Online prodaja osiguranja u Hrvatskoj - trendovi i budućnost

Osiguranje.hr - 5.4.2018.
Trend razvoja računalne tehnologije u 21. stoljeću drastično mijenja sve segmente osiguranja, poslovanja, ali i svakodnevni život. Internet i društvene mreže poput Facebooka postali su primarni izvori informacija. Online kupujemo odjeću, hranu, osiguranje, a koristimo se i zdravstvenim i bankarskim uslugama. Gledamo i učimo iz iskustava drugih ljudi, uspoređujemo i tražimo najbolje opcije. Glavna promjena sastoji se u prelasku sve većeg dijela poslovanja na online uz općenitu digitalizaciju društva.

Trendovi online poslovanja u Europi i Hrvatskoj imaju isključivo jedan smjer, a to je rast. Tome značajno doprinosi i dostupnost interneta u svakom trenutku putem pametnih telefona. Prema podacima Svjetske banke, digitalna ekonomija raste 10 - 25% godišnje, dakle čak 5 - 7 puta više u odnosu na ostatak gospodarstva. Rast je ujedno i izvrsna prilika za razvoj i poboljšanje usluga koje poduzeća nude. No, prilagođavanje ovim promjenama zahtijeva neprekidno učenje, planiranje strategija, praćenje trendova i osluškivanje potreba i želja krajnjih korisnika. Upravo je korisnik i njegovo iskustvo, glavni dobitnik ovih promjena, ali jedino ako su poduzeća spremna učiti i razvijati se. Takva poduzeća inkorporiraju koncepte poput customer jouney-a i prate put klijenta od prvog kontakta sve do uspješne suradnje. Na taj način, digitalno okruženje idealno je za oblikovanje usluga prema potrebama krajnjih korisnika.

Hrvatska i Europa

Kakvi su trendovi online poslovanja i web prodaje u Europi i Hrvatskoj? Prema središnjem europskom statističkom zavodu Eurostatu, 2017. godine čak 57% korisnika je kupilo nešto online. U Hrvatskoj taj postotak iznosi još uvijek nedovoljnih 29%. Usporedbe radi, u susjednoj Sloveniji 46% korisnika interneta je kupilo nešto online, a u Austriji to iznosi visokih 62%. Dakle, u Sloveniji čak 50% više ljudi koristi internet za pronalaženje i kupnju najboljih proizvoda i usluga, dok Austrijanci kupuju online duplo više od Hrvata, tj. oko 105% više.

Ipak, jedan podatak je ipak konstanta: u usporedi s prethodnim godinama, Hrvatska, Slovenija i Austrija bilježe jednoznačan rast online trgovine i poslovanja. Prema Googleovom istraživanju Consumer barometer, Hrvati su još uvijek djelomično skeptični oko online kupnje. S druge strane, prema istom istraživanju, Hrvati su poznati “istraživači”: na internetu pronalaze ključne informacije, ali još uvijek preferiraju kupnju offline.

Stoga, što je sve potrebno znati i napraviti kako bi korisnici dobili najviše od novih tehnologija i rasta interneta, a poduzeća digitalizirala svoje poslovanje?

Prije svega, spomenimo da je Sava osiguranje prvo društvo u Hrvatskoj koje nudi čak osam osiguranja online, dok drugi osiguravatelji u prosjeku nude od jedne do tri vrste osiguranja online, navodi se u priopćenju. Poučeni bogatim vlastitim iskustvom, možemo stoga odgovoriti na pitanje: Što je sve potrebno za uspješno online poslovanje?

