Profil korisnika

Nakon Zagreba, Vinkovci i Brod najskuplji su za osiguranje vozila

Glas SLavonije - 17.7.2015.

Hoće li u dogledno vrijeme sadašnjih sedam zona rizika obveznog autoosiguranja biti reducirano na jednu ili samo dvije? O ovome se za sada nitko javno ne izjašnjava, tek se duže vrijeme o tome šuška u javnosti. Hrvatska je, naime, službeno podijeljena na sedam zona rizika. One se određuju prema omjeru šteta i broja vozila, odnosno prema riziku od prometnih nesreća u nekom gradu. Zato i nema prve i druge zone, koje bi prema toj računici bile najmanje rizične, već "računanje" počinje od treće zone. Ovaj sustav je osmišljen i na snazi je u posljednjih 30 godina. No upućeniji kažu kako je ovo bilo na snazi do 2008. godine, od tada svaki osiguravatelj ima svoje interne zone. No to nije i neće biti nigdje službeno objavljeno i potvrđeno. A prema starome, Daruvar je jedini u najnižoj skupini, nasuprot njega Zagreb i Krapina su najrizičniji pa ondje vozači plaćaju najviše osiguranje. Tako je godinama Daruvar meka za jeftinije osiguranje automobila, posebice za pravne osobe koje registriraju veliki broj vozila. Bilo je dovoljno uzeti automobil od leasing kuće koja tamo ima sjedište i dobiti gotovo upola jeftinije osiguranje. I dok je ovo bilo nedohvatljivo fizičkim osobama, to su mahom koristile tvrtke iz cijele Hrvatske. Ovo je naposljetku dovelo do toga da prema posljednje objavljenim podatcima Daruvar ima više registriranih vozila (17 tisuća) nego stanovnika (nepunih 12 tisuća). Iz istog su razloga od slavonskih gradova Požega, Slatina i Našice, koji su u 4. skupini, neko vrijeme bili izuzetno zanimljivi. Vukovar, Đakovo i Beli Manastir su u petoj, a Osijek u šestoj zoni. Najskuplje je osiguravati automobil u Slavonskom Brodu i Vinkovcima koji su u skupini prvoj do Zagreba. No novi statistički podatci pokazuju da je sve više nezgoda koje su prouzročili vozači s daruvarskim pločicama. Više i od onih krapinskih koji su sa Zagrebom u najrizičnijoj skupini. Što bi značilo da bi im cijene osiguranje trebale poskupjeti. - Tako će zapravo najviše štete od ovih promjena imati stanovnici Daruvara, Bjelovara, Požege i ostalih “pitomih” gradova kojima će porasti premije, a da oni s tim nemaju nikakve veze - mišljenja je Davor Brmež iz osječke autokuće Grand auto koji profesionalno prati kretanje broja registriranih automobila na tržištu. Primjetno je naime preslagivanje u poretku županija prema broju registracija na tržištu Hrvatske, a trend govori u prilog tome da se prema registracijama teško može saznati realno stanje na tržištu. - Ovo je dovelo do dramatičnih promjena u redoslijedu županija na osnovi broja registracija, pa je tako na osnovi podataka druga županija u Hrvatskoj po broju novoregistriranih vozila Požeško-slavonska s 2527 registracija, što čini 12,85 posto od ukupnog broja registracija u Hrvatskoj. Postoji čak i anegdota koja bi vrlo lako mogla biti i istina, a to je da ta županija ima više registriranih vozila nego stanovnika, upozorava Brmež. No, u ovom slučaju ova, jedna od najsiromašnijih županija, ima izravnu korist. Naknada za županijske ceste koja se plaća pri registraciji ide onoj regionalnoj jedinici gdje je automobil registriran.

NatragTisakDiskutirajte o temi na forumu

Komentari

Članak nema komentara.

Profil korisnika
Komentari
Najčitanije
Anketa

Kako ocjenjujete razinu digitalizacije u svom radnom okruženju?

Osiguranje Forum

Posjeti forum

tlopar | 15.4.2024. 13:35:51
Izvid štete u slučaju kad okrivljenik prometne nesreće pobjegne
tkrajnov | 20.12.2023. 18:00:32
članak 43 ili 57. zakona o sigurnosti prometa na cestama
mkostincer | 13.10.2023. 22:43:45
Osiguranje od potresa
Dakio | 28.10.2022. 11:36:58
Koliko košta premija UNIQA dopunskog osiguranja?