Profil korisnika

Prodajna prezentacija

KUHAR - 8.3.2006.

1. Uspostavljanje kontakta

Na samom početku karijere zastupnici uglavnom i nemaju pravu prodajnu prezentaciju, jer su njegovi prvi klijenti uglavnom rodbina, prijatelji i poznanici. No, nakon nekog vremena kada se iscrpi taj krug poznanika, dogovaraju se i prve prezentacije sa slabo poznatim ili potpuno nepoznatim vam osobama, a tu onda morate pokazati svu svoju umješnost. Na prve prezentacije ići ćete uglavnom sa svojim voditeljima mentorima, a onda dolazi period kada se morate osamostaliti.
Postoje razne metode na koji način educirati zastupnike kako bi što bolje obavili prodajnu prezentaciju. Mnoge osiguravajuće kuće imaju svoja pravila i prodajne razgovore napisane na papiru, pa ih onda zastupnici moraju učiti napamet. No, uspješna prezentacija se ne može jednom naučiti i onda primjenjivati u svim situacijama. Takav pristup daje vrlo slabe rezultate, jer rezultat prezentacije ovisi isključivo o međusobnom djelovanju zastupnika i osiguranika.
Kao što ne postoje dva jednaka čovjeka, tako ne postoje niti dvije iste situacije kod prodaje osiguranja. To zahtjeva od zastupnika da na osnovu vlastite procjene raspoloženja i ponašanja osiguranika, prilagođavaju svoj način ponašanja i prezentacije.
Sve što ste naučili, sav trud koji ste uložili i sve vaše sposobnosti doživljavaju svoju primjenu u prodajnoj prezentaciji.
Podjelit ćemo prodajnu prezentaciju na četiri faze:

1. Uspostavljanje kontakta s osiguranikom
2. Definiranje potreba osiguranika
3. Prezentacija proizvoda i nužna objašnjenja
4. Sklapanje posla

Kako, postupiti kada dođete do klijenta? Ne zaboravite da u susretu s osiguranikom vi predstavljate osiguratelja. Kontakt s osiguranikom uspostavite pogledom, pozdravom i smješkom. Nije naodmet podsjetiti vas na osnovno pravilo čistoće i urednosti tijela i odijela. Zadah iz usta ili konzumacija nekog alkoholnog pića također neće ostaviti najbolji dojam kod osiguranika.
Dojam koji stvorite u prvim trenucima s osiguranikom proteže se kasnije kroz čitav proces zaključenja osiguranja. Zato na ovaj dio prodajne prezentacije morate uložiti najviše truda i vremena. (oko 40% od trajanja prezentacije treba utrošiti na ovu fazu)
Od osobita je značenja na početku prezentacije uspostaviti povjerenje. Postoji izreka koja kaže da je povjerenje početak svega, pa tako i dobrog poslovnog odnosa. Za to je pogodan tzv. small talk, razgovor o općenitim temama koje nemaju veze s poslom.
Cilj nam je u prvom kontaktu prikupiti što više informacija. Pri tome treba voditi računa da ne pričate previše vi o sebi, nego da klijent priča o samom sebi.
Prve informacije o osiguraniku možete saznati u njegovom stanu ili uredu. Osvrnite se okolo, vjerujem da ćete na zidovima ili policama pronaći slike, pehare, cvijeće, neke nagrade i drugo. Tako ćete doći do prvih informacija i s njima možete započeti razgovor.Možete ga upitati ga o njegovoj obitelji, o hobijima, o kući, zdravlju, zapravo o onim stvarima koje su mu osobito važne. Pazite da ga pri tom ne «rešetate» pitanjima kao da prikupljate materijal za neko istraživanje.
Pohvalite mu npr. izgled stana ili kuće, jer svako davanje koplimenata djeluje pozitivno na osobu s kojom razgovarate. U svemu treba biti velika doza umjerenosti, da to ne izgleda previše sladunjavo. Iz tog početnog razgovora morate razabrati temu koja mu je osobito zanimljiva, vodeći računa da ne skačete s teme na temu. Tu temu možete koristiti kao uvod u drugu fazu prezentacije.
Vrlo je važno da pri tome znate i imate strpljenja slušati što osiguranik govori. Pustite osiguranika da govori, pažljivo ga slušajte, na taj način ćete saznati njegove misli, probleme i očekivanja, a što je najbitnije steći ćete simpatije sugovornika.
Informacije koje ste saznali o svom osiguraniku potiču stvaranje dobrog kontakta, a dobar kontakt s osiguranikom je osnova za učinkovitu prodajnu prezentaciju.

