Stručne teme

Poštovani čitatelji,

Rubrika „Stručne teme“ objavljuje stručne priloge iz svih oblasti osigurateljne djelatnosti. Autori su – domaći i inozemni – priznati stručnjaci i praktičari osiguranja. Naravno, rubrika je otvorena svima. Pozvani su za suradnika svi koji imaju želju, volju i znanje čitateljstvu kroz svoj prilog ukazati na problem, ponuditi njegovo rješenje, naučiti one koji su željni više znati… Uvjet za objavu priloga je, pored stručne razine, da po obimu ne prelazi pet stranica teksta. Naravno, oni koji nemaju volje i želje pisati, ali žele pratiti ovu rubriku, mogu nam slati prijedloge tema koje bi željeli vidjeti obrađene i objavljene. Isto tako – kritike objavljenih tema su dobrodošle .

Voditelj rubrike : prof.dr.sc. Marijan Ćurković, e-mail : marijan.curkovic@osiguranje.hr

 za članove

Claim´s made klauzula

Novo vrijeme donosi nove stvari. Tako i ponuda jednog osiguratelja (kojega naš čitatelj R.V. krivo zove strani, jer se radi o domaćem osiguratelju osnovanom po hrvatskom pravu, sa sjedištem u Hrvatskoj, ali u vlasništvu stranog kapitala) R.V.-u sadrži čudnu odredbu po kojoj bi, kod osiguranja profesionalne odgovornosti ...

 za članove

Položaj nasljednika kao korisnika osiguranja iz ugovora o osiguranju života

Da je osiguranje života i kod nas prepoznato kao izvrstan način štednje (problem momentalno vrlo niske dobiti na stranu, jer nisu puno bolje ni kamate na štednju kod banaka, pa ljudi ipak štede) za vlastite potrebe (osiguranje za slučaj doživljenja kod kojega je ugovaratelj ujedno i korisnik, a čest...

 za članove

Prepuštanje oštećenog vozila osiguratelju

U odnosu „osiguratelj – kasko osiguranik“, ali i u odnosu „osiguratelj – treća oštećena osoba“(kod obveznog osiguranja od automobilske odgovornosti) vrlo često dolazi do sporova oko ocjene vrijednosti spašenih dijelova oštećenog motornog vozila. Dokazuju to i pisma naših čitatelja koji se žale na to...

 za članove

Može li motorno vozilo u počeknom roku biti neosigurano

O počeknom roku pisali smo nekoliko puta na našem Portalu. Međutim, izgleda da diskusija nije završena i da se de facto još uvijek ne može reći sa sigurnošću što je to počekni rok i čemu služi. Naš čitatelj Š.Š. nam je poslao dvije rješidbe koje su sudovi donijeli u jednom predmetu u kojemu su se os...

 za članove

Naknada štete koju uzrokuje kradljivac vozila. Zašto na teret nedužnog vlasnika vozila?

Da ima nelogičnih i čudnih rješenja u pojedinim propisima koji nam uređuju svakodnevni život – poznato je. Jedno od takvih je i odredba Zakona o obveznim osiguranjima u prometu po kojoj štetu koju ukradenim vozilom uzrokuje trećim osobama lopov naknađuje osiguratelj kod kojega je vlasnik ukradenog v...

 za članove

Zašto pacijenti oštećeni u našim bolnicama ostaju bez naknade štete

Ne ulazeći dublje u problem odgovornosti zdravstvenih djelatnika za štetu pacijentima, po želji naših čitatelja prikazat ćemo samo osnove osiguranja od odgovornosti za štetu bolnica i liječnika. Pitanja su, kako se tvrdi, posljedica očigledne činjenice da se kod nas teško dolazi do naknade štete koj...

 za članove

Zastara prava iz ugovora o osiguranju od automobilske odgovornosti

O zastari prava na naknadu štete oštećene osobe temeljem obveznog osiguranja od automobilske odgovornosti pisano je više puta na ovom Portalu. No, prema primjedbama našeg čitateljstva, zastara prava osiguratelja i ugovaratelja /osiguranika iz ugovora o osiguranju od automobilske odgovornosti nije bi...

 za članove

Agent kao zastupnik više osiguratelja

Vezanost zastupnika osiguranja za jednog osiguratelja, iako ima ponekad dobre strane (sigurnost odnosa, mogućnost izgradnje višegodišnje suradnje, odnos posebnog povjerenja između partnera, zajednička ulaganja u infrastrukturu i sl.) pokazuje se i kao otežana okolnost za zastupnika (izloženost hirov...

 za članove

Posrednik (broker) kao pomoćnik pri rješavanju odštetnog zahtjeva

Jedna od zadaća posrednika (brokera) u osiguranju i reosiguranju jeste i pružanje pomoći osiguraniku pri izvršavanju ugovora o osiguranju  odnosno ugovora o reosiguranju, a posebno pri rješavanju odštetnog zahtjeva. U čemu se sastoji ta pomoć, koji su preduvjeti za pružanje takve pomoći, može l...

 za članove

Autobusni prijevoznici i Uredba Europskog Parlamenta i Vijeća od 16.02.2011. o pravima putnika u autobusnom prijevozu i njen utjecaj na obvezno osiguranje od AO

Ovih dana je jedna okružnica HUO-a, kojom se članovi Ureda informiraju o početku važenja i u Hrvatskoj Uredbe /EU/ br. 181/2011. o pravima putnika u autobusnom prijevozu, izazvala nemalo čuđenje i nerazumijevanje kod samih prijevoznika...


< Noviji članciStariji članci >
Profil korisnika
Komentari / Najčitanije
  1. Pad polugodišnje dobiti osiguravajućih kuća u RS
  2. NLB na zahtjev Europske komisije mora prodati osiguravatelja NLB Vita
  3. Mjesečno izvješće za srpanj 2019.
  4. Hrvatska je po smrti na cestama gotovo najgora u EU. Stručnjak objasnio zašto
  5. Osiguranje paket aranžmana i povezanih putnih aranžmana
  6. Umirovljenici u Sloveniji prosvjeduju protiv velikog poskupljenja dopunskog zdravstvenog osiguranja
  7. Najčešće pritužbe NBS-u na kredite i osiguranje vozila
  8. Euroherc osiguranje na polugodištu sa 4,3 milijuna KM neto dobiti
  9. Bruto premija osiguravajućih društava krajem srpnja 6,69 milijardi kuna
Anketa

DOPUNSKO ZDRAVSTVENO OSIGURANJE BI TREBALO:



Povežite se s nama

Osiguranje Forum

rbrletic | 12.4.2019. 12:58:49
OSIGURANJE OD POSLJEDICE NESRETNOG SLUČAJA
andrea_ | 27.3.2019. 13:26:08
telefonski pozivi stranakama drugih osigurajavajućih kuća
NJ | 23.3.2019. 12:32:20
Odšteta za pješaka
stanimir | 8.12.2018. 06:54:19
Gubitak prava iz osiguranja-tehnička neispravnost vozila