Tko će prvi skočiti u vis

dr.sc. Marijan Ćurković - 18.12.2017.
Kraj kalendarske godine je blizu. I kraj treće godine od stvarno započete liberalizacije tržišta obveznog osiguranja od automobilske odgovornosti. Trenutno stanje – prema izjavama odgovornih u osigurateljnoj djelatnosti – je takvo da „vapi za promjenama“. Čitaj: za povećanjem premija obveznog osiguranja AO. Pad premije je – kažu – nepodnošljiv. Ovo unatoč činjenici da je hrvatsko osiguranje u „malom zlatnom dobu osiguranja“ (izjava čelnog čovjeka krovne organizacije na Danima hrvatskog osiguranja, Opatija XI/2017)

Valjda se to zlato odnosi na druge vrste osiguranja (u listopadu 2017. u odnosu na listopad 2016. neživot raste za 4,44%, AO 0,04 %.) Obvezno AO osiguranje ostaje tako crna ovca osiguranja: mala premija, velike štete , ali se bez njega ne može (prosječno AO u strukturi premije  neživotnih osiguranja sudjeluje s 33,69%, kod nekih osiguratelja 60 – 80%). Unatoč činjenici da je kombinirana kvota nešto ispod 90% (podatak, gore citirani DHO). Istina je da je u zadnje tri godine premija AO gotovo prepolovljena. Pa kako je onda osigurateljima uspjelo uz tako pro/palu premiju zadržati kombiniranu kvotu na relativno zadovoljavajućoj razini? Štedjeli smo, smanjili troškove, prelijevali iz drugih vrsta osiguranja, kažu. Naravno, i iskazivali vrlo visoke  pozitivne financijske rezultate (a to znači i dividende za svoje dioničare). Ako bismo o tome pitali oštećene (kako sugerira naš čitatelj N.P.) čuli bismo da je to ostvareno preko njihovih leđa, umanjivanjem prava na pravičnu i potpunu naknadu, otezanjem s isplatama, upućivanjem na dugotrajne sudske parnice... Ako je to istina, onda liberalizacija nije donijela ništa dobroga ni onima u čiju korist je uvedena obveza sklapanja ugovora o osiguranju - oštećenicima. Ukratko, u javnosti se stvara atmosfera u kojoj se čini sasvim prihvatljivom ideja o potrebi povećanja premije AO. 

Samo – kako to izvesti? 

Nema više (ni prešutnog) dogovora između sudionika na tržištu; nema više ni HANFE koja bi rekla da li i koliko povećati premiju. Ocjena je na pojedinim osigurateljima. Ali – neki od njih potiho priznaju da im je i ovaj nivo premije zadovoljavajući i da na njemu ostvaruju profit. Drugim riječima, nisu baš skloni povećati premiju. Bar ne prvi. Čeka se tko će biti taj prvi koji će reći: povećavamo premiju, rizik je veći od sadašnje premije. Ostali će ga zasigurno slijediti. Možda ne odmah, jer u tom intervalu, makar i kraćem, vide šansu za podebljanjem svoga portfelja. A priključiti se trendu mogu i kasnije. Naravno da je veliko pitanje i da li bi povećanje premije poboljšalo položaj oštećenih. Da li veća premija znači i bolji servis, bržu naknadu, izbjegavanje sporova...Čekamo, dakle, hoće li se pojaviti hrabri osiguratelj s porukom „Skuplji smo od drugih, ali smo i bolji“.


NatragTisakDiskutirajte o temi na forumu

Komentari

  1. Momo

    22.12.2017. u 12:23
    niko od osiguratelja ne gleda više od 6 mjeseci u budućnost. Odgovorni ljudi po upravama društava se stalno rotiraju i jedino što ih zanima namjestiti rezultate tako da se njima isplati dobar bonus bez obzira kakve će posljedice njihovi potezi imati na budućnost društva koja ga " nagrađuje"

    Novi trend među članovima uprava su agencije čiji su vlasnici ili oni osobno ili članovi njihovih obitelji.....izvlačenje zdravog portfelja iz kompanije za koju rade u svoju privatnu agenciju sa kojom je potpisao nevjerovatno za sebe dobre uvjete.

    O pismenosti i stručnosti agenata zastupnika ....zapravo "pribavljača" ne treba puno govoriti ali i to je još jedan plus za osiguratelja jer je takva nestručno sklopljena polica osiguranja idealna za neisplatu štete.

    Ukratko sve to vodi u čisto kokošarenje.

    Opstat će oni koji zadrže kvalitetan kadar i oni koji imaju dugogodišnje realne planove u regiji.
    Digitalizacija već radi čuda ali jednostavo neće opstati bez kvalitetne i educirane prodajne mreže.
Profil korisnika
Komentari / Najčitanije
  1. Hrvatsko aktuarsko društvo
  2. Nova komisija i radna grupa Hrvatskog aktuarskog društva
  3. EIOPA - prijevodi Smjernica u skladu s IDD direktivom koje se odnose na investicijske proizvode osiguranja
  4. Zašto su slovenski osiguravatelji dobra investicijska prilika?
  5. Radionica: Novo uređenje prava putnika u cestovnom prijevozu u Europskoj uniji i odgovornost prijevoznika
  6. Novi prijedlozi za upravljanje podacima o vozilima
  7. Odgovornost za štetu u slučaju nezgode izazvane motornim vozilom u pokretu – nepoznato vozilo (čl. 178. ZOO)
  8. Mjesečno izvješće za prosinac 2017.
  9. Pala prodaja auta u Europi, u Hrvatskoj oštar pad
  10. Slijedi li odgoda roka za implementaciju IDD-a u nacionalno zakonodavstvo?
  11. Startup prikupio 18 milijuna dolara za 80 sekundi
  12. Promidžbene poruke osiguratelja
  13. Uniqa drži prvu poziciju na tržištu BiH
  14. Thomas Cook udružuje snage s Revolutom u segmentu putnog osiguranja
  15. Allianzov barometar rizika: Zastoji u poslovanju i cyber incidenti dominantni poslovni rizici u 2018. godini
Anketa

DOPUNSKO ZDRAVSTVENO OSIGURANJE BI TREBALO:



Povežite se s nama

Osiguranje Forum

atlantidica | 16.1.2018. 11:43:30
motor parkiran pored automobila, bura ga bacila na vozilo, da li šteta ide preko AO motora
jzbetovic | 6.1.2018. 10:01:06
Obvezno auto osiguranje - gubitak prava
MM321 | 4.1.2018. 12:34:34
Molim pomoć onih koji znaju - HITNO!
koka24 | 26.10.2017. 07:52:04
Nalet vepra na auto