Profil korisnika

Online prodaja osiguranja u Hrvatskoj - trendovi i budućnost

Osiguranje.hr - 5.4.2018.

Trend razvoja računalne tehnologije u 21. stoljeću drastično mijenja sve segmente osiguranja, poslovanja, ali i svakodnevni život. Internet i društvene mreže poput Facebooka postali su primarni izvori informacija. Online kupujemo odjeću, hranu, osiguranje, a koristimo se i zdravstvenim i bankarskim uslugama. Gledamo i učimo iz iskustava drugih ljudi, uspoređujemo i tražimo najbolje opcije. Glavna promjena sastoji se u prelasku sve većeg dijela poslovanja na online uz općenitu digitalizaciju društva.

Trendovi online poslovanja u Europi i Hrvatskoj imaju isključivo jedan smjer, a to je rast. Tome značajno doprinosi i dostupnost interneta u svakom trenutku putem pametnih telefona. Prema podacima Svjetske banke, digitalna ekonomija raste 10 - 25% godišnje, dakle čak 5 - 7 puta više u odnosu na ostatak gospodarstva. Rast je ujedno i izvrsna prilika za razvoj i poboljšanje usluga koje poduzeća nude. No, prilagođavanje ovim promjenama zahtijeva neprekidno učenje, planiranje strategija, praćenje trendova i osluškivanje potreba i želja krajnjih korisnika. Upravo je korisnik i njegovo iskustvo, glavni dobitnik ovih promjena, ali jedino ako su poduzeća spremna učiti i razvijati se. Takva poduzeća inkorporiraju koncepte poput customer jouney-a i prate put klijenta od prvog kontakta sve do uspješne suradnje. Na taj način, digitalno okruženje idealno je za oblikovanje usluga prema potrebama krajnjih korisnika.

Hrvatska i Europa

Kakvi su trendovi online poslovanja i web prodaje u Europi i Hrvatskoj? Prema središnjem europskom statističkom zavodu Eurostatu, 2017. godine čak 57% korisnika je kupilo nešto online. U Hrvatskoj taj postotak iznosi još uvijek nedovoljnih 29%. Usporedbe radi, u susjednoj Sloveniji 46% korisnika interneta je kupilo nešto online, a u Austriji to iznosi visokih 62%. Dakle, u Sloveniji čak 50% više ljudi koristi internet za pronalaženje i kupnju najboljih proizvoda i usluga, dok Austrijanci kupuju online duplo više od Hrvata, tj. oko 105% više.

Ipak, jedan podatak je ipak konstanta: u usporedi s prethodnim godinama, Hrvatska, Slovenija i Austrija bilježe jednoznačan rast online trgovine i poslovanja. Prema Googleovom istraživanju Consumer barometer, Hrvati su još uvijek djelomično skeptični oko online kupnje. S druge strane, prema istom istraživanju, Hrvati su poznati “istraživači”: na internetu pronalaze ključne informacije, ali još uvijek preferiraju kupnju offline.

Stoga, što je sve potrebno znati i napraviti kako bi korisnici dobili najviše od novih tehnologija i rasta interneta, a poduzeća digitalizirala svoje poslovanje?

Prije svega, spomenimo da je Sava osiguranje prvo društvo u Hrvatskoj koje nudi čak osam osiguranja online, dok drugi osiguravatelji u prosjeku nude od jedne do tri vrste osiguranja online, navodi se u priopćenju. Poučeni bogatim vlastitim iskustvom, možemo stoga odgovoriti na pitanje: Što je sve potrebno za uspješno online poslovanje?

  • Kvalitetna i responzivna web stranica. Web je potrebno redovito unaprjeđivati i osiguravati kvalitetan sadržaj i nove vijesti. Responzivan web znači da je prilagođen za ugodno korištenje na mobilnim uređajima i tabletima.
  • SEO: search engine optimization, ili optimizacija tražilice: kako bi klijenti odmah dobili traženu informaciju o osiguranju. Dobar SEO znači i više organsko pozicioniranje web stranice i kvalitetnije oglašavanje.
  • Korištenje brojnih Google i drugih alata o korištenju web stranice. Unaprjeđuju se najkorisniji dijelovi, a web stranica se optimizira prema navikama i željama osiguranika.
  • Webshop koji omogućuje intuitivno snalaženje i jasnu prezentaciju sadržaja i ponuda.
  • Korisnička podrška: u digitalnom dobu, potrebno je uvijek biti na raspolaganju za sve upite osiguranika - online, ali i na klasičnim kanalima poput besplatnog telefona (0800 913 023).
  • Društvene mreže poput Facebooka nezaobilazan su dio izgradnje nekog branda i odličan kanal za neposrednu komunikaciju. Društvene mreže nude brojne prednosti poput segmentiranja publike i targetiranja ciljnih skupina.
Sava osiguranje radi na svim nabrojenim platformama i uvijek teži razvoju postojećih i razvitku novih. Zaključno, ukratko smo prezentirali neke od obaveznih nositelja digitalnog poslovanja i trendova budućeg razvoja visoko-razvijenih društava i ekonomija. Sava osiguranje u posljednje tri godine intenzivno radi na tranziciji poslovanja iz offline u online. Povezivanje oba kanala u oba smjera, offline i online, stvara uspješnu sinergiju digitalnog poslovanja, tzv. omnichannel. To je preduvjet za buduće uspješno poslovanje u digitalnom svijetu osiguranja, ističe se u priopćenju iz Sava osiguranja.

NatragTisakDiskutirajte o temi na forumu

Komentari

  1. vfilipov

    12.4.2018. u 16:51
    Digitalna online prodaja je u svijetu daleko odmakla u SAD pogotovo, neke zemlje sjeverne EU i u tekstu gore nabrojene također, Hrvatska će za tim kaskati još neko vrijeme ali će doći i taj trenutak kada će i u HR biti dvoznamenkasti postotak prodaje online. Siguran sam sporije nego ostale zapadne zemlje u susjedstvu. Jedna je stvar sada samo upitna a to je da se osiguravajuća Društva ne ponašaju u skladu kako bi trebali a to je da je ipak ljudski faktor odnosno radnik važan i bitan za svaku companiju tako i za osiguranje. Danas se odruču vrhunskih znalaca i profesionalaca koji znaju taj posao. A dešava se kao i u slučaju Doktora Paladina da se odreknu bez da imalo promisle koliko im to znanje i ulog u takvog pojednica može održati i stvarati novi portfelj pa i na drugačiji način od sadašnjeg offline modela u budućem online modelu. Bez razmišljanja rade velike promjene i zanemarivanje po meni ključnih stvari za složene proizvode kao što i jeste osiguranje i potrebe klijenata i njegovih osobnih mogućnosti. Eto zastupnik će morati potražiti neku novu djelatnost ? a vjerujem sadašnji način rada će otići u povijest za sve koji se ne budu prilagodili novim trendovima. Kako reče jedan pisac jedino što je sigurno i što će uvijek biti je >stalna promijena< ona je jedina konstantna.
Profil korisnika
Komentari
Najčitanije
Anketa

Kako ocjenjujete razinu digitalizacije u svom radnom okruženju?

Osiguranje Forum

Posjeti forum

tlopar | 15.4.2024. 13:35:51
Izvid štete u slučaju kad okrivljenik prometne nesreće pobjegne
tkrajnov | 20.12.2023. 18:00:32
članak 43 ili 57. zakona o sigurnosti prometa na cestama
mkostincer | 13.10.2023. 22:43:45
Osiguranje od potresa
Dakio | 28.10.2022. 11:36:58
Koliko košta premija UNIQA dopunskog osiguranja?