Profil korisnika

Aktivirajte i prodaju i administraciju

Iva Matić - 3.4.2013.

Informacijska tehnologija se pokazala kao „živčani“ sustav osiguravajućeg društva, a jedna od glavnih uloga kvalitetnog informacijskog sustava osiguranja je automatizacija poslovnih procesa i otvaranje puta prema boljoj prodaji i smanjenju troškova.

Razumljivo je da u napetoj i teškoj tržišnoj situaciji osiguravajuća društva s jedne strane moraju biti u stanju brzo odgovoriti na zahtjeve osiguranika i zaposlenika,  istodobno imajući na umu financijsku uštedu i usmjeravanje poslovne strategije na isplativa područja djelovanja. 

Naime, u uvjetima naglog razvoja telekomunikacijske industrije navike djelatnika u osiguranju te osiguranika strelovito se mjenjaju.

Ne uočimo li na vrijeme nove „tehnološke“ navike djelatnika i osiguranika te ukoliko propustimo moderne tijekove i načine smanjenja troškova poslovanja, možemo upasti u zamku  neučinkovite administracije i „vezane“ prodaje osiguranja.

Implementacijom i doradama kvalitetnog informacijskog sustava osiguranja, stvarate radne uvjete u kojima dolazi do izražaja fleksibilna i brza administracija te vitalna i aktivna prodaja osiguranja.

Osim što je razvoj interneta i informatike otvorio nove prodajne kanale, tehnološki je napredak unaprijedio i postojeće modele prodaje osiguranja. Moderni prodajni agent koji izdaje ponudu ili policu osiguranja putem laptopa, tablet uređaja, pametnog telefona – u uredu ili na plaži na Jadranu, u pizzeriji u Trstu, u pivnici u Munchenu... – danas je itekako poželjna – a ulaskom na europsko tržište i sasvim realna opcija. Tehnološki je napredak donio nove načine organiziranja prodaje, a društva koja ne budu spremna prilagoditi se trendovima dovode se u opasnu situaciju zaostajanja za konkurencijom.

Uzmimo za primjer i korespodenciju s klijentom. Obavijest o isteku osiguranja, obavijest o fakturi koja stiže kao SMS ili e-mail na mobilni uređaj osiguranika istodobno ga upućujući njegovom zastupniku osiguranja (sa brojem telefona, adresom, slikom zastupnika...), mnogim bi klijentima puno bolje odgovarao od brojnih dopisa koji nerijetko ostanu u kuverti u kojoj su i poslani. 

I jedan i drugi primjer digitalizacije prodaje odnosno komunikacije s klijentom ispunjava osnovni imperativ - i djelatnika osiguranja i osiguravajuće kuće kao trgovačkog društva - a to je veća zarada i zadovoljan klijent te ušteda vremena i nepotrebnih troškova.

Omogućavajući prodajnom agentu izdavanje police osiguranja kroz informacijski sustav – bilo kada i bilo gdje - osiguravajuće društvo ne samo da daje krila prodaji, već istodobno ubrzava i automatizira i sve ostale procese (tarifiranje, fakturiranje, provizioniranje, praćenje naplate...).

Ušteda je itekako vidljiva na primjeru elektroničke korespodencije s klijentom. Veličina jednog prosječnog e-maila od 50 riječi je cca 2 KB, i u njega stane gotovo svaka obavijest. Trošak slanja jednog takvog e-maila s obzirom na ugovorene „flat“ internet opcije – tako reći ni ne postoji - za razliku od troška papira, tonera, kuverte, vremena pakiranja, poštarine – koju zahtjeva samo jedan dopis ili faktura, dok se troškovi višestruko povećavaju na razini milijuna dopisa koji se godišnje šalju.

Ulaganje se isplati

Naravno da informacijski sustav ili njegova dorada ima svoju cijenu te ovisi o tomu što želite i koji nivo usluge tražite. 

No, u najvećem broju slučajeva praksa je pokazala ako se podvuče crta i zbroje svi troškovi koje kvalitetan informacijski sustav može jednostavno eliminirati, te ako se sagledaju sve mogućnosti zarade koje donosi, ne postoji sumnja da sofisticirana tehnologija - prilagođena osiguranju -  na dugi rok itekako povećava profitabilnost na svakoj razini.

Štoviše, investiranje u informatiku postati će svojevrsna konkurentska prednost koja će činiti razliku između igrača na tržištu. 

U vremenu u kojem se RH osiguratelji pripremaju na oštru konkurenciju iz Europske unije, a doda li se tomu da se i hrvatska društva pripremaju na izlazak izvan granica zemlje, dobra priprema i korištenje modernih tehnologija garancija su uspjeha.  


NatragTisakDiskutirajte o temi na forumu

Komentari

Članak nema komentara.

Profil korisnika
Komentari
Najčitanije
Anketa

Kako ocjenjujete razinu digitalizacije u svom radnom okruženju?

Osiguranje Forum

Posjeti forum

tlopar | 15.4.2024. 13:35:51
Izvid štete u slučaju kad okrivljenik prometne nesreće pobjegne
tkrajnov | 20.12.2023. 18:00:32
članak 43 ili 57. zakona o sigurnosti prometa na cestama
mkostincer | 13.10.2023. 22:43:45
Osiguranje od potresa
Dakio | 28.10.2022. 11:36:58
Koliko košta premija UNIQA dopunskog osiguranja?