NatragTisakDiskutirajte o temi na forumu

Komentari

  1. hawkeye

    6.11.2007.
    U potpunosti se slažem sa prethodnim komentarom.Članak je napisan čisto školski i može se primjeniti na sve vrste prodaje. Prethodni komentar je ustvari razrađeni članak. Pretpostavljam da je komentator u njega unio svoju stranu priče koja najvjerojatnije potiče iz njegovog iskustva u prodaji.
  2. VinkoVukadin

    10.3.2006.
    Nažalost iz ovoga članka proizlazi da je kontakt sa strankom stvarni kontakt od onoga trenutka kada prodavač pozdravlja odnosno počne razgovarati sa strankom. Za kontakt sa strankom ne treba sigurno 40% vremena jer to bi onda značilo da za small talk treba 40% vremena. problem možda nastaje u definiciji samog kontakta odnosno kontaktne faze. Točno je da se prodajni proces možepodijeliti u četiri faze ali prvu fazu ne možemo definirati kao kontaktnu fazu, nego se ona mora definirati kao faza uspostavljanja povjerenja. To dakle nije sam kontakt nego puno više. U fazu uspostavljanja povjerenja (40% energije a ne 40% vremena) spada sve ono što stvara povjerenje između stranke i prodavača. U tu fazu recimo spadaju nevidljivi signali koje mi šaljemo kupcu o našoj firmi. Ako je kupac o vašoj firmi čuo nki trač, neku dobru stvar ili doživio neugodnost ili ugodnost to će se odraziti na njegovo povjerenje u tvrtku ili prodavača. Zato je za prodavača kao i za svakog djelatnika u firmi jako bitno da u svakom trenutku djeluju u skladu s filozofijom firme, da stvaraju povjerenje. Ako to nije tako onda niti najbolje tehnike kontaktnog otvaranja prodajnog razgovora ne koriste.
    Druga bitn akomponenta u prodajnom procesu, ne razgovoru je naravno i samo otvaranje kontakta. pored ovih točnih pretpostavki opće higijene važan je i individualni pristup svakoj stranci. Razgovarati o slikama u stanu može biti za neke tipove stranaka kontraproduktivno. U tipologiji su to takozvani odlučni i samosvjesni tipovi, crveni tipovi, koji recimo ne vole da mu prodavač komentira njegov privatni život. Za razliku od njih postoje naravno i tipovi koji to očekuju. Komentiranje kupčevih sklonosti, u što naravno spada i uređenje, je tanak led na kojemu se prodavač može lako poskliznuti.ponekada taj šablonirani pristup u stranaka izaziva i odbojnost jer je tipična prodavačka manipulacija osjećajima i podilaženje. Zato prodavač mora uvijek biti prije svega iskren i korektan, nenametljiv i ne podilaziti previše. dobre stranke prepoznaju ulizice i ne cijene ih. Po meni je još uvijek najbolje stranci reći zašto smo došli, jer stranka nije blesava ona zna da ćelimo napraviti posao a ne komunicirati s njom iz želje za komunikacijom. U kontaktnoj fazi je bitno da nadogradimo povjerenje koje stranka ima u naš proizvod, našu kuću i nas same. to povjerenje se pak ne stječe za nekoliko minuta kontaktnog razgovora.
    nažalost mnogi treneri školuju svoje prodavače samo kako umjeno ovladati kontaktnim tehnikama a ne trude se prodavačima otkriti mogućnosti dugoročnog stvaranja povjerenja. razlog tomu je često i stav mnogih djelatnika u osiguranju da je prodaja osiguranja stvar prodavača. To naravno ne može biti točno, jer svaki djelatnik u osiguranju je prodavač, svaki djelatnik je takozvana točka istine na kojoj stranka shvaća je li bitna ili nije, je li povjerenje hinjeno ili iskreno. Ako svaki djelatnik u osiguranju ne postupa kao odgovoran prodavač onda je za prodavača jako teško uspostaviti kontakt na potrebnoj razini, jednostavno zato što on mora ukloniti negativne dojmove koje stranka stječe daleko prije nego je prodavač i pokucao na vrata. Tu fazu uspostavljanja povjerenja nažalost mnogi podcjenjuju, dijelom iz neznanja ali velikim dijelom iz neodgovornosti prema poslodavcu i svojem radnom mjestu. mislim da je nevjerojatno da prodajne treninge prolaze samo prodavači. U modernoj tvtki bi svaki djelatnik osiguranja morao apsolvirati barem osnovne tehnike i zakone prodaje kako prodavači nebi kontaktnim tehnikama u kontaktnoj fazi morali nadoknaživati njima nepoznate pogreške iz faze uspostavljanja povjerenja.
Profil korisnika
Komentari
Najčitanije
Anketa

Kako ocjenjujete razinu digitalizacije u svom radnom okruženju?

Osiguranje Forum

Posjeti forum

tlopar | 15.4.2024. 13:35:51
Izvid štete u slučaju kad okrivljenik prometne nesreće pobjegne
tkrajnov | 20.12.2023. 18:00:32
članak 43 ili 57. zakona o sigurnosti prometa na cestama
mkostincer | 13.10.2023. 22:43:45
Osiguranje od potresa
Dakio | 28.10.2022. 11:36:58
Koliko košta premija UNIQA dopunskog osiguranja?