Profil korisnika

Životno osiguranje je najkvalitetnije ulaganje u budućnost

Danas.rs - 5.1.2015.

Odlučnost kojom je Vlada pristupila reformama, prije svega u sferi mirovinskog osiguranja, značajno je utjecala na drugačije razmišljanje građana o svojoj i budućnosti svojih obitelji nakon prestanka aktivnog rada. To ima i imat će pozitivan utjecaj na daljnji razvoj životnog osiguranja jer je ova vrsta osiguranja najkvalitetniji vid ulaganja u budućnost i adekvatno rješenje za osiguravanje dodatnih prihoda uz mirovinu - započinje razgovor za Danas Christof Zettel, generalni direktor Grawe osiguranja u Srbiji.

Da li se to odražava i na naplaćenu premiju osiguranja?

- U 2014. godini visina prikupljene premije osiguranja je porasla i kao posljedica povećanja cijene za osiguranje od autoodgovornosti od polovice tekuće godine. Primijećena je i tendencija učešća premije osiguranja života u ukupnoj premiji, što znači da je rast i razvoj tržišta osiguranja života brži od razvoja ukupnog sektora. Smatram da postoji mogućnost da se razvoj značajno ubrza i da postoji veliki prostor za daljnji rast.

Očekujete li napredak u 2015. godini?

- Osiguranje života posljednjih godina, odnosno već i cijelo desetljeće, bilježi trend rasta. Očekujemo da se taj trend nastavi i u 2015. godini, bez obzira na relativno nestabilno ekonomsko okruženje i negativne utjecaje. Napredak naročito očekujemo u oblasti osiguranje života.

Srbija i dalje kaska za regijom po pitanju zastupljenosti životnog, ali i ostalih oblika osiguranja. Vidite li uvjete da se to promijeni?

- Stupanj razvoja osiguranja se mjeri odnosom prikupljene premije osiguranja života i neživotnih osiguranja i sudjelovanje osiguranja života od preko 50 posto u ukupnoj premiji, govori o razvijenom sektoru osiguranja jedne države. U Srbiji je učešće premije osiguranja života u ukupnoj premiji oko 20 posto, što znači da na tržištu i dalje postoji veliki potencijal za rast i razvoj. Vjerujem da će država prepoznati mogućnosti i potencijal industrije osiguranja i da će stimulativnim mjerama utjecati na razvoj osiguranja života. Kada govorim o mogućnostima i potencijalu tržišta iz perspektive države, mislim na ekonomski efekt i povećano ulaganje u dugoročne državne vrijednosnice koje bi se mogle koristiti za velike investicije i infrastrukturne projekte.

Jedan od faktora koji bi značajno utjecali na rast i razvoj sektora su porezne olakšice građanima koji uplaćuju premiju osiguranja života, za koje se društva za osiguranje zalažu već nekoliko godina i fleksibilnije zakonske odredbe, kada su u pitanju određeni oblici radnog angažiranja koji su prisutni u razvijenim zemljama Europe, pa vjerujem da će se prvi koraci napraviti u 2015. godini. Očekujem da će u 2015. godini definiranje i poduzimanje mjera koje će stimulirati razvoj životnog osiguranja uroditi plodom, jer razvoj sektora osiguranja podrazumijeva i razvoj financijskog tržišta, pa samim tim i cjelokupne ekonomije.

Izuzetno važnu ulogu u realizaciji ovih ideja imaju Ministarstvo financija, organ nadzora - Narodna banka Srbije, kao i cijeli sektor osiguranja, koji trebaju provoditi aktivnosti u cilju informiranja i podizanja svijesti građana o značaju osiguranja života.

Srbija se u svibnju susrela s katastrofalnim poplavama, koje su u prvi plan izbacile i problem vrlo slabe prihvaćenosti osiguranja i troškove koje zbog toga sada ima država, odnosno porezni obveznici. Da li se od poplava promijenila svijest ljudi i njihova spremnost da na osiguranje manje gledaju kao na trošak, a više kao na investiciju ili oblik zaštite?

- Slažem se da je, čak i nakon poplava koje su se dogodile ove godine u Srbiji, osiguranje slabo prihvaćeno. Trebalo bi osmisliti koncept koji bi podrazumijevao spremnost, odnosno pripremljenost društva i institucija na različitim razinama i uvođenje obveznog osiguranja za takve rizike. Kada bi lokalne samouprave bile u ulozi ugovaratelja osiguranja, osiguran bi bio fond kojem bi bile pokrivene štete u slučaju prirodnih katastrofa poput poplava. Javile su se inicijative da osiguranje od poplava postane obvezno u područjima koja spadaju u visoko rizične ili srednje rizične zone, primjenjujući sustav obveznog osiguranja predviđenog i definiranog zakonom, kao što je slučaj kod auto-osiguranja. Bilo bi od izuzetnog značaja za građane i privredu da se i realiziraju i da se više ne dozvoli da naši sugrađani trpe štete tolikih razmjera. Uloga osiguravatelja je briga o građanima i u tom smislu mogućnosti koje imamo trebalo bi i proširiti.

