Profil korisnika

Sastanak predstavnika HUO-a i Austrijskog osigurateljnog udruženja

REDAKCIJA - 18.6.2011.

Prošli tjedan u Beču predstavnici Hrvatskog ureda za osiguranje i Radne grupe za solventnost i adekvatnost kapitala – Solvency II održali su radni sastanak s predstavnicima Austrijskog udruženja osiguratelja (VVO). Na sastanku su sudjelovali Hrvoje Pauković, Kristijan Buk, Jakša Krišto i Ines Šikić kao članovi Radne grupe i predstavnici Hrvatskog ureda za osiguranje, a Austrijsko udruženje osiguratelja (VVO) predstavljali su Michael Bock (Merkur), Rudolf Diewald (VVO), Marisa Krenn (Grawe), Ronald Laszlo (VIG), Heinrich Plametzberger (VIG), Dieter Pscheidl (VVO) i Christina Wührer (VVO). 

Sudionici radnog sastanka razmijenili su iskustva u dijelu prilagodbe Solvency II regulativi, procesu usvajanja ukupnih odredbi te pojedinim konkretnim zahtjevima Solvency II. Za radni sastanak je pripremljeno deset pitanja ili područja za razgovor i raspravu kojim se tražio savjet i mišljenje Austrijskog udruženja osiguratelja. Procesu usvajanja odredbi Solvency II direktive 2009/138/EZ u Zakon o osiguranju u Austriji, po predviđenoj dinamici nadležnog Ministarstva, trebalo se pristupiti po usvajanju provedbenih mjera i smjernica nadzora Solvency II direktive. Kako bi prijedlog provedbenih mjera trebao biti objavljen 22. lipnja 2011., a konzultativni proces oko prijedloga će biti stavljen na čekanje do prihvaćanja Omnibus II direktive, za očekivati je da će konačno usvajanje provedbenih mjera uslijediti tek u prvoj polovini 2012. godine. Slijedom ove promijenjene dinamike i nadležno austrijsko Ministarstvo će prilagoditi proces usvajanja Solvency II direktive u nacionalno zakonodavstvo. U ovom procesu pristupit će se i izmjenama Zakona o nadzornom tijelu za financijsko tržište koje objedinjuje nadzor čitavog financijskog sustava u Austriji.

VVO koordinira prilagodbu Solvency II procesu kroz vlastitu radnu grupu za Solvency II koja uključuje predstavnike VVO i društava za osiguranje u Austriji, a intenzivno se oslanja na suradnju s Europskim udruženjem osiguratelja i reosiguratelja - CEA.

Društva za osiguranje u Austriji koja namjeravaju koristiti interne modele ili djelomične interne modele za izračun solventnog kapitala (SCR) trebala su nadzornom tijelu poslati pismo namjere i u procesu su prijave i komunikaciji s nadzornim tijelom. Društva za osiguranje u Austriji i VVO se zalažu za izmjene i izuzeća određenih odredbi Solvency II, ponajviše u dijelu rizika promjene cijena nekretnina i namjenskih fondova (ring-fenced funds).

Na sastanku se razgovaralo i o rezultatima austrijskih društava za osiguranje u petoj kvantitativnoj studiji utjecaja (QIS 5) te promjenama u odnosu QIS 4 i QIS 4.5, nacrtu Omnibus II direktive, usklađenosti i približavanju Solvency II i MSFI 4 faze 2 i pitanjima vezanim za izračun tehničkih pričuva. Naglašena je važnost poreznih pitanja i prilagodbe poreznog sustava odredbama Solvency II u čemu je potrebno pravovremeno surađivati s poreznim tijelima. Sustav izvještavanja, objave podataka i dostave podataka nadzornom tijelu jedni su od ključnih izazova Solvency II direktive i zahtijevat će znatne prilagodbe društava i nadzornog tijela. v Proces ukupnog usvajanja Solvency II odredbi očekuje dinamičan raspored i zahtijeva značajne napore kako bi se ispunio zacrtani rok stupanja na snagu od 1. siječnja 2013. Ovaj sastanak početak je suradnje HUO i VVO u dijelu pitanja vezanih uz Solvency II, a suradnja bi se trebala nastaviti u daljnjem održavanju sastanaka kao i seminara ili radionica predstavnika VVO i kolega iz austrijskih društava za osiguranje na izabrane Solvency II teme .


