Profil korisnika

Osigurateljna 2010. očima guslice

guslica - 23.12.2010.

Poštovani Uredniče,

Na kraju smo poslovne godine, dakako neće se ništa bitno dogoditi početkom novog računanja, ali pogled u retrovizor vremenskoga slijeda (ne osvrtanje) može nam ukazati na pomak pogotovo pomak u mudrosti, pogled na trendove i dinamike poslovnih tema, uočavanje fokusa kulture poslovanja i poslovnoga okruženja. 

Ova 2010. godina donjela je osiguravateljnoj industriji, osiguravateljnoj zajednici i osiguravateljnoj javnosti neke značajne pomake, koji efekti sigurno nisu spektakularni, ali ja ih prepoznajem kao „mali leptirov zamah krilima, koji će u konačnici u budućnosti proizvesti i donijeti velike i za osiguravateljnu industriju dobitne promjene. 

Ukratko ću navesti one činidbe (koje ja vidim), a koje su se zbivale u ovoj godini: 

a)  osiguravatelji su prihvatili u poslovnoj filozofiji da rast premije nije primaran osigurateljni poslovni cilj. Prihvaćaju načelo da stabilan rast dobiti iz osiguravateljnoga posla je osnovni cilj na koji se moraju koncentrirati. 

b)  profitabilnost osiguravateljnog osnovnog posla počinje biti mjera po kojoj se počinju ocjenjivati rad Uprava. Svjedoci smo kroz godinu mnogih promjena u članstvu Uprava u mnogim društvima osiguranja. O profitabilnosti se počinje sramežljivo, ali javno govoriti i pisati na razini cijele industrije i zajednice osiguranja. 

c) troškovi poslovanja pojačano dolaze u fokus osiguravateljnog operativnog upravljanja. Uviđa se kako ostvarena premija po zaposleniku u osiguravateljnoj industriji je preniska i neodrživa na dulji rok 

d) uviđa se i prihvaća kao nužnost i neminovnost da je potrebno smanjiti broj zaposlenih uz istovremenu potrebu za radnicima visiko educiranim i stručnim izvrsnicima koji mogu odgovoriti na potrebe i izazove koji stoje i dolaze kroz poslovno okruženje (tržište) osiguranja i kroz reglementaciju (regulativu) poslova osiguranja 

e) osiguravateljna industrija počinje uvažavati globalne i društvene gospodarske promjene koje od nje traže bolje upravljanje promjenama, optimiziranje poslovnih procesa, usvajanje novih tehnologija u poslovnim postupanjima, nove doktrine u prodajnim kanalima i distribuciji osiguranja kao djelatnosti. 

f) Intuitivno se počinje prihvaćati da dolazi „novo doba“ kulture osiguranja i shvaćanja osiguranja u društvenoj zajednici koja traži redefiniranje nekih starih i „prevaziđenih“ shvaćanja osiguranja. 

h) osiguravateljna zajdnica spoznaje da mora činiti „uniju“ kada štiti i zastupa zajedničke interese industrije, a naspram državnih vlasti i paradržoavnog regulatora u kreiranju pravednih i održivih pravnih okvira po kojima industrija osiguranja treba raditi. Tu smo na početku, ali treba ustrajati na formiranju „lobija“ pred državnim tjelima. 

i) na operativnoj razini, donijete su konačno medicinski kriteriji i mjerila (indikativne tablice) za ocjenu i vrednovanje neimovinskih šteta koje trpi osoba iz naslova obveznih zakonskih odgovornosti. Nije sada bitno kako su kreirane i predlagane, ali kod njihovog prezentiranja javnosti, prvi puta se je dogodilo da osiguravateljna javnost ima moći i osjećaja i ne pristaje na „stare metode“ apliciranja kroz scenarij gotovog čina. 

j) osiguravateljna javnost i zajednica na stručnoj razini saznanila se sa direktivom Solvency II i ona postaje i "opsesija i noćna mora" osiguravateljima iz razloga što donosi "nejasno nepoznato, a izvjesno sučelje poslovno kapitalskih zahtjeva" u bliskoj stvarnosti. 

Ovaj Portal u svim ovim pomacima i promjenama dao je kroz svoje komentatore svoj mali i nezamjetni doprinos. I ja sam ponekad gnjavila i bila dosadna sama sebi i željela odustati od komentiranja, no kada vidim i osjećam male „infinitezimalne pomake“ u ponašanji i razmišljanju zajednice, osjećam unutrašnje zadovoljstvo jer to je potvrda se komentari čitaju, i da potiču i daju potstreka na bolje, za svih, osiguranike i osiguravatelje, bez obzira na prisustvo i onih „zločestih koji misle samo na svoj ego i interes“ 

ZATO SVIM KOMENTATORIMA, ČITATELJIMA I POSJETITELJIMA PORTALA OSIGURANJE ŽELIM UGODNE PREDSTOJEĆE BLAGDANE DA IH PROVEDU ZDRAVLJEM U TIJELU, TOPLINOM OBITELJSKE LJUBAVI U SRCU, ČISTE I OTVORENE DUŠE. 

