Profil korisnika

Erste Group pruža jedinstven pristup API sučeljima svih svojih podružnica u istočnom dijelu EU-a

Osiguranje.hr - 11.6.2019.

Erste Group Bank AG odlučio je pružiti jedinstven pristup otvorenom API sučelju svojih podružnica u Srednjoj i Istočnoj Europi. API sučelja Erste Groupa se bave uslugama i ulogama propisanih Direktivom o platnim uslugama 2 (PSD2). Erste Developer Portal (http://developers.erstegroup.com) služi kao središnja platforma za pristup otvorenim API sučeljima Erste Groupa. Putem portala novim pružateljima platnih usluga se osigurava dokumentacija, pristup API sučelju i mogućnosti testiranja u testnom okruženju (tzv. sandboxu). Od sredine svibnja 2019. godine više od 120 organizacija registriralo se na Erste Developer Portal, a u produkciji je već 25  različitih API rješenja temeljenih na podacima i uslugama koje platforma nudi.

Budući da predano radimo na tome da osiguramo pristup rješenjima koje nudi PSD2 i otvoreno bankarstvo za više od 16 milijuna svojih korisnika u regiji Srednje i Istočne Europe, Erste Group planira uskoro proširiti svoju ponudu na Erste Developer Portal koja uključuje i tzv. „premium API sučelja“. Pružajući konsolidirani pristup svojim API sučeljima, Erste Group omogućava da ne samo novi pružatelji platnih usluga, tzv. Third Party Providers (TPP), već i njihovi klijenti, uživaju u jednostavnom pristupu svojim bankovnim podacima.

Češka podružnica Erste Groupa Češka Spořitelna bila je prva unutar bankarske grupacije koja je ponudila pristup otvorenom API sučelju početkom 2018. godine. Postojeća Erste API sučelja rezultirale su izvrsnim povratnim informacijama od strane pružatelja platnih usluga i partnera, što je doprinijelo prepoznatljivosti Erste Groupa kao „majstora u otvorenosti“ u anketi Open Banking Monitor koju je objavio Innopay. 

PSD2 pruža više opcija klijentima banke

Regulatorno okruženje direktive PSD2 stvara novu konkurenciju u platnim uslugama pružajući pružateljima platnih usluga mogućnost pristupa podacima o platnom računu klijenta – na temelju izričitog pristanka tog klijenta. Pružanje pristupa širem spektru usluga klijentima, promicanje inovacija i povećanje zaštite potrošača neki su od ciljeva kojima teži ovo regulatorno okruženje. Istovremeno, to doprinosi i povećanoj potrebi klijenata za učinkovitim upravljanjem svojim bankovnim podacima.

„U suštini, direktivom PSD2 želi se osigurati da vlasništvo nad bankarskim informacijama i odluke o njihovoj upotrebi budu izravno u rukama klijenta. U Ersteu se ta orijentacija na osnaživanje klijenata nadopunjava našom ulogom čuvara financijskih podataka klijenata. I dalje ćemo štititi njihove podatke i osigurati njihovu sigurnost u banci, dok istovremeno pomažemo klijentima u donošenju dobro informiranih odluka o dijeljenju podataka“, kaže Peter Bosek, glavni direktor za poslovanje s građanstvom u Erste Grupi.

Prema PSD2 direktivi i pratećim regulatornim tehničkim standardima (RTS), sve podružnice Erste Groupa (osim podružnice u Srbiji, koja nije članica EU-a) moraju osigurati izravan pristup odobrenim/prijavljenim te reguliranim netradicionalnim pružateljima platnih usluga. To uključuje mogućnost pristupa podacima o bankovnom računu klijenta i mogućnost provođenja platnih transakcija, a sve na izričiti zahtjev klijenta. Uvođenjem novih API sučelja za pružatelje platnih usluga putem Erste Developer Portala, Erste Group je poduzo odlučan korak u ispunjavanju zahtjeva PSD2 direktive.

„Naša predanost tome da se podaci klijenta dijele samo uz njihov izričiti zahtjev i pristanak ide ruku pod ruku s entuzijazmom koji gajimo prema mogućnosti koje nudi PSD2, osobito za klijente. Erste Developer Portal igra ključnu ulogu u postizanju tih ciljeva jer omogućuje pružateljima platnih usluga da stvaraju rješenja i na taj način zajednički formiraju otvoreno bankarstvo u našoj regiji“, kaže Miloš Toman, direktor proizvoda Erste Groupa i poslovnog upravljanja u odjelu za poslovne klijente i tržišta Erste Groupa. „Osim naših ponuda za klijente u segmentu građanstva, cilj nam je omogućiti API rješenja za naše poslovne klijente, pružajući im centralni pristup podacima i uslugama za cijelu grupu.“


NatragTisakDiskutirajte o temi na forumu

Komentari

Članak nema komentara.

Profil korisnika
Komentari
Najčitanije
Anketa

Kako vam se sviđa novi dizajn portala?


Osiguranje Forum

Posjeti forum

rbrletic | 12.4.2019. 12:58:49
OSIGURANJE OD POSLJEDICE NESRETNOG SLUČAJA
andrea_ | 27.3.2019. 13:26:08
telefonski pozivi stranakama drugih osigurajavajućih kuća
NJ | 23.3.2019. 12:32:20
Odšteta za pješaka
stanimir | 8.12.2018. 06:54:19
Gubitak prava iz osiguranja-tehnička neispravnost vozila