Osiguravatelji Bayesian superjahte koja je potonula ovog mjeseca, usmrtivši tehnološkog poduzetnika Mikea Lyncha i šest drugih osoba, mogli bi iznositi najmanje 150 milijuna dolara, prema prvim procjenama stručnjaka iz industrije.
Jahta pod britanskom zastavom, duga 56 metara, za koju su stručnjaci procijenili da košta oko 40 milijuna dolara, prevrnula se i potonula 19. kolovoza u roku od nekoliko minuta nakon što ju je pogodila oluja prije zore dok je bila usidrena u blizini sjeverne Sicilije.
Trup superjahte osigurali su od fizičkih oštećenja osiguravatelj jahti OMAC i konzorcij osiguravatelja uključujući Travelers Companies Inc, Navium Marine i Convex, izvijestio je Reuters prošli tjedan.
Njegovo P&I osiguranje, koje obično pokriva zahtjeve za odgovornost trećih strana, uključujući štete na okolišu, ozljede i smrt, osigurao je British Marine. Trup je vjerojatno bio osiguran na oko 40 milijuna dolara, dok bi P&I pokriće bilo veće, rekli su izvori iz osiguranja.
"Naše razumijevanje je da je vrijednost broda bila između 40 i 50 milijuna dolara, tako da je ograničenje police osiguranja trupa i strojeva vjerojatno bilo oko tih vrijednosti", rekao je Marcos Alvarez, MD, u Morningstar DBRS.
Polica P&I vjerojatno bi pokrivala 200-300 milijuna dolara, dodao je Alvarez, napominjući da bi također vjerojatno pokrila plaćanja odgovornosti čak i ako se utvrdi da su kapetan ili posada bili nemarni.
Tužitelji u gradu Termini Imerese, u blizini Palerma, istražuju kapetana i još dva člana posade. Istraga ne implicira krivnju niti znači da će uslijediti službene optužbe. Tužitelji su rekli da će istraga potrajati i zahtijevati spašavanje olupine.
Oscar Seikaly, izvršni direktor brokera NSI Insurance Group, koji pruža osiguranje jahti, procijenio je vrijednost trupa na 40-70 milijuna dolara, ali je rekao da P&I pokriće možda neće iznositi više od 100 milijuna dolara.
OMAC, Travelers i Navium Marine nisu odmah odgovorili Reutersu za komentar. Convex je odbio komentirati.
Bayesova katastrofa, koja je zbunila stručnjake koji su rekli da je brod bio izgrađen da izdrži jaku oluju, dodaje nevolje za osiguravatelje jahti, koji su se u posljednjih nekoliko godina suočili s nizom gubitaka od uragana.
Premijske stope porasle su četiri do pet puta u posljednjih nekoliko godina u dijelovima SAD-a i na Karibima, a osiguravatelji jahti smanjili su iznos pokrića koji pružaju zbog rizika, rekao je Seikaly. Kao rezultat toga, osiguravatelji su povećali stope i ponovno procijenili svoje smjernice i sklonost riziku, prema stručnjacima iz industrije. Kao i uragani, osigurani gubici uglavnom proizlaze iz jakih oluja, poplava i drugih vremenskih događaja u Sjevernoj Americi, Karibima i Europi, prema izvješću brokera Marsh. Seikaly je rekao da su četiri klijenta prošli tjedan bila spremna kupiti brodove, ali su se predomislili zbog visokih troškova osiguranja. Klimatske promjene vjerojatno će dodatno povećati brige osiguravatelja jahti, dodao je Seikaly, budući da izazivaju više neočekivanih događaja.