Profil korisnika

Premije autoosiguranja u Hrvatskoj neće padati

Poslovni dnevnik - 6.11.2007.

Hrvatska industrija osiguranja, čija premija za devet mjeseci iznosi 6,89 milijardi kuna, danas će u Opatiji otvoriti dvodnevnu raspravu o nekoliko tema o kojima ovisi budućnost te grupacije, a među njima primarno mjesto drži liberalizacija tržišta obveznog autoosiguranja, što je zakonska obveza od siječnja 2008. godine. Hrvatsko aktuarsko društvo, na inicijativu Hrvatskog ureda za osiguranje, izradilo je analizu tržišta obveznih autoosiguranja koja će biti prezentirana sudionicima opatijskog skupa. S obzirom na obvezu osiguratelja da Hanfi nove, vlastite premijske sustave dostave do 1. studenoga ta je analiza već raspravljena na zajedničkom skupu svih mjerodavnih, kaže za Poslovni dnevnik Hrvoje Pauković, direktor HUO-a.

Posljednja revizija
Analiza je potvrdila da u današnjem (zajedničkom) premijskom sustavu nema prostora za bitnije smanjenje cijena obveznog AO osiguranja, iznosi Pauković rezime skupa te podsjeća da dosadašnji premijski sustav nije anakroni cjenik nego je odraz višegodišnje prakse. Posljednja revizija bila je u travnju ove godine, a primjene novih tarifa nikada nije bilo bez dopuštenja Hanfe. Prostora za individualizaciju AO police i jeftiniju cijenu, misli Pauković, eventualno ima u segmentaciji rizika jer svi vozači ipak nisu jednaki. Dogovora među društvima ne smije biti, tržišno natjecanje mora imati prostora što znači da su zapravo moguće tek korekcije već poznatih cjenika. I to uglavnom kroz rezanje režijskog dodatka društva, individualizaciju rizika s obzirom na, primjerice, broj nezgoda u prethodnom razdoblju ili dob vozača te možda pretvaranjem sadašnjih sedam zona (teritorijalnih) rizika u samo jednu. Nakon što je lani potpisan sporazum društava o međusobnoj kontroli dodjele bonusa, što se dogodilo u trenutku kada je 50-postotni popust imalo između 85-90 posto vozača, situacija se polako stabilizira. Najveći bonus danas ima 76-77 posto vozača, uz daljnji mjesečni pad u prosjeku od jedan posto što je dobar uvod za liberalizaciju, ističe. Pretpostavlja da će osiguratelji, budući da je Hanfa blagoslovila aktualne cjenike u travnju, s njima startati u liberalizaciju, a onda u hodu tražiti nova rješenja. Naime, zakonodavac načelno kaže da se novi cjenik Hanfi mora dostaviti 60 dana prije uporabe. Hanfa je već poručila kako neće dopustiti učestale promjene cjenika, a Pauković se nada da će Hanfa ostati čvrsti nadzornik tržišta.

Maksimalan bonus od 50 posto danas u Hrvatskoj ima 76 posto vozača
Maksimalan bonus od 50 posto danas u Hrvatskoj ima 76 posto vozača

Rat cijenama
Uvjeren je da 'rat cjenika' ne može funkcionirati jer bi se u spirali koju bi otvorio mogao dogoditi vrtoglav pad, koji možda ne bi završio bankrotom djelatnosti što se svojedobno dogodilo u Grčkoj, ali bi donio probleme. Kontrolirana liberalizacija dobro je rješenje za hrvatsko tržište, a nove cjenike s eventualno jeftinijom ponudom u odnosu na današnju osiguratelji bi možda mogli plasirati tek od 1. ožujka nakon što iz vlastitih vizura snime u kojem su pravcu krenuli konkurenti. U 2006. godini 12 društava je nudilo AO police, danas je njihov broj narastao na 16, a moguće je da će uskoro još neka iskazati interes za dobivanjem dozvole za AO uslugu.




Neregistriranih vozila 3 do 5 posto

Poseban problem su neregistrirana vozila. Istraživanjem koje je HUO proveo u drugom kvartalu 2007. ustanovljeno je da za 11.500 vozila kojima je istekla registracija nije obnovljena polica ni u bivšem društvu niti su se pojavili u evidenciji drugih osiguratelja. HUO je društvima poslao popis vozila koja su kod njih bila registrirana uz zahtjev neka u izravnom kontaktu pokušaju doznati zašto polica nije produžena. Od 1,890.000 motornih vozila s domaćim registarskim policama neregistriranih je u prosjeku 3-5 posto. "Ne daj Bože da je 10 posto, kako su neki mediji ovih dana objavili, u tom slučaju već bi bili izloženi pritiscima inozemnih faktora jer taj problem otvara i pitanje valjanosti zelene karte od zemalja EU te pozornijeg tretmana hrvatskih vozača", upozorava Pauković.


NatragTisakDiskutirajte o temi na forumu

Komentari

Članak nema komentara.

Profil korisnika
Komentari
Najčitanije
Anketa

Kako ocjenjujete razinu digitalizacije u svom radnom okruženju?

Osiguranje Forum

Posjeti forum

tlopar | 15.4.2024. 13:35:51
Izvid štete u slučaju kad okrivljenik prometne nesreće pobjegne
tkrajnov | 20.12.2023. 18:00:32
članak 43 ili 57. zakona o sigurnosti prometa na cestama
mkostincer | 13.10.2023. 22:43:45
Osiguranje od potresa
Dakio | 28.10.2022. 11:36:58
Koliko košta premija UNIQA dopunskog osiguranja?