Profil korisnika

Blokada Sueskog kanala i utjecaj na osiguranje

Osiguranje.hr - 29.3.2021.

Nasukavanje ultra velikog kontejnerskog broda - Ever Given - na Sueskom kanalu zaustavilo je promet na središnjem brodskom putu između Europe i Azije, s potencijalom da stvori više od 40 milijardi dolara vrijednu disrupciju trgovine.

Iz perspektive osiguranja, još je prerano utvrđivati vrste gubitaka koji će biti uključeni u ovaj incident, budući da se u raznim izvješćima navodi niz faktora koji doprinose tome. "Međutim, potencijalni scenariji gubitka mogu uključivati oštećenja plovila i kanala, troškove spašavanja i uklanjanja, koji mogu brzo eskalirati, gubitak kvarljive robe u teretima i prekid poslovanja i gubitak prihoda, kao rezultat ove blokade," rekao je Michel Muganza iz Allianz Global Corporate and Specialty (AGCS).

"Još je prerano za utvrđivanje financijskog utjecaja i koliko dugo će blokada trajati, jer to ovisi o nekoliko čimbenika kao što su logistički izazovi, vrijeme, pristupačnost i te je čimbenike teško predvidjeti u ovoj ranoj fazi", rekao je.

Što se tiče tereta, također je prerano za procjenu gubitaka jer se na brodu Ever Given nalazi tisuće kontejnera, što bi moglo značiti da je u pitanju mnogo osiguranika. Osiguravatelji također moraju uzeti u obzir i druga plovila na koja utječe ova blokada te potencijalne gubitke tereta koji bi mogli povećati potencijalne štete i gubitke. Brodski tragači i brokeri rekli su da je više od 100 brodova čekalo da prođe kroz kanal. Gužva u prometu dolazi u posebno loše vrijeme za globalne opskrbne vodove. Proizvođači automobila i računala naprežu se zbog globalne nestašice čipova, koju je pogoršao požar u velikoj tvornici čipova u Japanu prošlog tjedna. Proizvođači automobila zatvorili su pogone nakon što je hladnoća u Teksasu početkom prošlog mjeseca negativno utjecala na proizvodnju plastike, a luke u Kaliforniji pogođene su zaostatcima i kašnjenjima.

“Važno je napomenuti da je Ever Given izuzetno velik nosač kontejnera kapaciteta preko 20 000 TEU-a. Po svojoj veličini ona je među najvećih 1% brodskih kontejnera na svijetu. Zbog velikog profila ovih plovila i spremnika spremljenih na palubu, vjetrovno područje je prilično veliko u usporedbi s drugim tipovima brodova. Zbog velikog vjetrovnog područja poprečni vjetrovi uzrokuju znatnu silu na plovilu i lako mogu uzrokovati mala odstupanja u tragovima plovila. Vode u kanalu vrlo su uske i ostavljaju vrlo mali prostor za ove vrste odstupanja ”, rekao je viši savjetnik za rizik AGCS-a kapetan Nitin Chopra.

Posljednji izvještaji govore o tomu da je nasukani kontejnerski brod napokon pomaknut u ponedjeljak ujutro i opet pluta, a navodno je već upalio brodske motore i sada se radi na njegovom osiguranju i inspekciji prije nego se opet pokrene. Ovo je podiglo nade da će jedna od glavnih pomorskih ruta uskoro biti opet otvorena, javlja Reuters.  Ever Given, 400 metara dugačak brod uspješno je ‘oslobođen’ u 4.30 sati prema lokalnom vremenu.

NatragTisakDiskutirajte o temi na forumu

Komentari

Članak nema komentara.

Profil korisnika
Komentari
Najčitanije
Anketa

Kako ocjenjujete razinu digitalizacije u svom radnom okruženju?





Osiguranje Forum

Posjeti forum

tlopar | 15.4.2024. 13:35:51
Izvid štete u slučaju kad okrivljenik prometne nesreće pobjegne
tkrajnov | 20.12.2023. 18:00:32
članak 43 ili 57. zakona o sigurnosti prometa na cestama
mkostincer | 13.10.2023. 22:43:45
Osiguranje od potresa
Dakio | 28.10.2022. 11:36:58
Koliko košta premija UNIQA dopunskog osiguranja?