Profil korisnika

Mladima skuplje, a ženama jeftinije osiguranje

Vjesnik - 5.1.2008.

Od 1. siječnja društva za osiguranje koja osiguravaju vozila mogu samostalno i na osnovi svojih kriterija i procjena donositi cijene premija za obvezna osiguranja u prometu. Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga (Hanfa), više ne daje suglasnost na zajedničke premijske sustave, nego svako društvo donosi vlastite cjenike premija te o njima obavještava Hanfu 60 dana prije njihove primjene.
Kako ističe direktor hrvatskog ureda za osiguranje (HUO) Hrvoje Pauković, sva društva za osiguranje koja obavljaju poslove osiguranja od automobilske odgovornosti zasad nastavljaju s radom sa starim cjenicima premija, tako da će cijene s početkom godine ostati na gotovo istovjetnim razinama kao prethodne.
Promjene se očekuju nakon što prođe određeno vrijeme od deregulacije tržišta, koje je počelo s početkom godine. Osiguravatelji će kod odlučivanja o cijeni premije u obzir i uzimati i dob vozača, iskustvo vozača, učestalost prometnih nezgoda. No, osim toga u obzir bi se, barem prema iskustvima drugih europskih zemalja, mogli uzimati i boja vozila, marka vozila, te je li riječ o vozaču ili vozačici. Riječ je o kriterijima koje će kod određivanja cijene premije donositi individualno osiguravateljne kuće. Ako uzmemo u obzir da su žene rjeđe sudionice prometnih nesreća, a crveni automobili više karakteriziraju agresivnost ili sportski duh vozača, onda je logično da će osiguravatelji i to gledati kod određivanja cijene premije. Zasad osiguravatelji još nisu mogli potvrditi koji će se točno kriteriji uzimati u obzir, a koji neće.
I u HUO-u kažu kako prema pojedinim inozemnim iskustvima društva za osiguranje doista mogu koristiti dob odnosno iskustvo vozača kao jedan od faktora koji utječe na visinu premije.
U Allianzu potvrđuju da se očekuje povećanje broja kriterija o kojima ovisi premija. Dosad premija auto osiguranja nije ovisila o vozaču vozila odnosno o njegovu iskustvu, niti se uzimao u obzir broj godišnje prijeđenih kilometara. A što se tiče sustava bonusa/malusa (sniženje odnosno povećanje premije ovisno o štetama) on je dobar za građane pa se očekuje da će ga društva zadržati i dalje.
Uvođenje novih parametara rezultira sniženjem premije za pojedinu kategoriju vozila i vozača, a isto tako povećanjem premije za rizičnije kategorije. Mlađi vozači zasigurno će plaćati višu premiju, jer statistike pokazuju, slično kao i u drugim europskim zemljama, da je ova skupina rizičnija u odnosu na ostale, objašnjavaju u Allianzu.
Kao i dosad, automobili s manjom snagom motora imat će nižu premiju. Predviđamo da će teritorijalna podjela osiguranika i dalje ostati kao jedan od kriterija (dosad su vozači s ZG i KR registracijama imali najvišu premiju).
U Koncernu Agram ističu kako je realno očekivati da će tijekom ove godine zaživjeti raznolikost u tarifama osiguranja od osiguratelja do osiguratelja. No, uvjeti osiguranja, očekuje se, bit će gotovo identični.
Niže cijene premija nije realno očekivati, jer ni sadašnje cijene ne pokrivaju rizik koji osiguravatelji uzimaju u pokriće, ističu dodajući da se niže cijene premija mogu očekivati samo ako dođe do smanjenja šteta u prometu.


NatragTisakDiskutirajte o temi na forumu

Komentari

Članak nema komentara.

Profil korisnika
Komentari
Najčitanije
Anketa

Kako ocjenjujete razinu digitalizacije u svom radnom okruženju?

Osiguranje Forum

Posjeti forum

tlopar | 15.4.2024. 13:35:51
Izvid štete u slučaju kad okrivljenik prometne nesreće pobjegne
tkrajnov | 20.12.2023. 18:00:32
članak 43 ili 57. zakona o sigurnosti prometa na cestama
mkostincer | 13.10.2023. 22:43:45
Osiguranje od potresa
Dakio | 28.10.2022. 11:36:58
Koliko košta premija UNIQA dopunskog osiguranja?