Profil korisnika

Dobro je znati

O voditelju

Poštovani čitatelji,

u ovoj rubrici objavljujemo aktualne tekstove koji se osvrću na svakodnevne osigurateljne dogadjaje, nastojeći kroz kritički stav utjecati na stvaranje osigurateljnog javnog mišljenja, te objašnjenja i odgovore na pitanja naših čitatelja.
Naravno da nije moguće odgvoriti na sve upite koje dobijemo, već ćemo odgovarati na pitanja koje su načelno zanimljiva širem krugu zainteresiranih. Stoga nam se pridružite, pitajte, javljajte, sugerirajte, a za jednostavnija pitanja preporučamo Vam korištenje našeg foruma.

Voditelj rubrike: Prof.dr.sc. Marijan Ćurković

KAD PIJAN PIJANOGA PREGAZI ...

 

Kad "normalan" vozač ozlijedi ili usmrti pješaka postavljaju se uobičajena pitanja koja situaciju - sa stajališta oštećenoga - znatno kompliciraju: osiguratelj ispituje gdje se nezgoda dogodila, da li je pješak bio na pješačkom prijelazu ili izvan njega, ako je izvan - koliko daleko, je li bio na po...

KORISNICI OSIGURANJA KOD KOLEKTIVNIH POLICA

 

Vrlo mnogo ljudi ima osiguranje od posljedica nesretnog slučaja ili osiguranje života, koje nisu sami zaključili, već je to učinio na pr. njihov poslodavac ili nekakova udruga, koje su članovi. U takvim ugovorima-policama uvjeti osiguranja, a to je sastavni dio ugovora, određuju tko je korisnik osig...

I S CRNOM GOROM SAMO UZ GRANIČKO OSIGURANJE

 

Sukladno razvoju situacije u SR Jugoslaviji i nastojanju crnogorske vlade da Crnu Goru približi Europi, pri čemu Hrvatska i zemljopisno igra vrlo važnu ulogu, u zadnje vrijeme su učestali zahtjevi da se za crnogorska motorna vozila koja ulaze na područje Hrvatske pronađe nekakovo rješenje i da se vo...

ODGOVORNOST VLASNIKA PSA

 

U ovim vrućim danima ponovno je aktualizirano pitanje odgovornosti vlasnika pasa za štetu koju ti psi uzrokuju ljudima svojim ugrizom (naravno, bilo bi interesantno razmotriti i odgovornost vlasnika pasa za zagađivanje okoliša koje se svakodnevno događa, no, kako je za to nadležno neko drugo tijelo ...

OSTACI UNIŠTENOG VOZILA

 

Kod uništenja vozila, dakle, kad se radi o totalnoj šteti, osiguratelj je dužan oštećenome isplatiti naknadu štete u iznosu koji odgovara tzv. tržišnoj vrijednosti uništenog vozila (dakle, iznos koji je vlasnik vozila mogao na tržištu rabljenih vozila postići za svoje vozilo). No, u obračunu (od)šte...

PREMIJA OBVEZNOG OSIGURANJA BEZ POSKUPLJENJA

 

Prvi srpanj se približava, a to je dan koji obično vozačima donosi neugodna iznenađenja. Naime, toga dana osiguratelji, temeljem odobrenog premijskog sustava, donose odluku o eventualnom povećanju premije i o prezoniranju, što za neka registarska područja također može biti povećanje premije. Prema s...

LAŽNI AGENTI

 

Nedavno smo i to doživjeli: jedan naš osiguratelj u dnevnom tisku izvješćuje javnost da su se na terenu pojavile osobe koje se lažno predstavljaju kao njegovi agenti-zastupnici, iako se u stvari radi o zastupnicima drugog osiguratelja. Obavijest je višestruko interesantna: prvo, pokazuje da ima osig...

OSIGURANJE ODGOVORNOSTI ZA ŠTETE OD BRODICA

 

Poučeni dosadašnjim negativnim iskustvom vezanim uz učestale pomorske nesreće koje se u ljetnim mjesecima događaju na priobalju zbog uporabe raznoraznih plovila mislimo da je korisno upozoriti potencijalne korisnike tih plovila, ali i nedužne potencijalne oštećenike, na njihovu obvezu koja proizlazi...

SMANJENJE VRIJEDNOSTI KOD STARIJIH VOZILA

 

Smanjenje vrijednosti vozila nakon popravka oštećenja uzrokovanih u prometnoj nesreći javlja se kao specifičan vid štete, koju, prema našim pozitivnim propisima (načelo: vraćanje oštećenoga u stanje koje je prethodilo nezgodi i šteti), oštećeni ima pravo tražiti od štetnika. Uvjete i kriterije odmje...

ZA ŠTETE OD "PAUKA" NE JAMČE OSIGURATELJI

 

Ažurnost, koja ponekad (iz poznatih razloga) prerasta u opasnu brzinu, kojom tzv. “pauk” odvozi krivo parkirana vozila, vozačima je manje više poznata. No, sudeći prema upitima, neki od njih imaju s tima napasnikom gorkih problema. Ne samo onih koji se tiču izdataka za odvoz krivo parkiranog vozila ...

KAKO DO PRAVIČNE NAKNADE ZA OZLJEDE?

 

Obvezno osiguranje od autoodgovornosti obvezno je prvenstveno radi zaštite žrtava cestovnog prometa, dakle oštećenih u prometnim nezgodama (što neki osiguratelji vrlo rado zaboravljaju). Na osnovi solidarnosti (svi sudionici plaćaju, neki dobivaju) stvaraju se fondovi iz kojih se osiguravaju naknade...

NI (VRATNE) KRALJEŽNICE NISU ŠTO SU BILE

 

O tome da su naši ljudi u nekoliko zadnjih godina imali sve mekše (vratne) kralježnice, koje su se oštećivale u prometnim nezgodama sve češće i lakše, čak i pri brzinama, koje se mogu nazvati "puževim", svjedoči i podatak da je koncem prošle godine u Hrvatskoj bilo u prosjeku dnevno tridesetak novih...

< Noviji članciStariji članci >
Profil korisnika
Komentari
Najčitanije
Anketa

Kako ocjenjujete razinu digitalizacije u svom radnom okruženju?

Osiguranje Forum

Posjeti forum

tlopar | 15.4.2024. 13:35:51
Izvid štete u slučaju kad okrivljenik prometne nesreće pobjegne
tkrajnov | 20.12.2023. 18:00:32
članak 43 ili 57. zakona o sigurnosti prometa na cestama
mkostincer | 13.10.2023. 22:43:45
Osiguranje od potresa
Dakio | 28.10.2022. 11:36:58
Koliko košta premija UNIQA dopunskog osiguranja?