Priča o Ratku Božiću i njegovoj ulozi u splitskoj pomorskoj svakodnevici seže u 1994. godinu kada je, kao tehnički direktor Jadroplova, osnovao tvrtku Split Ship Management koja je djelovala na istoj adresi kao i Jadroplov. Odlukom tadašnjeg predsjednika Uprave Jadroplova Nikše Giovanellija u Split Ship Management je, besplatno i bez odluke Nadzornog odbora i Skupštine kompanije, izdvojen cijeli kadrovsko-tehnički sektor i svi pomorci Jadroplova, tvrdi to Zvonko Toula, koji je bio na čelu splitskog brodara krajem 90-ih i početkom aktualnog desetljeća.
Prema njegovim riječima, Božić je sve do 1998. ostao tehnički direktor Jadroplova, dok je s Giovanellijem, u svojstvu vlasnika i direktora SSM-a, potpisao ugovor o trajnom obavljanju usluga tehničkog managementa i ukrcaja posade na sve brodove Jadroplova. Tako je Božićeva privatna tvrtka, dok je on bio tehnički direktor matične kompanije, vodila kompletan management 16 brodova Jadroplova, dodaje Toula. S obzirom na to da je kadrovsko-tehnički sektor izdvojen iz Jadroplova besplatno i bez odluke vlasnika, takav postupak je trebalo opravdati pozitivnim rezultatima, jer je u isto vrijeme država, preko Privredne banke Zagreb, u kompaniju ulagala 416 milijuna kuna.
lako je državnom dokapitalizacijom Jadroplov postao financijski najmoćniji hrvatski brodar, zbog nastalog sukoba interesa nikako nije uspijevao postići pozitivne rezultate iz kojih bi dioničarima podijelio dividendu. Zbog toga je Split Ship Management počeo intenzivno falsificirati račune popravaka brodova i na temelju toga naplaćivati fiktivne ili višestruko uvećane štete od Croatia osiguranja. Jadroplov je na temelju falsificiranih odštetnih zahtjeva vrijednih 4,5 milijuna dolara iskazivao pozitivne rezultate iz kojih je podijeljeno 2,4 milijuna dolara dividendi.
Krajnji rezultat takve poslovne politike bio je gubitak Jadroplova, koji je krajem 1999. godine dosegao 579 milijuna kuna -navodi Toula. U to je vrijeme SSM, kaže bivši direktor, osim flote Jadroplova dobio na upravljanje i dva Canmarova broda na čijemu managementu je Jadroplov do tada imao pola milijuna dolara čiste dobiti i ugovor za idućih pet godina. - Kasnija istraga o tom slučaju bila je loša i ispalo je da je Jadroplov oštećen za 120 tisuća dolara, što je smiješno, jer je samo na brodovima Canmara izgubljeno oko 2,5 milijuna dolara za dva broda i uskraćena je mogućnost dobivanja upravljanja s još pet njihovih brodova, zaključuje Zvonko Toula.