Profil korisnika

Agencije dominantan kanal prodaje životnog osiguranja u Hrvatskoj

REDAKCIJA - 13.8.2010.

U godišnjem izvješću za 2009. Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga izvjestila je o padu zaračunate bruto premije je za 2,8% u odnosu na prethodnu godinu. Agencija je također navela podatke o zastupljenosti pojedinih kanala prodaje životnog osiguranja u 2009.godini.

U Hrvatskoj, u skupini životnih osiguranja, agencije predstavljaju najzastupljeniji prodajni kanal s udjelom od 41,7% te bilježe povećanje udjela u odnosu na prethodnu godinu, kada su bile zastupljene sa 41,4%. Prema podacima CEA-e agenti su kao kanal prodaje životnog osiguranja u 2008. bili naročito zastupljeni u Nizozemskoj s 57% i Njemačkoj s 54,5% udjela.

Istovremeno, u Hrvatskoj je u 2009. zabilježeno smanjenje udjela prodaje putem bankokanala, tj. s 17,6% u 2008. na 16,1% u 2009., dok je u u mnogim zapadnim europskim zemljama upravo bankokanal dominantan način prodaje životnog osiguranja. Tako je primjerice u Portugalu 2008. godine 81,6% polica životnog osiguranja prodano putem bankokanala, u Italiji 62%, u Francuskoj 60% polica te u Belgiji 42%. No posljednjih godina primjećuje se trend postupnog smanjenja udjela tog kanala prodaje u navedenim europskim zemljama, a prema izvještaju CEA-e bankoosiguranje je također slabije zastupljeno na razvijenim tržištima osiguranja u Ujedinjenom Kraljevstvu i Njemačkoj. Najveći skok u prodaji životnog osiguranja putem banaka u dogodio se u Poljskoj u kojoj je udio bankokanala u prodaji životnog osiguranja skočio s 23,4% u 2007. na 44,4% u 2008.

Brokeri su u Ujedinjenom Kraljevstvu u 2008. bili nazastupljeniji kanal prodaje životnog osiguranja s čak 69%, a slijede Irska s 45% i Belgija s 33% udjela u premiji životnih osiguranja. Susjedna Slovenija, također članica CEA-e, ima dominantan agencijski kanal prodaje osiguranja na koji je u 2008. otpadalo 52,9% ukupne premije životnih osiguranja. Bankokanal nije naročito zastupljen u Sloveniji te je prema izvještaju CEA-e 2008. godine zauzimao tek 6,4% udjela u premiji životnog osiguranja.

U Hrvatskoj interni kanali prodaje životnog osiguranja također bilježe povećanje udjela s 24,8% u 2008. na 26,7% u 2009. godini. Istovremeno je smanjenje udjela u premiji životnih osiguranja zabilježeno kod prodajnih kanala bez provizije, odnosno s 13,6% u 2008. na 13,5%. u 2009. godini.

Izravna prodaja osiguranja (putem zaposlenika društva te internetskih kanala, pozivnih centara i sl.) također je u 2008. bila visoko zastupljena u Irskoj s 47,5%, Slovačkoj s 62%, Bugarskoj 35,1%, dok je u Ujedinjenom Kraljevstvu zauzimala svega 4% premije životnog osiguranja, odnosno 3,4% u Njemačkoj te, prema CEA-i, 2,2% u Sloveniji.


NatragTisakDiskutirajte o temi na forumu

Komentari

Članak nema komentara.

Profil korisnika
Komentari
Najčitanije
Anketa

Kako ocjenjujete razinu digitalizacije u svom radnom okruženju?

Osiguranje Forum

Posjeti forum

tlopar | 15.4.2024. 13:35:51
Izvid štete u slučaju kad okrivljenik prometne nesreće pobjegne
tkrajnov | 20.12.2023. 18:00:32
članak 43 ili 57. zakona o sigurnosti prometa na cestama
mkostincer | 13.10.2023. 22:43:45
Osiguranje od potresa
Dakio | 28.10.2022. 11:36:58
Koliko košta premija UNIQA dopunskog osiguranja?