O trendovima u prodaji osiguranja, koji su jedna od glavnih tema ovogodišnjih Dana hrvatskog osiguranja, raspravljalo se na panelu „Budućnost prodajnih kanala u Republici Hrvatskoj“. Sudionici su bili predstavnici osiguratelja Svemir Kalinić (Croatia osiguranje), Hrvoje Smiljanić (Allianz Zagreb), Zlatko Pozaić (Grawe Hrvatska) te Anđela Šutija (AON brokeri) i Pepo Piškor (Lider-sic agencija), a panel je vodio Josip Kereta iz Croatia osiguranja.
Interni kanal prodaje, odnosno zastupnici, najveći su i najrazvijeniji kanal prodaje u Hrvatskoj, a panelisti su se složili da će na na daljnji tijek razvoja kanala prodaje značajno utjecati zakonodavac dok će ulazak Hrvatske u EU dovesti do povećanja konkurentnosti i broja sudionika na tržištu.
Ta iskustva potvrđuju i podaci iz susjedne Slovenije, gdje je nakon ulaska u EU 2004. rastao broj osiguratelja, brokera i agencija. „Slovenija ima 80 registriranih posrednika u osiguranju čiji je udio na tržištu veći od 6%, te čak 3300 onih koji su zatražili dozvole za poslove posredovanja u osiguranju“, rekla je Anđela Šutija iz AON-a.
Anketa koju je Udruženje osiguravatelja provelo među upravama društava pokazala je da 93% društava u Hrvatskoj nakon ulaska u EU očekuje povećanje konkurencije zbog ulaska stranih osiguratelja putem osnivanja podružnica. S druge strane niti jedno od anketiranih osiguravajućih društava nije izrazilo namjeru širenja na zemlje EU.
Sudionici panela su istaknuli kako bi novi Zakon o osiguranju trebao kvalitetnije riješiti licenciranje zastupnika i posrednika, kao i šire definiranje pojma djelatnosti zastupanja u osiguranju. Zaključno je u raspravi utvrđeno da je potrebno pojačati komunikaciju između osiguratelja te vanjskih kanala prodaje, ali i dodatno raditi na edukaciji te specijalizaciji agencija za osiguranje.