Mediserv spaja pacijente i najbolje liječnike

Dostupnost zdravstvenih usluga vječna je problematika kojom su nezadovoljni svi u zdravstvenom sustavu: pacijenti, liječnici i zdravstvena administracija. Nakon provedenog istraživanja tržišta privatnih zdravstvenih usluga u sklopu projekta osnivanja prvog zdravstveno-informacijskog sustava po uzoru na model tzv. HMO (Health maintenance organization), nastala je tvrtka Mediserv. Njena osnovna djelatnost je informiranje klijenata o načinima i uvjetima korištenja zdravstvenih usluga izvan sustava javnog zdravstva. Tako ljudima koji trebaju neku zdravstvenu uslugu, korisnička služba u nekoliko minuta može predložiti najprikladniju zdravstvenu ustanovu u bilo kojem dijelu svijeta.

Cijene pregleda variraju i 200%

"Bili smo uvjereni da je glavna prepreka u traženju privatnih zdravstvenih usluga ekonomske prirode, međutim istraživanje je pokazalo da je dominantna prepreka nepoznavanje sustava za pružanje takvih usluga. Onima koji se odluče otići u privatno zdravstvo nije problem izdvojiti novac nego saznati gdje, kako i po kojoj cijeni uslugu mogu dobiti. U pravilu ne znaju kako doći do liječnika i kako ih komparirati i temeljem kojih kriterija izabrati zdravstvenu uslugu i liječnika", kaže direktor Damir Kovačević. 

U istraživanju su ispitanicima postavili hipotetsko pitanje: "Odlučili ste posjetiti privatnog liječnika. Koliko biste novaca podigli na bankomatu kako biste bili sigurni da ćete imati dovoljno za pregled?". Prosjek iznosa koji su ljudi hipotetski podizali iznosio je 900 kuna što je tri puta više od realne cijene jednog liječničkog pregleda. "Ne postoje osnovni tržišni zakoni, nije uspostavljena standardizacija usluga niti kategorizacija subjekata koji ih pružaju što rezultira netransparentnom ponudom. Korisnik usluga mora biti u mogućnosti usporediti usluge kod različitih ponuđača a za prosječnog korisnika ne postoje nikakvi kriterij osim cijene", kaže Kovačević dodajući kako cijene istih usluge variraju i do 100 posto, a najniža cijena ispod koje liječnici ne smiju ići određena je od strane Hrvatske liječničke komore. ''Pacijentima nudimo informacije gdje, kako i po kojoj cijeni se usluga može dobiti i kako izabraii najprikladniju ustanovu za sebe. Nesređeno tržište otvorilo je prostor u kojem netko treba posredovati između njih'', kaže Kovačević.Djelomično ulogu posrednika jesu preuzele pojedine osiguravajuće kuće koje imaju zdravstvena osiguranje, iako bi police osiguranja trebale zapravo biti sredstvo koje uklanja ekonomsku barijeru, odnosno sustavom disperzije rizika i akumulacijom kapitala bi trebale dati ekonomsku snagu pacijentu da si u određenom trenutku kupi zdravstvenu uslugu. No, većina osiguratelja spustila se za stupanj niže i počeli su posredovati između pacijenata i privatnih klinika. Na taj način je došlo do sukoba interesa i dovelo ih identičan položaj kakav ima HZZO jer moraju istovremeno pružiti pacijentu najprikladniju, i vrlo često skuplju uslugu za njega, i to financirati tako da se zadrži pozitivan rezultat između uplate i isplate

Učlanjenjem do popusta

''Naime, ako osiguravatelj želi zadržati pozitivan rezultat, pacijenta ne šalje u polikliniku koja je najbolji izbor za pacijenta već onu najprikladniju za osiguratelja. Uz časne iznimke, to rezultira inferiornim položajem osiguranika. To može biti i jedan od razloga zašto osiguravajuće kuće osnivaju svoje poliklinike jer na taj način pokušavaju umanjiti nastalu štetu", objašnjava Kovačević. Mediserv poslovnu priliku vidi upravo u 'sredini' kao kvalitetan posrednik i servis u smislu pronalaženja i rezerviranja termina kod liječnika. "Prihod ostvarujemo od naknada koje nam plaćaju privatne ustanove što znači da su troškovi sustava daleko niži nego kod osiguravatelja, a naknade možemo dijeliti s klijentima koji kod nas imaju status člana i na taj način omogućiti popuste na redovite cijene", objašnjava Kovačević. Osnovali su pozivni centar u kojem operater prema algoritmima vodi klijenta kako bi se utvrdilo što mu je ključni kriterij za izbor usluge - blizina ustanove, brzina dolaska na red, kvaliteta, cijena, rejting, blizina parkirališta ili nešto drugo.

