Brzina i fleksibilnost danas su ključni faktori uspjeha u poslovanju, a nove tehnologije igraju presudnu ulogu u tom procesu. Ipak, unutar osigurateljnih grupacija često se javlja ozbiljan izazov: centralizirani IT sustavi matičnih kompanija usporavaju tvrtke-kćeri, stavljajući ih u red čekanja za implementaciju novih rješenja.
Iako su upravo ta društva odgovorna za realizaciju poslovnih planova i postizanje rezultata, takva “digitalna blokada” otežava inovacije, ograničava prilagodbu lokalnom tržištu, povećava troškove i dovodi do gubitka poslovnih prilika.
Uprave i IT odjeli često se bore s time da mjesecima ili čak godinama čekaju na ostvarenje planiranih projekata ili lansiranje novih proizvoda. Paradoksalno, tvrtke-kćeri snose punu odgovornost za poslovne rezultate, ali su im istovremeno uskraćeni ključni alati za njihovo ostvarenje.
Glavni izazovi centraliziranog IT-a u osiguranju
Osigurateljne grupacije centraliziraju IT sustave kako bi optimizirale troškove i standardizirale procese. Na papiru s aspekta upravljanja to ima smisla, no u praksi donosi niz problema:
- Preopterećenost IT odjela – zahtjevi tvrtki-kćeri prolaze kroz složene interne procedure i mogu čekati mjesece ili godine na realizaciju
- Ograničeni resursi IT dobavljača – matična kuća surađuje s jednim glavnim IT dobavljačem ili ima vlastiti razvoj, koji iz raznih razloga ne zadovoljava paralelno potrebe svih društava unutar grupacije.
- Poslovne posljedice – sporija digitalizacija, smanjena konkurentnost, propuštanje poslovnih prilika i lošije korisničko iskustvo za osiguranike.
Kako ubrzati digitalizaciju osigurateljnih društava-kćeri?
Da bi tvrtke-kćeri bile uspješne, potrebno je pronaći način da efikasnije upravljaju IT potrebama. Neki ključni koraci uključuju:
- Decentralizaciju IT modela – omogućavanje većeg stupnja autonomije tvrtkama-kćerima kako bi mogle brže implementirati potrebna rješenja. Iako mnoga društva imaju vlastite, sasvim solidne IT budžete, njihova fleksibilnost ostaje ograničena ako ovise o odobrenju matične kuće.
- Suradnju s fleksibilnim IT dobavljačima – umjesto potpune ovisnosti o jednom pružatelju IT usluga na razini grupe, ukoliko isti nema kapacitet podržati kvalitetno i pravovremeno sve članice, potrebno je surađivati s drugim specijaliziranim partnerima koji agilnije nude rješenja.
- Osnaživanje IT timova – ulaganje u edukaciju stručnjaka i poslovnih analitičara kako bi mogli samostalno upravljati IT projektima te predvoditi promjene unutar društva i grupacije.
IT rješenja koja omogućuju fleksibilnost i brzinu
Naša tvrtka
InCubis se razvojem IT rješenja za osiguranje bavi preko 30 godina, što nam daje dublji uvid u izazove industrije i naše regije. U velikom broju slučajeva, kratki rokovi za ključne projekte za nas su standard i mi ih doživljavamo kao prirodan dio našeg poslovnog pristupa pa možemo podijeliti neke smjernice kojima se vodimo u svom radu.
Naš core sustav za osiguranja dizajniran je tako da osigurateljima omogući maksimalnu fleksibilnost i brzinu implementacije i pri tomu se vodimo idućim smjernicama:
- Visoka samostalnost korisnika – informacijski sustavi trebaju omogućavati društvima da upravljaju velikim dijelom IT potreba bez stalne ovisnosti o dobavljaču. Uz sam dizajn sustava, koji tomu mora biti prilagođen, bitnu ulogu imaju kompetentni poslovni analitičari koji služe kao poveznica između korisnika i razvojnog tima.
- Agilni razvojni timovi – umjesto masivnih IT timova i površne metrike broja angažiranih osoba, fokus treba biti na proširenju znanja i specijalizaciji razvojnih timova koji efikasno isporučuju kvalitetna rješenja i projekte. Brojni su primjeri u našem okruženju koji dokazuju da za uspješan razvoj i implementaciju informacijskog sustava ključni faktor nije količina resursa – ni ljudskih ni materijalnih – već kvalitetna sinteza znanja, iskustva i agilnost razvojnog tima.
- Specijalizirana rješenja za osiguranje – ekspertiza u osigurateljnom sektoru omogućuje bržu i precizniju prilagodbu potrebama klijenata. Specijalizirani i iskusni razvojni timovi osiguravaju dugovječnost, elastičnost i dodatne mogućnosti sustava, koje često nadilaze inicijalne zahtjeve korisnika.
Ostavite prostor za djelovanje
Centralizirani IT modeli često stvaraju prepreke koje ograničavaju sposobnost osigurateljnih društava-kćeri da se brzo prilagode tržišnim promjenama i poslovnim izazovima. Ključno je pronaći balans između centralizirane kontrole i fleksibilnosti pri uvođenju novih rješenja.
Situacije u kojima uprave moraju čekati na odobrenja za projekte ili lansiranje proizvoda, dok su istovremeno odgovorne za financijske rezultate, predstavljaju jasan apsurd. Ipak, ovaj izazov ne pogađa sva društva jednako – neka su uskladila suradnju između matične kuće i lokalnih poslovnih potreba, dok se druga još uvijek bore za veću autonomiju, nastojeći ubrzati implementaciju rješenja i diktirati vlastiti tempo inovacija.
U konačnici, ako su društva-kćeri odgovorna za poslovne rezultate, prirodno je da im se osigura veća autonomija u odabiru IT rješenja – osobito kada centralizirani IT ne uspijeva pratiti njihove potrebe i ambicije. Fleksibilniji pristup, u kombinaciji sa suradnjom sa specijaliziranim IT pružateljima, omogućuje osigurateljima bržu implementaciju inovacija, učinkovitiju optimizaciju poslovnih procesa i unapređenje korisničkog iskustva. Time društva-kćeri ne samo da podižu standarde unutar grupacije, već i jačaju ukupnu učinkovitost i konkurentnost na tržištu.