informacijskih rješenja koja se nastavljaju razvijati i nalaziti svoje mjesto u osigurateljnom poslu. 


NatragTisakDiskutirajte o temi na forumu

Komentari

Članak nema komentara.

Profil korisnika
Komentari / Najčitanije
  1. Jadransko osiguranje mijenja naziv u Adriatic osiguranje
  2. Kinez lažirao smrt da bi prevario osiguranje, žena ubila sebe i djecu misleći da je mrtav
  3. Duguje vam Kompas? Evo kako tražiti odštetu i zašto osiguravatelj neće imati za sve
  4. Preliminarni program konferencije Hrvatski dani osiguranja 2018.
  5. U Hrvatskoj mobitel za volanom koristi 90 posto vozača
  6. Mjesečno izvješće za rujan 2018.
  7. Bibliografija osiguranja u Hrvatskoj od 2000. do 2018.
  8. Popravljanje neimovinske štete – zbog povrede prava osobnosti – kad se ne može tražiti vraćanje (čl. 1117. ZOO)
  9. Nešković osiguranje isplaćuje 1,6 milijuna KM dividende
  10. Stigli rezultati testa zimskih guma. Evo koja je najsigurnija
  11. AIG tuži tjelohranitelja Kim Kardashian zbog pljačke u Parizu
Anketa

DOPUNSKO ZDRAVSTVENO OSIGURANJE BI TREBALO:



Povežite se s nama

Osiguranje Forum

Sju | 7.5.2018. 09:58:47
Autoguma i kasko osiguranje
Rollande | 23.4.2018. 19:08:38
Ponuda i finansiranje između privatne osobe
vlaja | 16.2.2018. 17:17:14
Osiguranje usjeva i plodova
andrea_ | 14.2.2018. 08:55:10
nalet/udar divljači