Profil korisnika

Jačanje uloge profesionalnih zastupnika u osiguranju

REDAKCIJA - 11.12.2015.

Aktualnosti i stanje na osigurateljnom tržištu s naglaskom na položaj i poslovanje zastupnika u osiguranju, smjernice za razvoj zastupnika u osiguranju, novosti koje donosi nova europska direktiva i trendovi u prodajnoj mreži, bile su teme Okruglog stola o zastupanju u osiguranju, koji se održao 11. prosinca u HGK, u organizaciji Sektora za financijske institucije, poslovne informacije i ekonomske analize HGK i Udruženja zastupnika u osiguranju HGK. 

„U Komori djeluje 56 interesnih udruženja u okviru devet sektora, a djelatnost osiguranja  obuhvaćena je trima udruženjima. Udruženje zastupnika u osiguranju ima više od 240 članova, a jedna od značajnih aktivnosti u sljedećoj godini bit će nastavak organiziranja tematskih okruglih stolova s ciljem upoznavanja članica s trendovima i promjenama u zakonskoj  regulativi. Sektor i Udruženje u sljedećoj godini organizirat će i posebne edukacije za zastupnike u osiguranju“, istaknuo je direktor Sektora za financijske institucije, poslovne informacije i ekonomske analize HGK Zvonimir Savić. 

„Ovo strukovno Udruženje ima važnu ulogu u obavještavanju zastupnika u osiguranju te razvoj odnosa s regulatorom HANFA-om u poboljšanju postojećih rješenja u ovom području“, istaknuo je predsjednik Udruženja zastupnika u osiguranju HGK Petar Rebernišak, osvrnuvši se na buduću regulativu koja traži iskazivanje prihoda pred osiguranicima, a dolazi direktivom Europske komisije. „To će biti potrebno implementirati na naše tržište s posebnim oprezom te valja razmotriti odgođeno uvođenje koje bi trebalo uskladiti s povećanjem razine financijske pismenosti naših osiguranika i cjelokupnog građanstva“, rekao je Rebernišak dodavši: „Pred nama je i uvođenje europskih standarda kod isplata provizija, pogotovo za pribavu životnih osiguranja koja podrazumijevaju model jednokratne isplate godišnje provizije bez obzira na način plaćanja, o čemu već neko vrijeme razgovaramo s HANF-om. Jednak takav model trebalo bi razmotriti i kod provizioniranja neživotnih osiguranja. Posebno je potrebno razraditi kvalitetne modele zaštite zastupnika, društava za zastupanje u osiguranju i osiguravajućih društava“, naglasio je Rebernišak zaključivši kako im je cilj postići etabliranost ove djelatnosti te medijsku vidljivost. U prvoj polovici sljedeće godine planirano je studijsko putovanje, a na sljedećem okruglom stolu i nagrađivanje najboljih društava.   
 
„Posrednici osiguranja i reosiguranja imaju središnju ulogu u distribuciji proizvoda osiguranja i reosiguranja u EU, a iskustvo je pokazalo vrlo uspješno djelovanje profesionalnih zastupnika u osiguranju“, istaknuo je profesor Pravnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu Marijan Ćurković govoreći o pravnom okviru djelatnosti zastupanja u osiguranju te trendovima u EU i HR. „Ovih se dana očekuje izglasavanje nove europske direktive o distribuciji osiguravateljnih proizvoda, koja donosi i značajne novosti u svim kanalima prodaje. Članice će imati rok od dvije godine za implementaciju te se stoga očekuju i nova zakonska rješenja u Hrvatskoj“, kazao je Ćurković, dodavši kako je zaštita interesa potrošača cilj svih europskih direktiva pa tako i ove. „Bit će potrebno osigurati minimum profesionalnih uvjeta za zastupnike u osiguranju. Prvi je uvjet uvrštavanje u registar zastupnika u osiguranju, a drugi stjecanje potrebnog znanja i sposobnosti. Stoga će biti potrebno ostvariti minimum godišnjih sati edukacije“, kazao je Ćurković osvrnuvši se na reguliranje odnosa između zastupnika u osiguranju i osiguravatelja u Hrvatskoj. 