SRETNO!!


NatragTisakDiskutirajte o temi na forumu

Komentari

  1. ?tokalj

    30.12.2010. u 14:28
    I ovim tekstom gđa “guslica” pokazala je da je jedna od rijetkih osoba koja razumije i zna osiguranje . Ne moramo se slagati sa njezinim stilom i interpretacijom stanja u hrvatskom osigurateljnom miljeu ali nesporno je da svojim osvrtima i komentarima otvara teme struke ,uznemiruje razmišljanja vezanih uz struku, provocira kreativno a to neke smeta , iritira njihov inertni samodopadni um.
    Doista, iz razgovora sa kolegama mnogi bi htjeli znati tko se krije iza pseudonima guslica, ali istom mnogi pomno isčitavaju njene komentare . Poglavito imamo saznanja da to čine novinari drugih portala koji prate sektor osiguranja i „uče“ šire i recikliraju teme i promišljanja koja se naziru i naznačuju kroz komentare.

    Šteta što osobama kao što je komentatorica, portal osiguranje ne ponudi kolumnistički prostor ili suradničku priliku.

    Želimo gđi „guslici“ nutarnje snage i hrabosti da nas i u narednoj godini podari svojim „jetkim,britkimi žuhkim“ komentarima .

    R&Kco.
  2. hajduksplit

    30.12.2010.
    Sve pohvale autorici osvrta kojoj bi doista trebalo omogućiti pisanje mjesečne kolumne kojom bi mogla pomoći nama " zelenima" u snalaženju u ovim turbulentnim osigurateljnim vjetrometinama. Mislim da će te se svi složiti sa konstatacijom kako nam manjka "korporativne kulture" i kako nas neprofesionalna, obična, svakodnevna klijentela sve više naziva "lihvarima". Nas koji smo svoj život, privatni i poslovni, podredili osigurateljnom bussinesu, to boli i više nego što se misli da može boljeti. Ulazak u europsku zajednicu osiguratelja zasigurno će promijeniti ono primitivno, balkansko, koje još uvijek naveliko egzistira u postulatima velike većine hrvatskih osiguratelja neovisno o činjenici otkuda je pčela matica.
    Sretna vam i berićetna nova 2011. godina uz želju da je ne provedete isključivo u nadmetanjima "što više dobiti" i "fluktuacija je zakon". Svijet osiguranja je puno više od toga.
  3. Lepi

    30.12.2010.
    IUz točku h) Pitam se koji to osiguratelji čine "uniju",a koja nije osim pojedinačnih istupa ništa nije organizirano poduzela kod ukidanja poreznih olakšica kao ni priznavanje uplate poslodavca u životna osiguranja u osiguranje djelatnika po pitanju oslobađanja od nameta, ako korisnik po polici nije djelatnik. "Stare garde" koja je i činila neki "lobi" više nema, a danas se osiguratelji brinu isključivo o stanju u svome dvorištu i brine samo svoju brigu.O dampingu pri javnim natječajima (posebno u osiguranju imovine) da i ne govorim.
  4. krokodi

    26.12.2010. u 11:47
    Uz točku d) Teško se mogu složiti s tom konstatacijom jer treba pogledati kako osiguravajuće kuće zapošljavaju ljude. Dobije tri mjeseca vremena da poosigurava prijatelje i familiju, a onda kako dalje...pa i nije važno. Dolazi netko drugi iz "brigade" nezaposlenih. Stručna sprema, educiranost, kvalifikacije... sve je to u drugom planu, ako imaš dosta prijatelja koje ćeš osigurati. Ne znam da li postoji branša u gospodarstvu gdje na istom poslu rade npr. konobari, mesari, trgovci,inženjeri, ekonomsiti, frizeri, kozmetičari...jer se svi stave pod isti naziv - zastupnik ili agent. Za sve profile se smata da će kroz 1 ili 2 seminara naučiti sve o osiguranju i potom na terenu naučiti ostalo. Pitam se što ? "Uvaliti" klijentu policu ili prodati policu. Mislim, da je ovo prvo puno češće, a da pri tome ne okrivljujem "zastupnike" već politiku zapošljavanja osiguravajućih kuća, ako se to uopće može nazvati politikom.
Profil korisnika
Komentari
Najčitanije
Anketa

Kako ocjenjujete razinu digitalizacije u svom radnom okruženju?

Osiguranje Forum

Posjeti forum

tlopar | 15.4.2024. 13:35:51
Izvid štete u slučaju kad okrivljenik prometne nesreće pobjegne
tkrajnov | 20.12.2023. 18:00:32
članak 43 ili 57. zakona o sigurnosti prometa na cestama
mkostincer | 13.10.2023. 22:43:45
Osiguranje od potresa
Dakio | 28.10.2022. 11:36:58
Koliko košta premija UNIQA dopunskog osiguranja?