  • Kvalitetna i responzivna web stranica. Web je potrebno redovito unaprjeđivati i osiguravati kvalitetan sadržaj i nove vijesti. Responzivan web znači da je prilagođen za ugodno korištenje na mobilnim uređajima i tabletima.
  • SEO: search engine optimization, ili optimizacija tražilice: kako bi klijenti odmah dobili traženu informaciju o osiguranju. Dobar SEO znači i više organsko pozicioniranje web stranice i kvalitetnije oglašavanje.
  • Korištenje brojnih Google i drugih alata o korištenju web stranice. Unaprjeđuju se najkorisniji dijelovi, a web stranica se optimizira prema navikama i željama osiguranika.
  • Webshop koji omogućuje intuitivno snalaženje i jasnu prezentaciju sadržaja i ponuda.
  • Korisnička podrška: u digitalnom dobu, potrebno je uvijek biti na raspolaganju za sve upite osiguranika - online, ali i na klasičnim kanalima poput besplatnog telefona (0800 913 023).
  • Društvene mreže poput Facebooka nezaobilazan su dio izgradnje nekog branda i odličan kanal za neposrednu komunikaciju. Društvene mreže nude brojne prednosti poput segmentiranja publike i targetiranja ciljnih skupina.
Sava osiguranje radi na svim nabrojenim platformama i uvijek teži razvoju postojećih i razvitku novih. Zaključno, ukratko smo prezentirali neke od obaveznih nositelja digitalnog poslovanja i trendova budućeg razvoja visoko-razvijenih društava i ekonomija. Sava osiguranje u posljednje tri godine intenzivno radi na tranziciji poslovanja iz offline u online. Povezivanje oba kanala u oba smjera, offline i online, stvara uspješnu sinergiju digitalnog poslovanja, tzv. omnichannel. To je preduvjet za buduće uspješno poslovanje u digitalnom svijetu osiguranja, ističe se u priopćenju iz Sava osiguranja.


NatragTisakDiskutirajte o temi na forumu

Komentari

  1. vfilipov

    12.4.2018. u 16:51
    Digitalna online prodaja je u svijetu daleko odmakla u SAD pogotovo, neke zemlje sjeverne EU i u tekstu gore nabrojene također, Hrvatska će za tim kaskati još neko vrijeme ali će doći i taj trenutak kada će i u HR biti dvoznamenkasti postotak prodaje online. Siguran sam sporije nego ostale zapadne zemlje u susjedstvu. Jedna je stvar sada samo upitna a to je da se osiguravajuća Društva ne ponašaju u skladu kako bi trebali a to je da je ipak ljudski faktor odnosno radnik važan i bitan za svaku companiju tako i za osiguranje. Danas se odruču vrhunskih znalaca i profesionalaca koji znaju taj posao. A dešava se kao i u slučaju Doktora Paladina da se odreknu bez da imalo promisle koliko im to znanje i ulog u takvog pojednica može održati i stvarati novi portfelj pa i na drugačiji način od sadašnjeg offline modela u budućem online modelu. Bez razmišljanja rade velike promjene i zanemarivanje po meni ključnih stvari za složene proizvode kao što i jeste osiguranje i potrebe klijenata i njegovih osobnih mogućnosti. Eto zastupnik će morati potražiti neku novu djelatnost ? a vjerujem sadašnji način rada će otići u povijest za sve koji se ne budu prilagodili novim trendovima. Kako reče jedan pisac jedino što je sigurno i što će uvijek biti je >stalna promijena< ona je jedina konstantna.
Profil korisnika
Komentari / Najčitanije
  1. UNIQA najuspješnija osiguravajuća kuća u Bosni i Hercegovini
  2. Generali grupa prodaje belgijsku tvrtku kćer
  3. Postepena liberalizacija tržišta osiguranja od autoodgovornosti
  4. Digitalna Hrvatska: 55 posto građana umjereno do jako zabrinuto za svoju privatnost
  5. Sigurnost u prometu: Cilj je smanjiti broj poginulih za 50 posto
  6. Allianz vodeći u industriji osiguranja prema Dow Jones indeksu održivosti
  7. Panel o sigurnosti cestovnog prometa: Kako zaustaviti porast broja teških nesreća na hrvatskim cestama
  8. Nešković isplaćuje sebi pet milijuna „keša“ od osiguranja
  9. Sava osiguranje preuzima Ergo
  10. Nije svaki nesretan slučaj (nezgoda) osigurani slučaj
  11. Opasna stvar – pas – odgovor vlasnika opasne stvari (čl. 1064. ZOO/05)
Anketa

DOPUNSKO ZDRAVSTVENO OSIGURANJE BI TREBALO:



Povežite se s nama

Osiguranje Forum

Hostloan | 12.4.2018. 14:34:24
Dobar dan. €100 to €100000000000
Hostloan | 12.4.2018. 14:34:25
Dobar dan. €100 to €100000000000
vlaja | 16.2.2018. 17:17:14
Osiguranje usjeva i plodova
andrea_ | 14.2.2018. 08:55:10
nalet/udar divljači