Velika očekivanja

Kakva su vaša očekivanja u narednoj godini po pitanju ekonomije i kako u tom kontekstu gledate na proračun za 2015?

- Prema prognozama MMF-a, u narednoj godini se očekuje rast od 0,5 posto i promatrano iz te perspektive, u proračunu su uvedene određene važne promjene koje se, prije svega, odnose na rashodnu stranu proračuna, primjerice ukidanje subvencija i druge mjere fiskalne konsolidacije. Nadamo se da se procjene koje se odnose na negativno kretanje ekonomskih parametara neće realizirati.


NatragTisakDiskutirajte o temi na forumu

Komentari

  1. hcepic

    5.3.2015. u 17:52
    Poštovani,

    želio bih opisati način na koji smo supruga i ja prevareni od strane Allianz životnog osiguranja i upozoriti buduće žrtve da ne nasjedaju njihovim podvalama.

    - dana 2.3.2005. godine supruga i ja smo (u životnoj dobi od po 40 godina) sklopili dvije police životnog osiguranja na vremenski rok od po 30 godina. Zastupnik Allianz-a nas je ubijedio da je to sigurna štednja kod koje se sve uloženo vraća za 7 godina a nakon toga se dobit eksponencijalno povećava. Uvjerio nas je da ugovoreni vremenski rok nije bitan jer svoje novce možemo podići kad god želimo. Nije spominjao penale u slučaju prijevremenog raskida ugovora, te da se iznos za isplatu obračunava po nekakvoj tablici "matematičke pričuve". Nismo niti znali da takva tablica postoji, nismo je dobili na uvid u vrijeme potpisivanja ugovora i nemamo je u dokumentaciji koju smo dobili od Allianz-a.

    - prvo potpišete ugovor a onda vam za 10-tak dana dokumentacija stigne poštom (kada je već kasno, kao u reklami s TV-a : "sam si potpisao"). U dokumentaciji smo dobili dva jednaka M4 cjenika s primjerima kapitalizirane i otkupne vrijednosti osuguranja za dva muškarca životne dobi od po 40 godina na ugovorenu svotu od oko 8 puta manju od naše ugovorena svote.
    Dakle, dobili smo M4 cjenike na pogrešne iznose a u slučaju moje supruge i na pogrešan spol (što jako mijenja uvjete osiguranja).

    - nakon 9 godina uplata iz Allianz-a su javili da nam je pripisana dobit od 72 EUR-a po polici (da smo 9 godina prosili na Trgu bana Jelačića više bismo "zaradili").

    - u 5. mjesecu 2014. godine isti Allianz-ov zastupnik je telefonski zatražio sastanak s nama tvrdeći da je došlo do nekih izmjena koje bi nam želio prezentirati. Začuđeni "zaradom" od 72 EUR-a pitali smo ga koliko novaca možemo podići u tom trenutku. Tada počinju naši problemi. Dva puta je otkazao ugovorene sastanke s nama (zbog zauzetosti i zbog bolesti), pokušao nam je poslati kolegicu s posla, predložio je da nam formulare za isplatu pošalje mail-om, na sve načine je izbjegavao susret s nama. Očito se bojao naše reakcije kada shvatimo kako nas je prevario prilikom potpisivanja ugovora. Na izričito zahtijevanje da nam kaže koliki iznos možemo podići, najzad je ravnodušno odgovorio da je to nešto iznad 50% ukupno uplaćenog novca. Na naše zaprepaštenje izjavio je da mi "ne razumijemo bit životnog osiguranja“. Mislili smo da nas je on uputio u te tajne pri potpisivanju ugovora.

    - odmah smo prijevaru prijavili gospodinu Marinku Roje, direktoru ALL 2 ALL specijalizirane mreže za prodaju životnih osiguranja u kojoj radi taj Allianz-ov zastupnik. Gospodin Roje nas je posjetio i rekao da će nadređenim službama u Allianz-u podnijeti zahtjev za raskidom ugovora uz povrat svog uloženog novca jer je došlo do trajnog nepovjerenja između klijenta i prodavatelja osiguranja. Složili smo se da je to najbolje rješenje.

    - međutim, 10.06.2014. godine stigao je dopis gospođe Zrinke Galić (direktorice Sektora za životna osiguranja) u kome stoji da njihov zastupnik u potpunosti negira naše navode i da smo uz ugovore dobili svu potrebnu dokumentaciju. Demantirajući samu sebe (glede potrebne dokumentacije) poslala nam je tablicu matematičke pričuve (9 godina nakon potpisivanja ugovora) u kojoj piše koliko se uloženog novca može podići po godinama uplate. Ali u toj tablici ne piše koliko novca ste do tada uplatili i koliko ste na gubitku. Kada sam dodao te dvije kolone vidio sam da sam stalno na gubitku i da je taj gubitak veći što duže "otplaćujem" policu. Očito je zašto ovu tablicu skrivaju prilikom sklapanja ugovora : mentalno zdrava osoba ne bi potpisala ugovor po kome sigurno gubi.

