Profil korisnika

Ukidanje ovlaštenja za zastupanje u osiguranju

dr.sc. Marijan Ćurković - 6.2.2018.

Naš čitatelj R.M. iskreno priznaje da je „...naplatio premiju osiguranja od obveznog osiguranja od automobilske odgovornosti od nekoliko osiguraniku i pritisnut financijskim problemom nisam na vrijeme uplaćenu premiju predao odnosno položio na račun osiguratelja za koga sam radio, što mi se nikada prije nije dogodilo... Bojim se da bi mi osiguratelj mogao otkazati suradnju iako sam kasnije svu primljenu premiju uplatio...i da bi me mogao prijaviti HANFI koja bi mi mogla ukinuti ovlaštenje za rad kao zastupnik osiguranja....Je li moj strah opravdan i što mi je činiti jer mi se posao zastupnika dopada, a i jedini mi je zasada dostupan“. 

Posao zastupnika osiguranja reguliran je strogim propisima Zakona o osiguranju i na temelju njega donesenim pravilnicima koje donosi upravo HANFA. Prema odredbi čl. 415., st. 3. sadašnjeg Zakona o osiguranju, Hanfa će ukinuti ovlaštenje za obavljanje poslova zastupanja u osiguranju ako zastupnik u osiguranju „...teže prekrši dobre poslovne običaje i pravila struke“. Naravno, netko mora toj HANFI prijaviti kršenje pravila struke i dobrih poslovnih običaja, u koja svakako spada i obaveza zastupnika da naplaćenu premiju od osiguranika položi na račun svoga nalogodavca – osiguratelja kojega zastupa. Pretpostavljamo da će to učiniti osiguratelj kojega je R.M. zastupao. No, do toga saznanja HANFA može doći i neposredno, vršeći reviziju poslovanja zastupnika ili po prijavi neke druge zainteresirane osobe. Ako se to dogodi, rješenje o ukidanju ovlaštenja za obavljanje posla zastupanja u propisanom postupku donosi HANFA. Zastupnik kojemu je tako ukinuto ovlaštenje za zastupanje u osiguranju ne može dobiti novo ovlaštenje o obavljanju poslova zastupanja dok ne proteknu tri godine od dana pravomoćnosti rješenja o ukidanju ovlaštenja za obavljanje poslova zastupanja u osiguranju.

NatragTisakDiskutirajte o temi na forumu

Komentari

  1. zoran13

    8.2.2018. u 22:06
    INKASO V SVOJ ŽEP

    Na Kozini je delala predstavnica zavarovalnice, ki je opravljala vsa zavarovanja avtomobilske odgovornosti, med drugim tudi za kamione in tem tudi kasirala. Takrat informacijska tehnologija ni bila še tako razvita, kot je danes. Zavarovancem je kasirala celotni znesek v gotovini, na zavarovalnico pa je pošiljala narejene police za obročno plačilo. En čas je šlo odlično in posel je cvetel, do takrat, ko so nič hudega sluteči tovornjakarji začeli dobivati opomine, da niso plačali zavarovalne premije. Doma pa so imeli police s potrdili o plačilu celotne premije v gotovini, ko so prišli do predstavnice zavarovalnice in o dogodkih obvestili dotično zavarovalnico, so ukrepali in jo odpustili. Praviloma je potrebno oddati denar in zavarovalne police na zavarovalnico v roku 24 ur, saj se z današnjo tehnologijo plačil in postopkov, takoj ugotovi vsak zamik plačila.
Profil korisnika
Komentari
Najčitanije
Anketa

Kako ocjenjujete razinu digitalizacije u svom radnom okruženju?

Osiguranje Forum

Posjeti forum

tlopar | 15.4.2024. 13:35:51
Izvid štete u slučaju kad okrivljenik prometne nesreće pobjegne
tkrajnov | 20.12.2023. 18:00:32
članak 43 ili 57. zakona o sigurnosti prometa na cestama
mkostincer | 13.10.2023. 22:43:45
Osiguranje od potresa
Dakio | 28.10.2022. 11:36:58
Koliko košta premija UNIQA dopunskog osiguranja?