NatragTisakDiskutirajte o temi na forumu

Komentari

  1. guslica

    25.6.2011.
    citat
    "Društva za osiguranje u Austriji koja namjeravaju koristiti interne modele ili djelomične interne modele za izračun solventnog kapitala (SCR) trebala su nadzornom tijelu poslati pismo namjere i u procesu su prijave i komunikaciji s nadzornim tijelom."
    ____________
    Da bi postavili model koji će simulirati izloženost osiguravatelja preuzetom riziku ,odnosno procijeniti i ocijeniti vrijednost (novčanu) ako dođe do ostvarenja toga rizika (dakle scenarij najveće i vjerojatne najveće štete) za koje prema direktivi Solvency II treba imati deponiranoga kapitala za godinu dana unaprijed, potrebno je imati znanja ,vještine i baze realnih podataka. I što je važno to je kontinuirani proces koji osiguravatelji trebaju obavljati u realnom vremenu. Upravo osmišljavanje i implementiranje funkcionalne i organizacijske postavke procesa provođenja osiguranja jedno je od najzahtjevnijih „inoviranja“ u poslovima osiguranja.


    To prvenstveno znači da treba na prikladan način objasniti 10.000 zaposlenima u industriji osiguranja što su i koje su to suštinske promjene koje traže da svi zaposleni razumiju i prihvate promjene i prudentno ponašanja u provođenju poslova osiguranja. Bez toga osiguranje neće funkcionirati na onaj način na koji će odgovoriti zahtjevima direktive.
    Ako pretpostavljamo da direktiva nije sama sebi svrha, nego ide za time da smanji rizik osiguranika, odnosno garantira da će industrija osiguranja (osiguravatelji) upravljati rizicima odnosno preuzimati rizike u granicama svoga kapitalnoga kapaciteta ( a višak rizika disperzirati kroz reosiguravatelje) a tome je to tako, pitam se zašto i tko je taj koji bi kroz seminare, radionice i prikladne stručne članke trebao educirati i približiti duh značenja direktive. Treba shvatiti da direktiva Solvency II nije stvar uske aktuarske struke koja će ispunjavati obrasce stanja, kako je slučaj sada kod provođenja zahtjeva po SolvencyI , a koje zahtjevi su ugrađeni (upisani) u Zakon o osiguranju i sprovode se kvartalno kao rutina jer to tako traži nadzorni regulator (HANFA) a da sama suština direktive u smislu upravljanja rizicima u industriji osiguranja ( među osiguravateljima) nije ni nakon 5 godina provođenja nije prihvatila kao funkcionalna operativnost u procesima provođenja osiguranja i upravljanja rizicima.

    Da je tome tako , neka institucije koje imaju Zakonsku poziciju (HANFA i HUO) provedu anketu među zaposlenima svih razina pribave i obrade šteta što znaju i koliko znaju o odredbama upravljanja rizicima po Zakonu o osiguranju i kako to primjenjuje u svome svakodnevnom radu –osigurateljnoj kulturi.

    Držim da treba manje putovati , stvarati famu oko tema , držati predmetno usko elitističkim, a više djelovati pro-edukativno među djelatnicima osiguratelje industrije, uz istovremeno razvijanje i definiranje procesa provođenja poslova osiguranja na način da se isti mogu „lakše“ opisati kroz matematičke modele.

    Švicarski znanstvenici su kroz studiju primjene internih modela pokazali da osiguravatelji mogu povećati svoj samopridržaj za 10-15% ako razviju svoje interne modele upravljanja rizicima prema svojim realnim portfeljima osiguranja, nego da primjenjuju općenite modele koje će propisati nadzorni regulatori ili ponuditi osiguravateljima veliki reosiguravatelji!!! a koji se malim osiguravateljima diskretno nameću kroz radionice, seminare… U pitanju je veliki biznis za reosiguravatelje i velike osiguravatelje, gdje će mali (osiguravatelji) i oni koji ne budu ulagali u znanje i širili baze znanja biti prisiljeni da rade za velike osiguravatelje ili u „franšizingu“ velikih igrača

    I ovaj bi portal moga otvoriti se za širu tribinu i iznošenje edukativnoga štiva na popularan način za djelatnike osiguravateljne zajdnice.
Profil korisnika
Komentari
Najčitanije
Anketa

Kako ocjenjujete razinu digitalizacije u svom radnom okruženju?

Osiguranje Forum

Posjeti forum

tlopar | 15.4.2024. 13:35:51
Izvid štete u slučaju kad okrivljenik prometne nesreće pobjegne
tkrajnov | 20.12.2023. 18:00:32
članak 43 ili 57. zakona o sigurnosti prometa na cestama
mkostincer | 13.10.2023. 22:43:45
Osiguranje od potresa
Dakio | 28.10.2022. 11:36:58
Koliko košta premija UNIQA dopunskog osiguranja?