Nesretnog starca usmrtilo je vozilo koje se nakon udarca u betonsku ogradu okrenulo na krov i otklizalo stotinjak metara van ograđenog prostora i pomelo ga praktički pred kućnim pragom.

Tko je kriv, ima li uopće krivca ili je sve skupa samo nesretni slučaj utvrdit će nakon vještačenja policija i Državno odvjetništvo. No činjenica je da je Magdić, maloljetnik (rođen je u listopadu 1989. godine) koji vozi utrke.

Zakon kaže da ih može voziti, štoviše, juniorska licenca za vožnju u kup klasi može se zatražiti već sa šesnaest godina. Dovoljan je pristanak roditelja i potvrda Hrvatskog auto i karting saveza i možete se naći na zatvorenim utrkama. Drugim riječima, autoškolu ne morate završiti jer vožnja u 'kontroliranim' uvjetima na zatvorenim pistama nije isto što i kretanje na običnoj cesti.

Tako kažu naši propisi koji su usklađeni s FIA-nim i inim europskim zakonima, rekoše nam u HAKS-u. Štoviše, propisi omogućuju da se djeca od šest godina mogu baviti kartingom.

'Ako svake godine radimo na poboljšanju sigurnosti na cestama, na obrazovanju vozača, na postroženju zakona, možda bi zakonodavci trebali poraditi i na izmjenama ovoga. Vozač vozačku ne može dobiti prije osamnaeste godine života, pa nakon toga ima još neko vrijeme dodatna ograničenja za noćnu vožnju, vuču prikolice i polaganje sigurnosne vožnje, onda ne vidim razloga zašto bi drugi bili u povlaštenom položaju', kazao je glasnogovornik HAK-a Alan Vojvodić.

Foto:www.parentium.com

Je li na ovom mjestu trebala biti zaštitna ograda utvrdit će istraga


Proslavljeni automobilistički as Niko Pulić dvoji bi li se zabranom sudjelovanja na utrkama maloljetnicima nešto dobilo, ali se prisjetio zanimljivog detalja s početka svoje karijere.

'Prema tadašnjim pravilima AMSJ-a, nije se mogao utrkivati nitko tko nije imao položen vozački ispit. Imao sam nešto više od 17 godina i prijavio sam se na ime budućeg muža moje sestre, predao sam njegovu vozačku i zbog toga sam cijelo vrijeme po Sutjesci šetao s kacigom na glavi. Danas se u sve svodi na odluku roditelja. U ovom poslu vidio sam previše ambicioznih očeva koji od svoje djece žele nove Schumachere ili prvake u 'Formuli 3000', istaknuo je Pulić i dodao kako se situacija iz Poreča mogla dogoditi i nekom iskusnijem vozaču.

Pokaže li istraga da je do prevrtanja došlo vozačevom pogreškom, da organizator zbog ne postavljanja zaštitne ograde ne snosi nikakvu krivicu, te da je Matijašić bio na propisanoj udaljenosti između smrti u Poreču i Makarskoj skoro pa da ni neće biti razlike.

U oba navrata vozili su maloljetnici, u oba slučaja pristanak za vožnju dali su roditelji (Primorcu je otac, hercegovački tajkun, poklonio auto), u oba slučaja imamo kolateralne žrtve sa smrtnim posljedicama i naoko jedini detalj u kojem se razlikuju je zakon.

Naime, on je Magdiću omogućio utrkivanje po ulicama Poreča, a Primorcu nije divljanje po Makarskoj. Pa ipak Primorcu je jedan drugi zakon dozvolio da kao dijete 'iz društveno prihvatljive obitelji' otputuje u Švicarsku i izbjegne odležavanje mizerne dvogodišnje kazne maloljetničkog zatvora.

Ni za oca koji mu je kupio BMW-a nije postojao nikakav zakon koji bi ga kaznio jer mu je dao ključeve u ruke iako je imao samo 17 godina.

Rupe na cestama, rupe u glavama, rupe u zakonima ... U tjednu kojeg obilježavamo kao tjedan sigurnosti na cestama puno toga ima za zakrpati.