Profil korisnika

Laka prikolica ne mora biti osigurana

dr.sc.Marijan Ćurković - 6.9.2019.

„Posudio sam prikolicu od prijatelja, koja mi je potrebna za prijevoz materijala za vikendicu koju uređujem. On mi je napomenuo da prikolica nije registrirana ni osigurana i da ja snosim sve štetne posljedice upotrebe te prikolice, uključivši i eventualnu kaznu za prekršaj. Moram li prikolicu obvezno osigurati od odgovornosti za štetu?“ pita C.Ž.

Prema čl. 22. Zakona o obveznim osiguranjima u prometu (Narodne novine br. 151/05), „vlasnik vozila dužan je sklopiti ugovor o osiguranju od odgovornosti za štetu koju uporabom  vozila može nanijeti trećim osobama...“. Člankom 2. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o obveznim osiguranjima u prometu (Narodne novine br. 36/09), definirano je „vozilo“ - vozilo je svako motorno, odnosno priključno vozilo koje podliježe obvezi registracije te po propisima o registraciji mora imati prometnu dozvolu.

Prema odredbi čl. 238. st. 2. Zakona o sigurnosti prometa na cestama, lake se prikolice ne registriraju prema propisima o registraciji vozila, pa je jasno da laka prikolica ne mora biti osigurana od odgovornosti za štete trećim osobama.

A laka prikolica je „priključno vozilo čija najveća dopuštena masa nije veća od 750 kg“ (čl. 2. st. 1. t. 56 Zakona o sigurnosti prometa na cestama). Dakle, možete koristiti laku prikolicu svoga prijatelja i bez posebne police osiguranja od odgovornosti. Ta prikolica može sudjelovati u prometu na cestama, pod uvjetom da je označena registarskom pločicom i da je na tehničkom pregledu utvrđeno da je ispravna. Eventualnu štetu koju biste za vrijeme vožnje, točnije rečeno, vuče lake prikolice, nanijeli trećim osobama, nadoknadit će osiguratelj po polici osiguranja od odgovornosti vučnog vozila, dakle, vašega automobila kojim vučete prikolicu.

No, ako biste tom prikolicom nanijeli štetu trećim osobama za vrijeme dok je odvojena od vučnog vozila, štetu ćete morati naknaditi sami, jer osiguranje ne pokriva štete nanesene lakom prikolicom nastale izvan vuče. Time je odgovoreno i na pitanje eventualnog prekršaja: vožnja lake prikolice bez osiguranja nije prekršaj. No, uporaba takve prikolice bez registarske pločice i bez potvrde o tehničkoj ispravnosti, prekršaj je koji se kažnjava s 300,00 kn novčane kazne (st. 9. čl. 238. Zakona o sigurnosti prometa na cestama).

NatragTisakDiskutirajte o temi na forumu

Komentari

  1. zoran13

    25.6.2021. u 12:46
    PRIKOLICA

    Glede zavarovanja prikolice, tudi tiste do nosilnosti 750 kg lahko nastane problem, ko se dogodi nesreča in še posebej, ko se ob tem prikolica odvoji od avtomobila, ki jo vleče. V tem primeru se prikolica obravnava kot samostojno vozilo in kot tako, mora imeti obvezno zavarovanje, kolikor želimo, da pri takšni nesreči zavarovalnica povrne nastalo škodo. Tukaj pa obstajajo razlogi za samostojno zavarovanje prikolice, saj se ob nesreči uporabi zavavovanje prikolice in ne zavarovanje avtomobila. Vse to pa se pozna pri prihodnjih zavarovanjih, saj bi v primeru nesreče izgubili bonifikacijo pri zavarovanju prikolice in ne avtomobilskem zavarovanju AO. Ker je zavarovanje prikolice v primerjavi z avtobobilskim, kae nekajkrat cenejše, potem se nam to v vsakem primeru splača.
Profil korisnika
Komentari
Najčitanije
Anketa

Kako ocjenjujete razinu digitalizacije u svom radnom okruženju?

Osiguranje Forum

Posjeti forum

tlopar | 15.4.2024. 13:35:51
Izvid štete u slučaju kad okrivljenik prometne nesreće pobjegne
tkrajnov | 20.12.2023. 18:00:32
članak 43 ili 57. zakona o sigurnosti prometa na cestama
mkostincer | 13.10.2023. 22:43:45
Osiguranje od potresa
Dakio | 28.10.2022. 11:36:58
Koliko košta premija UNIQA dopunskog osiguranja?