O smjernicama i najvažnijim novostima koje donosi nova europska direktiva IDD govorili su predstavnici Sektora za osiguranje HANFA-e. Ljiljana Orlovac istaknula je Solventnost II i  utjecaj na proizvode osiguranja / društva za zastupanje u osiguranju. Novi će regulatorni propis pojačati transparentnost radi ojačavanja kapitalnih zahtjeva te će biti veća zaštita potrošača i potreba izvještavanja te objava. „Primjenom Zakona o osiguranju predviđeno je mjesto pomoćnika zastupnika u osiguranju u praksi. Pomoćnik može pomagati jednom zastupniku u roku od dvije godine te ima pravo na ugovornu naknadu, no pomoćnik ne može sklapati policu osiguranja“, kazala je Tanja Đenić. Helena Pauković istaknula je obvezu izvještavanja prema HANFA-i. „Financijsko izvještavanje  obvezno je i dalje jednom u šest mjeseci te za godinu dana, dok će se statističko izvještavanje umjesto kvartalno, dostavljati polugodišnje. Postoji mogućnost dostave izvješća i u elektroničkom obliku, ali za one s elektroničkim potpisom. Dostava izvješća za 2015. godinu je po trenutno važećem pravilniku, a po novom će biti za 2016. godinu“, rekla je Pauković. 

O prodajnim kanalima, ulozi zastupnika u osiguranju i suradnji s društvima za osiguranje govorio je Hrvoje Grčić, direktor agencijske prodaje Grawe Hrvatska d. d. Sljedeća godina  donosi promjene na tržištu, dio tržišta osiguravajućih društva kreće se u smjeru izdvajanja poslovanja (outsourcing), a glavni izazovi osiguravajućih društva s agencijama bit će u nestabilnosti portfelja (kratkoročnih), pomanjkanju unakrsne prodaje, nelojalnosti, edukaciji te nedostatku velikih prodajnih struktura. 

Nova tehnološka dostignuća u službi veće učinkovitosti zastupnika bilo je izlaganje Ive Matić iz In Cubis d. o. o. i portala Osiguranje. „In Cubis razvija informacijske sustave osiguranja od 1992. godine te smo ostvarili suradnju s 35 osiguravajućih društava“, rekla je Matić dodavši da prodaja osiguranja u području razvoja softvera ima veliki značaj. „Zadatak je osiguravajućih društava nastaviti podizati učinkovitost ulaganjem u nove tehnologije, a zastupnici osiguranja trebaju prihvatiti i iskoristiti sve povlastice koje im tehnologija može donijeti“, kazala je Matić.  

U završnoj riječi Sanja Ćorić, samostalna savjetnica, najavila je aktivnosti Udruženja zastupnika u osiguranju za sljedeću godinu, kazala je kako će okrugli stolovi ubuduće biti fokusirani na aktualne teme iz svih područja važnih za zastupnike, odnos s osiguravateljima, prodaja, motivacija, odnos prema klijentu, zakonodavni okvir i dr. Poseban naglasak bit će na edukaciji zastupnika koju će provoditi HGK u cilju povećanja efikasnosti i profesionalnosti djelatnosti zastupanja u osiguranju.


NatragTisakDiskutirajte o temi na forumu

Komentari

Članak nema komentara.

Profil korisnika
Komentari
Najčitanije
Anketa

Kako ocjenjujete razinu digitalizacije u svom radnom okruženju?

Osiguranje Forum

Posjeti forum

tlopar | 15.4.2024. 13:35:51
Izvid štete u slučaju kad okrivljenik prometne nesreće pobjegne
tkrajnov | 20.12.2023. 18:00:32
članak 43 ili 57. zakona o sigurnosti prometa na cestama
mkostincer | 13.10.2023. 22:43:45
Osiguranje od potresa
Dakio | 28.10.2022. 11:36:58
Koliko košta premija UNIQA dopunskog osiguranja?