Nove tehnologije utiru put prema revoluciji poslovanja životnih osiguratelja. Digitalna je tehnologija pripravna iz temelja promijeniti životna osiguranja. Neki od primjera su upotreba novih izvora informacija, načina pohranjivanja i rudarenja podacima, ili jednostavno dodatna automatizacija postojećih procesa, a što može smanjiti trajanje procjene rizika, poboljšati selekciju rizika i politiku cijena.
Automatizacija preuzimanja rizika rastući je trend koji će biti gurnut na nove granice razvojem kognitivnog računarstva dok će Big Data i novi analitički alati biti daljnji poticaj upotrebi prediktivnih analiza u životnom osiguranju, ističe Swiss Re u najnovijoj publikaciji.
Povezivanje s klijentima
U distribuciji osiguranja, upotreba novih kanala je omogućena upotrebom interneta, pametnih telefona i društvenih mreža. Nove tehnologije mogu povećati povezanost potrošača s životnim osiguranje čineći proces prijave lakšim i koristeći programe nagrađivanja i tehnike kao što su gemifikacija. Digitalna informacija i alati za prediktivno modeliranje otvaraju mogućnost prema preciznijoj segmentaciji klijenata i boljoj identifikaciji potreba potrošača. Uz to što omogućuju bolje usmjeravanje prema postojećoj bazi klijenata, nove tehnologije također potenciraju otvaranje prema novim segmentima klijenata.
Kako bi iskoristili puni potencijal digitalnog doba, osiguratelji trebaju preispitati svoje investicije u tehnologiju i prilagoditi svoje poslovne modele. Neki osiguratelji već su razvili partnerstva sa start-up poduzećima kako bi obogatili i povećali svoje vlastite sposobnosti za analizu podataka. Tehnološki razvoj može potaknuti nove operativne modele postojećih osiguratelja i omogućiti im pružanje nove usluge izvan tradicionalnog osiguranja, ističe Swiss Re.
Izazovi
Nova tehnologija predstavlja priliku, ali i dovodi do novih izazova za životne osiguratelje. Jedan od njih je nedostatak jasnoće i dosljednosti oko propisa o zaštiti podataka i privatnosti. Tu su i regulatorni izazovi s obzirom na korištenje digitalne tehnologije u prekograničnoj prodaji. Nadalje, osiguratelji ne žele ugroziti potrošače kroz korištenje tehnologije i analitike podataka. Konačno, netradicionalni igrači ulaze na tržište, što predstavlja priliku za partnerstvo. Međutim, oni se mogu na kraju i natjecati s tradicionalnim osigurateljima.
Najnoviju Swiss Re publikaciju možete preuzeti
ovdje.