    - gospođa Galić je tražila materijane dokaze o prijevari njihovog zastupnika (pretpostavljam da je to snimka razgovora s njim, koju naravno nemamo).

    - obratili smo se pravobraniteljici za osiguranja koja nas je nakon nekoliko dana obavijestila kako Allianz ne vidi razloge za "postupak mirenja" i da ona ne može ništa više učiniti po tom pitanju. Nije mi jasan smisao postojanja ovako moćne institucije koja bi vas trebala "braniti".

    - otišli smo u Društvo za zaštitu potrošača i saznali da nismo jedine žrtve životnog osiguranja i da takvih slučajeva ima jako puno. Gospođa Kladar, njihova odvjetnica, je savjetovala prijavu Sudu časti Gospodarske komore, a gospodin Ilija Rkman je preporučio nastup u emisiji "Potrošački kod" na Hrvatskoj televiziji. Sud časti HGK nas je izvijestio da je istekao rok za žalbe (od potpisivanja ugovora je prošlo suviše vremena), a nastup u emisiji "Potrošački kod" 23.6.2014. godine nije ništa promijenio.

    - gospođa Kladar je tražila kopije naših ugovora s Allianz-om, a nakon što smo joj sve dostavili, nije se više javila.

    - pisali smo njemačko-hrvatskoj komori (smatraju se nenadležnima), inspektorijatu rada (proslijeđivali su dopis od jednog do drugog inspektora), a onda nam se (ne znamo zašto) javila HANFA s porukom da razmatra naš slučaj i provodi istražne radnje. Ponadali smo se da je našim mukama kraj, ali njihov konačni odgovor (11.11.2014. godine) glasi :
    1. iznosi iz M4 cjenika (ugovorena svota oko 8 puta manja od naše) i matematičke pričuve se otprilike podudaraju
    (kako je moguće neku vrijednost i 8 puta veću vrijednost podijeliti na jednak broj istih iznosa ?)
    2. Allianz po zakonu nije bio niti dužan prezentirati nam točne iznose "otplate", dovoljne su približne vrijednosti za dob i spol klijenta.
    (spol su pogriješili, zar zakon tolerira prodavačima skrivanje točnih i potpunih informacija ?)
    3. Allianz-ov zastupnik je napisao izjavu kojom pobija naše tvrdnje
    (toliko o povjerenju koje Allianz gaji prema svojim klijentima : on govori istinu a mi smo pokvarenjaci koji nešto insinuiraju).

    - na kraju smo se obratili Ministarstvu gospodarstva, rada i poduzetništva. Preko web stranice https://prijava.mingo.hr smo popunili formular, dobili PIN predmeta i čekali odgovor. A taj odgovor glasi :
    "... budući iz Vašeg upita proizlazi da ste iscrpili izvansudski put za rješavanje Vašeg spora, redovan izvansudski postupak unutar društva za osiguranje te postupak mirenja, preostaje mogućnost rješavanje spora u sudskom postupku".

    - nisu ponudili nikakvu konkretnu (pravnu, financijsku, ...) pomoć za sudski spor malog Davida protiv moćnog Allianz-a. Gubitnik je unaprijed poznat.

    - na kraju smo odustali, 1.3.2015. godine smo raskinuli police životnog osiguranja (nakon 10 godina uplaćivanja) i izgubili preko 40% uplaćenog novca. U Allianz-u to zovu "otkup" : ništa od njih nismo dobili, a "otkupili" sam vlastiti novac uz gubitak od preko 40%.

    Supruga i ja smo žrtve klasične prijevare : prilikom potpisivanja ugovora dobili smo iskrivljene i nepotpune podatke, od nas su skrivene činjenice koje Allianz-u ne idu u prilog. Allianz je čvrsto stao iza prijevare svoga zastupnika i dao joj institucionalnu zaštitu.

    Institucije kojima smo se mi obratili, nisu nam pružile nikakvu zaštitu ili pomoć.
    Sve navedeno možemo dokumentirati. Rado ćemo se odazvati svakom eventualnom pozivu radi utvrđivanja činjenica.
    Uz poštovanje,
    Hasan Cepić

    hcepic@mail.inet.hr
Profil korisnika
Komentari
Najčitanije
Anketa

Kako ocjenjujete razinu digitalizacije u svom radnom okruženju?

Osiguranje Forum

Posjeti forum

tlopar | 15.4.2024. 13:35:51
Izvid štete u slučaju kad okrivljenik prometne nesreće pobjegne
tkrajnov | 20.12.2023. 18:00:32
članak 43 ili 57. zakona o sigurnosti prometa na cestama
mkostincer | 13.10.2023. 22:43:45
Osiguranje od potresa
Dakio | 28.10.2022. 11:36:58
Koliko košta premija UNIQA dopunskog osiguranja?