Uskoro objektivna rejting lista

''Kategorizirali smo 30-ak ustanova na području Zagreba, a do kraja ljeta umrežiti ćemo čitavu Hrvatsku'', kaže Kovačević. Korisnicima Mediserva na dispoziciji se nalazi sedam osoba. Primjerice, ako pacijent treba magnetsku rezonancu i odlučio je otići kod privatnika, uloga je Mediserva da ga informira tko ima odgovarajući uređaj i koji liječnik će očitati nalaze. Klijent, kada dogovorimo pregled, na mail dobiva upute o terminu kao i informacije o ustanovi (kako doći, kako parkirati, komu se javiti) i prednosti u odnosu na ostale ustanove. ''Nakon obavljenog pregleda zovemo klijenta da ispitamo razinu zadovoljstva uslugom. Za šest mjeseci imat ćemo prvu pravu rejting listu ustanova temeljenu na transparentnim kriterijima, a ne na broju reklama, PR-a ili prepoznatljivosti'', objašnjava Kovačević.

Ugovore sklapaju s liječnicima koji imaju standarde i kvalitetu.Infocentar za opće informacije je na dispoziciji svim građanima dok su specijalizirane medicinske informacije na dispoziciji samo članovima Mediserva. Za članstvo je dovoljno ispuniti pristupnicu, a prva razina članstva (M-Standard) je besplatna i uključuje pružanje informacija i djelomično rezervacije termina. Za nekoga tko planira češće koristiti zdravstvene usluge i želi koristiti pogodnosti odnosno popuste preporučuju M-Pro za koji godišnja članarina iznosi 180 kuna. Nudi se i paket za obitelj, M-Pro Plus, koji stoji 290 kuna godišnje. Za zahtjevne klijente osmišljena je kategorija M-Suprime koja nema određenu cijenujer je program personaliziranom.

Avionom do liječnika

"Procjenjujemo da je za tu statusnu vrstu usluge zainteresirano oko 2 posto populacije. Taj se paket izrađuje po mjeri klijenta - on kaže što mu treba, a mi u roku pet dana napravimo ponudu i procijenimo koliko to stoji. Program može uključivati 24-satnog obiteljskog liječnika, usluge poliklinike u bilo koje doba dana ili noći i dolazak u potpunoj diskreciji. Isto tako klijentu možemo u roku od 2,5 sata osigurati da ga na Plesu čeka zrakoplov s kompletnom medicinskom ekipom, i, primjerice, dogovoren termin u nekoj od svjetskih klinika. Za vrijeme leta prevodi se medicinska dokumentacija, rješava bankovna garancija, viza i sve ostalo što može zatrebati", navodi Kovačević dodajući kako su već imali nekoliko upita za takav tip programa. Pacijenti će do Mediserva doći sa tržišta te iz osiguravajućih kuća i iz poslovnih subjekata koji zaposlenicima žele omogućiti pristup privatnim liječnicima. Osiguranici Merkur osiguranja će temeljem ugovora koristiti zdravstvene usluge posredstvom Mediserva. Na taj način osiguratelj daje osiguraniku mogućnost izbora između više opcija a još ne mora angažirati vlastite resurse što mu smanjuje troškove i time postaje konkurentniji.

"Računamo i na turiste koji dolaze u Hrvatsku i to kroz projekt za koji se nadamo suradnji s turističkim zajednicama i pružateljima telekomunikacijskih usluga. Plan je napraviti call centar za strance i u slučaju potrebe pružiti im uslugu informiranja i organiziranja pregleda kod liječnika uz uslugu telefonskog simultanog prijevoda", kaže Kovačević.

Usluge za poslodavce
Smanjujemo poslodavcu troškove bolovanja
Posredstvom Mediserva mogu se organizirati i sistematski pregledi na nacionalnoj razini, a jedan segment vezan je i uz reduciranje bolovanja.''Na zahtjev poslodavca radnika možemo 'provući' kroz privatno zdravstvo, a efekt je da u roku od tri dana poslodavac dobije informaciju je li radnik za bolovanje ili nije, za razliku od javnog sektora u kojem ta provjera traje i po tri tjedna, i to na račun poslodavaca'', kaže Kovačević. Dodaje kako predstavljaju odličan supstitut dosadašnjih modela zdravstvene skrbi koji su potrebni poslovnim sustavima, ali uz višestruko nižu cijenu. Naša ponuda, kaže, uključuje i kompletno organiziranje svih vrsta zdravstvenih usluga za zaposlenike i poslodavce poput sistematskih preglede na nacionalnoj razini.

 
Osiguranje.hr Poslovni dnevnik - 28.7.2010.